08:43 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق و مزایا

گزینه‌ای دیگر برای رو شدن فیش‌های حقوقی
پایگاه خبری راد: بعد از تکلیف دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای ثبت اطلاعات مربوط به حقوق کارکنان در سامانه "حقوق و دستمزد" این بار با الزام قانون بودجه کلیه دستگاه‌های اجرایی باید تمامی اطلاعات مربوط به پرداختی کارکنان را در اختیار خزانه قرار دهند.
ادغام ۵ بانک و موسسه وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه
پایگاه خبری راد: بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام می‌شوند.
حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس با افزایش حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومان حقوق کارکنان دولت مخالفت کرده و مصوب کردند که حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.
اطلاعات بازیگران اقتصادی وارد سامانه یکپارچه می‌شود
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس، وزارت اقتصاد را مکلف کرده‌اند زیرساخت‌های لازم جهت بهره‌برداری از سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی را فراهم کند؛ مصوبه‌ای که در صورت عملیاتی شدن می‌تواند در تصمیم‌گیری و ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور بسیار راهگشا باشد.
حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های دولتی اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف کرد حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکتهای دولتی و وابسته به نهادهای عمومی را اعلام کند.
سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی ایجاد می‌شود
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس وزارت اقتصاد را مکلف کردند که تا پایان تیر ماه سال ۹۸ زیرساخت‌های لازم جهت بهره برداری از سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی را فراهم کند.
ماجرای مالیات حقوق کارکنان در سال آینده
پایگاه خبری راد: گرچه هنوز درصد افزایش حقوق کارکنان برای سال آینده در مجلس نهایی نشده است، اما روند پرداخت مالیات آنها مشخص و متفاوت از سال جاری خواهد بود؛ چراکه در کنار افزایش ۴۵۰ هزار تومانی سقف معافیت در هر ماه، نحوه پرداخت نیز تغییر کرده و پلکانی شده است.
حداکثر زمان در هر کشور برای خرید ماشین با حداقل حقوق
پایگاه خبری راد: این روزها قیمت پراید، پرفروش‌ترین خودروی ایرانی در بازار، چیزی حدود ۴۰ میلیون تومان است؛ عددی که در سال جاری رشد قابل‌توجهی داشته و این رشد، انتقاد بسیاری از مردم را نیز به‌دنبال داشته است. اگرچه مدیران شرکت‌های خودروسازی در ایران، همواره از پایین‌بودن قیمت خودرو گله دارند و خواستار افزایش آن هستند اما تردیدی نیست که قیمت خودرو برای بسیاری از مردم، بیش از توانایی‌شان است.
با مصوبه تلفیق؛ حقوق‌های تا ۲ میلیون و۷۵۰ هزار تومان از مالیات معاف می‌شوند
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸، از مصوبه این کمیسیون برای معافیت مالیاتی حقوق‌های کمتر از دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در ماه خبر داد.
وضـعـیـت بـنـزین، یـارانه، مالـیات، حـقوق،‌ درآمـد نفـتی و... در بودجه ۹۸ از زبان «تاجگردون»
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز درباره نرخ بنزین تصمیمی گرفته نشده است، گفت:­ مجلس و دولت هنوز به یک مدل اجماعی برای تغییر نرخ بنزین نرسیدند.
"پس این ۲۰۰ هزار تومان چه شد؟ "
پایگاه خبری راد: حدود سه ماه از زمان اجرای بسته حماتی دولت گذشته و همچنان جزئیات توزیع و پرداخت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ این روزها دریافت‌کنندگان حقوق‌های زیر سه میلیون تومان، بارها این پرسش را مطرح کرده‌اند که بالاخره این ۲۰۰ هزار تومان چه شد و چه زمانی قرار است به حساب آنها واریز شود؟
حداکثر پاداش پایان خدمت در سال ۹۸، معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا تعیین شد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای تعیین پاداش پایان خدمت مقامات، رؤسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت که این مبلغ حداکثر معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایا در ازای هر سال خواهد بود.
حق مسکن 100 هزار تومانی کارگر بهتر از هیچ است
پایگاه خبری راد: با تصمیم شورای عالی کار، حق مسکن کارگران 100 هزار تومان در نظر گرفته شد اما افزایش 60 هزار تومانی حق مسکن کارگران با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، افزایش هزینه‌های زندگی و نرخ خرید و اجاره بهای مسکن چه کمکی به بهبود شرایط کارگران می کند؟
در توسعه بازار کار موفق نبودیم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است در طول چند دهه اخیر در زمینه توسعه بازار کار موفق نبودیم و در تامین معیشت و دستمزد کارگران و اقشار ضعیف خوب عمل نشده است.
طرح طبقه‌بندی کارگران به زودی بازنگری می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به دغدغه‌های کارگران بیان کرد: تلاش می شود طرح طبقه بندی کارگران معدن سریع تر بازنگری شود و سعی می‌کنیم سختی کار در حقوق و مزایا در بازنگری طرح لحاظ شود.