14:48 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حسگر

برای جلوگیری از هک شدن آیفون چه کاری باید انجام داد؟
پایگاه خبری راد: علی رغم ادعای اپل ، به عنوان شرکت سازنده این محصولات ، گوشی های آیفون نیز درست همانند سایر گوشی‌های اندرویدی قابل هک بوده و به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهند تا در صورت لزوم به اطلاعات موردنیاز کاربران و قربانیان مدنظر خود دسترسی و نفوذ پیدا کنند.
 ربات‌ها دارای حس لامسه می‌ شوند
پایگاه خبری راد: دانشمندان دانشگاه استنفورد حسگرهایی را روی یک دستکش توسعه داده‌اند که حس لامسه را به ربات‌ها القا می‌کند تا بدین ترتیب ربات‌ها بتوانند اشیای حساس را با دقت و بدون آسیب به آنها جابه‌جا کنند.
صادرات محصولات نانوفناوری ایران به ۵۰ کشور دنیا
پایگاه خبری راد: پیش‌بینی می‌شود حجم فروش محصولات نانوی ایران در سال جاری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان شود.
آسیب های جاده ای پنجمین علت مرگ در جهان!
پایگاه خبری راد: یک میلیون و ۲۵ نفر امسال در تصادف‌های جاده‌ای جان خود را از دست دادند. ۲.۲ درصد از مرگ‌ومیرهای جهان در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، با این وجود اتحادیه اروپا در تلاش است میزان این تلفات را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند.
 پوشش هوشمندی که آسیب‌ های وارد شده به ساختارهای فلزی را نشان می‌دهد
پایگاه خبری راد: پژوهشگران آمریکایی، نوعی پوشش هوشمند ابداع کرده‌اند که آسیب‌های وارد شده به ساختارهای فلزی را نشان دهد.
رونمایی گوشی جدید نوکیا با دوربین پنج گانه
پایگاه خبری راد: شرکت‌های بزرگ تلفن‌های همراه در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر قرار دارند و روزانه در دنیای موبایل شاهد رونمایی از جدیدترین دستگاه‌ها هستیم.
ساخت ربات هپتیکی برای جراحی مغز در دانشگاه تربیت مدرس
پایگاه خبری راد: پژوهشگران گروه طراحی کاربردی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس طی یک تحقیق موفق به تحلیل، طراحی و کنترل یک ربات هپتیکی (با 6 درجه آزادی و بهینه‌سازی فضای کاری) برای استفاده در جراحی کرانیوتومی شدند.
سلطه دو غول تکنولوژی بر بازار حسگرهای اثر انگشت در موبایل
پایگاه خبری راد: به گفته تحلیلگران، دو شرکت کوالکام و مدیاتک با فناوری‌های جدید در حوزه حسگرهای اثر انگشت بازار آن را در سال آینده تصاحب خواهند کرد.
ابداع یک حسگر پوشیدنی که سطح اکسیژن بدن را اندازه‌گیری می‌کند
پایگاه خبری راد: مهندسان آمریکایی، نوعی حسگر انعطاف‌پذیر ابداع کرده‌اند که می‌تواند سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری کند.
معرفی گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ/ پرچمدار جدید وان‌پلاس از راه رسید
پایگاه خبری راد: رقابت غول‌های بزرگ تلفن‌های همراه روزبه‌روز نزدیک‌تر می‌شود و در دنیای موبایل شاهد رونمایی از جدیدترین دستگاه‌ها هستیم.
دیگر کسی نمی‌تواند پیام‌های واتس‌اپ شما را بخواند
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که واتس‌اپ قصد دارد از کنجکاوی و دسترسی افراد غریبه به پیام‌های کاربرانش در این پیام‌رسان جلوگیری بعمل بیاورد.
این ربات دریایی، زباله‌ها را می‌بلعد!
پایگاه خبری راد: یک شرکت هلندی، نوعی ربات خودکار ابداع کرده که می‌تواند با بلعیدن زباله‌ها، دریا را پاکسازی کند.
تشخیص غیرتهاجمی سرطان پستان با نانوحسگر زیستی محققان کشور
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی گیلان نانو حسگرهای زیستی را برای ارزیابی نمونه‌ خون افراد در تشخیص بیماری سرطان پستان تولید کردند که استفاده از آن روشی بی‌ضرر و غیر تهاجمی برای تشخیص این بیماری است.
نخستین گوشی گیمینگ با 10 گیگابایت رم در راه است
پایگاه خبری راد: رقابت غول‌های بزرگ تلفن‌های همراه روزبه‌روز نزدیک‌تر می‌شود و در دنیای موبایل شاهد رونمایی از جدیدترین دستگاه‌ها هستیم.
لزوم رقابتی کردن خودرو، فولاد و پتروشیمی
پایگاه خبری راد: گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه جهت‌گیری این وزارتخانه به سمت حمایت از فناوری‌های پیشرفته خواهد بود، گفت: ارتقای جایگاه فناوری نوین در رقابتی کردن صنایعی نظیر فولاد، پتروشیمی و خودرو است.