22:47 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید ملی

تحولات جدید در تجارت ایران/ حذف دلار از مبادلات منطقه‌ای و جهانی
پایگاه خبری راد: رئیس کل بانک مرکزی از شکل‌گیری تحول در ترکیب کالاها و خدمات صادراتی و مقاصد تجاری ایران خبر داد و گفت: حذف دلار در مبادلات منطقه‌ای و جهانی ایران با دیگر کشورها یکی از نتایج مهم راهبرد جدید تجاری ایران است.
هیچ واحد تولیدی نباید بخاطر مشکلات قضایی تعطیل شود/ ۶۰ کانتینر گوشت در گمرک باقی مانده است
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی امروز، نباید اجازه دهیم هیچ واحد تولیدی به‌دلیل معوقات بانکی و مشکلات حقوقی و قضائی تعطیل شود.
بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات واحدهای صنعتی است
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که برآوردشان در آغاز امسال نیاز به ۲۴۴ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش بود اما در نهایت به مبلغ ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت این تسهیلات به واحدهای مختلف صنعتی است.
۲۰ درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی دچار رکود هستند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وجود رکود در ۲۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت که ۳۰ درصد این واحدها با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد، ۲۰ درصد واحدها با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و بقیه با ظرفیت بیش‌از ۷۰ درصد فعالیت می‌کنند.
ورود مجلس به موضوع افزایش قیمت لوازم خانگی/ اتفاقات ماه‌های اخیر موجب تقویت تولید ملی شده است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به انتشار اخباری در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی در سال آینده گفت: مجلس در صورت افزایش قیمت‌ها ورود می‌کند؛ ما امیدواریم تنها موضوع یک خبر غیرکارشناسی باشد اما اگر چنین اتفاقی بیفتد، مجلس ورود می‌کند.
برنامه‌های بانک مرکزی برای مهار تورم
پایگاه خبری راد: رییس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، مهم‌ترین برنامه‌های خود برای ساماندهی نظام بانکی و مهار تورم را اعلام کرد.
قطب جدید صادراتی ایران؛ بندر انزلی
پایگاه خبری راد: منطقه آزاد انزلی با اجرای برنامه‌های حمایتی و فراهم کردن زیرساخت‌ها در ظرف چهار سال اخیر تحولات گسترده‌ای در زمینه افزایش صادرات داشته است.
تصدی دولتی ها کم نمی شود
پایگاه خبری راد: دولت باید ظرف 3 سال تکلیف سهام خود در شرکتهای خودروسازی را مشخص و از بنگاه داری خارج شود اما تضمینی در اجرای این مصوبه از سوی دولت وجود ندارد.
دولت موظف به ایجاد زمینه رقابت‌پذیری در صنعت خودرو شد
پایگاه خبری راد: با تصویب مجلس شورای اسلامی، دولت موظف به ایجاد زمینه رقابت پذیری در صنعت خودرو شد.
راهکار افزایش ارزش پول ملی چیست؟
پایگاه خبری راد: ‌یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد: راه کار افزایش ارزش پول ملی حذف چهار صفر از واحد پول کشور نیست بلکه تقویت تولید داخل است، تقویت تولید ملی باعث حمایت و ارزش گذاری پول کشور می‌شود.
داستان ایجاد شفل با 100 میلیون تومان
پایگاه خبری راد: ایجاد شغل با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان و اجرای آزمایشی سامانه مهتا در فروشگاههای تعاونی از مهمترین عناوین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.
ایجاد شغل و کارآرفرینی با توسعه صنعت گردشگری
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه پیشنهاد کرد از صنعت گردشگری به دلیل درآمدزایی و ارزش افزود بالای آن در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی استفاده شود.
فراز و فرود مفهومی مقدس در اقتصاد ایران
پایگاه خبری راد: کلیدواژه‌ای با عنوان "تولید" در اقتصاد هر کشور می‌تواند گشاینده بسیاری از قفل‌های مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری، رکود، تورم و از همه مهم‌تر استقلال اقتصادی باشد. تولید ایرانی در سال‌های پس از انقلاب دستخوش فراز و فرودهای زیادی شده که تا حدود زیادی ناشی از سیاست‌های اقتصادی دولت‌های مختلف بوده است.
صفرهای کوچک زنگ زده
پایگاه خبری راد: حذف صفر از پول هیچ تاثیری بر متغیرهای اقتصادی نظیر تورم، بیکاری، رشد یا رکود اقتصادی، تولید، ارزش پول و قدرت خرید ندارد زیرا این متغیرها تحت تاثیر سیاست های اقتصادی پولی، مالی و درآمدی دولت قرار داشته و متاثر از تعداد صفرهای پول نیستند.
همه راه‌ها به دریاچه ارومیه ختم می‌شود...
پایگاه خبری راد: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دریاچه ارومیه حیات و ممات آذربایجان غربی است و زندگی مردم شمال غرب کشور به احیای مجدد این دریاچه وابسته است.