15:50 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توسعه فناوری

راه‌اندازی ۱۶۰ شرکت نوپا توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور
نماد برتر- بر اساس آخرین آمارها ۱۶۰ شرکت نوپا در حوزه‌های زیست‌فناوری، نانوفناوری، سلول‌های بنیادی، ICT، انرژی و مواد پیشرفته توسط متخصصات ایرانی خارج از کشور راه اندازی شده است.
اولین فراخوان جذب استارتاپ در حوزه فناوری ژرف
نماد برتر- یکی از شتاب‌دهنده‌ها اولین فراخوان خود را با هدف جذب استارتاپ‌های فعال در حوزه‌های فناوری ژرف (Deep Tech) برگزار می‌کند.
سرای نوآوری خدمات شهری راه اندازی می‌شود
نماد برتر-یکی از صندوق‌های پژوهش و فناوری درصدد است تا با همکاری شهرداری سرای نوآوری با محوریت خدمات شهری راه اندازی کند.
آخرین وضعیت ۳ ماهواره سنجشی و مخابراتی/ساخت نمونه پروازی "سامان" در دستور کار پژوهشگاه فضایی
نماد برتر- معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه نمونه مهندسی ماهواره ناهید-۲ آماده تحویل است، گفت: طراحی و ساخت ماهواره "پارس-۱" به پایان رسیده است و تست‌های کیفیت سنجی و پروازی آن تحت نظارت سازمان فضایی انجام شده و تست‌های نهایی در حال انجام است و امیدواریم این ماهواره آماده تحویل برای پرتاب شود.
فناوران با کپی کردن استارتاپ‌های خوب دنیا بخشی از ریسک خود را کاهش دهند
نماد برتر- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بزرگان استارتاپی کشور نیز هیچ کدام برای اولین بار در دنیا و ایران ایجاد نشده‌اند، بلکه همه یک کپی هوشمندانه و ایرانی شده از حوزه‌های مختلف هستند.
زمان و مکان به آب‌اندازی اولین قفس بومی پرورش ماهی اعلام شد
نماد برتر- دبیر کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اجرای طرح تولید بومی براکت سه کاناله تزریقی قفس‌های پرورش ماهی، از به دریا انداختن نخستین قفس بومی با همه قطعات ایران‌ساختی آن، در آبان ماه سال جاری در سواحل قشم خبر داد.
آخرین خبرها درباره تولید ۳ واکسن انسانی/تهیه بسته امنیت غذایی در کشور
نماد برتر- دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابراز امیدواری از اینکه واکسن آنفلوآنزا در آذرماه جاری به بازار عرضه شود، گفت: پرونده واکسن روتا ویروس (اسهال کودکان) تا پایان سال تحویل سازمان غذا و دارو خواهد شد.
پیش بینی طلوع آفتاب اقتصاد جهانی از مشرق در سال ۲۰۲۷
نماد برتر- دو تحلیلگر با واکاوی ارزش دلار ، پایان سیطره اقتصاد آمریکا در جهان، اصلاحات بسیار عمیق در بورس نیویورک و تغییر قدرت کنترل قیمت ها از غرب به شرق را تا سال ۲۰۲۷ پیش بینی کردند.
ایجاد پلتفرمی برای بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت حمل‌ونقل
نماد برتر- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طراحی پلتفرمی برای بومی‌سازی قطعات مورد استفاده در صنعت حمل و نقل با فناوری‌های پیشرفته خبر داد.
ورود دانش‌بنیان‌ها به حوزه سوانح با همکاری پارک تهران و پژوهشکده سوانح طبیعی
نماد برتر- در نشست مشترک میان رؤسای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پژوهشکده سوانح طبیعی وزارت علوم مطرح شد که عملکرد سنتی در بحث سوانح، تغییر در نگاه به این موضوع را در کشور ضروری می‌کند، چرا که در بسیاری از موضوعات حوزه سوانح می‌توان از بستر دانش‌بنیان بهره برد.
زیست‌بوم فناوری‌های نسل پنجم مخابراتی تکمیل می‌شود
نماد برتر- تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای تسهیل و حمایت از تجاری‌سازی فناوری‌های نسل پنجم مخابراتی به امضا رسید.
"همراه" برای اینترنت ۵G سه تفاهم نامه امضا کرد / دو ویژگی مهم
نماد برتر-شرکت همراه اول با امضای سه تفاهم نامه همکاری چند جانبه، اقدامات برای ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت ۵G با دو ویژگی مهم را عملاً آغاز کرد.
بررسی رفع نیازها و چالش صنعت فولاد با فناوری دیجیتال در وبینار تخصصی
نماد برتر- وبیناری برای تامین نیازهای فناورانه صنعت فولاد ایران در حوزه دیجیتال از سوی ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال برگزار می‌شود.
کانون هماهنگی زرشک و عناب راه‌اندازی شد
نماد برتر- با توجه به ظرفیت بالای استان خراسانی جنوبی در تولید زرشک و عناب با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب در این استان تاسیس شد.
قالیباف: حکمرانی نفت و گاز باید بازنگری شود
نماد برتر- مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، جزئیات نهمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها درباره حکمرانی نفت و گاز را تشریح کرد.