10:42 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توسعه روابط

افت کیفی خدمت‌رسانی در سازمان بیمه سلامت
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز سیاستگذاری سلامت استان فارس اعتقاد دارد که بیمه سلامت به دلیل حجم زیاد بیمه شده با افت کیفی خدمت‌رسانی مواجه شده است.
برنامه ارزی دولت برای سال ۹۸
پایگاه خبری راد: دولت برنامه اصلی خود در حوزه ارزی در سال آینده را حفظ ذخایر ارزی از طریق مدیریت مصارف ارزی به کمک اولویت‌بندی مصارف و همچنین برخورد جدی با قاچاق کالا، ارز و واردات غیررسمی تعیین کرده است.
تفاهم چین و ژاپن برای سواپ ارزی
پایگاه خبری راد: چین و ژاپن قرارداد سواپ ارزی به ارزش ۳ تریلیون ین امضا کردند.
 بانک مشترک میان ایران و ترکیه راه‌اندازی می شود
پایگاه خبری راد: در جهت افزایش حجم مبادلات بازرگانی ایران و ترکیه و تسهیل آن، دبیر شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از احتمال راه‌اندازی بانک مشترک میان دو کشور خبر داد و اعلام کرد: نقشه راهی برای همکاری‌های اقتصادی دو کشور آغاز شده و دو کشور خواستار توسعه همکاری در زمینه داروهای بیوتکنولوژی و همکاری در مبادلات دارویی هستند.
جزئیات دیدار رؤسای کل بانک مرکزی ایران و روسیه
پایگاه خبری راد: در دیدار بین رؤسای کل بانک مرکزی ایران و روسیه، طرفین درباره توسعه روابط بانکی در بخش‌های مختلف مذاکره کردند.
تجارت ایران و ترکیه وارد مرحله جدید شد
پایگاه خبری راد: در پی برقراری سوآپ ارزی بین ایران و ترکیه، استفاده از پول ملی لیر و ریال برای مبادلات تجاری دو کشور که نقش اساسی در کم‌رنگ کردن دلار در روابط تجاری دارد، قطعی شد که به گفته دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، استفاده از پول ملی در سرمایه‌گذاری‌ها، روابط دوجانبه کشورها را وارد مرحله جدیدی کرده است.
مذاکره صنعتی ایران با آلمان و اتریش
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با متولیان صنایع کوچک و متوسط کره‌ جنوبی و ژاپن، از مذاکره با آلمان و اتریش در این بخش خبر داد.
پیونگ‌یانگ آماده همکاری با پکن است
پایگاه خبری راد: وزیر امور خارجه کره شمالی به همتای چینی‌اش اعلام کرد که پیونگ‌یانگ آماده است تا در راستای خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره و همچنین تضمین امنیت و ثبات در شمال شرق آسیا با پکن همکاری کند.
نشست مشترک تجار ایران و عراق برگزار شد
پایگاه خبری راد: نشست مشترک تجار ایرانی با هیات تجاری اتحادیه اتاق‌های بازرگانی عراق متشکل از روسای اتاق‌های بازرگانی استان‌های بغداد، کربلای معلی، کرکوک، بابل، صلاح‌الدین، دیوانیه و بصره در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
شرکت‌های کره‌ای همکاری خود را با ایران قطع نکرده‌اند
پایگاه خبری راد: سفیر جدید کره‌جنوبی با حضور در اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که شرکت‌های کره‌ای روابط تجاری و اقتصادی خود را با وجود مشکل سخت تحریم‌ها، با بنگاه‌های ایرانی قطع نکرده‌اند.
تاثیر کنار کشیدن "دلار" از بازار مصرف ۳ میلیارد نفری
پایگاه خبری راد: درپی توافق رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه برای حذف دلار و استفاده از ارزهای ملی در مبادلات، دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: با توجه به جمعیت حدود سه میلیاردی مصرف‌کنندگان ایران، چین، روسیه و ترکیه، کنار کشیدن از حوزه دلار به طور واقعی و مبادلات با پول ملی، شرایط اقتصادی کشورها را برای تجارت با یکدیگر بهتر می‌کند.
رایزنی برای برکناری حاکم بازار ارز
پایگاه خبری راد: در روزهای پر التهاب بازار ارز و در زمانی که دلار هر لحظه بین مردم از ارزش بیشتری برخوردار می‌شود و برای خرید آن پرهیجان به سمت بازار ارز حرکت می‌کنند، رئیس کل بانک مرکزی از سیاست‌ها و مذاکرات برای حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و برخی کشورها خبر داده است.
پیشنهاد هند برای دو برابر شدن تجارت دوجانبه با ایران
پایگاه خبری راد: وزیر بازرگانی هند در دیدار با وزیر راه و شهرسازی به گفت‌وگو درباره راه‌های افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری میان دو کشور پرداخت.
محورهای ۱۴ گانه استیضاح شریعتمداری
پایگاه خبری راد: حدود ۶۰ نماینده مجلس استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت را در ۱۴ محور امضا و جهت رسیدگی به هیات رییسه مجلس ارجاع دادند.
ابراز امیدواری اسد نسبت به ارتقای جایگاه بین‌المللی اوستیای جنوبی
پایگاه خبری راد: رئیس‌جمهوری سوریه ابراز امیدواری کرد که جایگاه اوستیای جنوبی در سطوح بین‌المللی ارتقا پیدا کند.