12:50 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تغییر اقلیم

باعث تشدید شوری خاک نشویم!
پایگاه خبری راد: یک خاکشناس گفت: خاک مازندران متاثر از کم‌آبی در مسیر شوری قرار دارد.
اثرات مخرب مهاجرت‌های اقلیمی در ایران!
پایگاه خبری راد: تغییرات اقلیمی یک مسئله کلان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی است و مشکلات فراوانی را به وجود می‌آورد.
حال پسته کرمان خوب می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان با بیان این مطلب که سال آینده استان کرمان همانند گذشته رتبه نخست تولید پسته را کسب خواهد کرد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده سال نسبتا خوبی برای پسته‌داران باشد.
آغاز عملیات آبخیزداری و بیولوژیکی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در ۱۴ شهرستان آذربایجان‌شرقی
پایگاه خبری راد: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات آبخیزداری و بیولوژیکی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در ۱۴ شهرستان استان خبر داد.
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع پرورش گل بیرجند
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع پرورش گل رز هزار دستان بیرجند بازدید کرد.
تاثیر ایجاد محدودیت برای افزایش دمای جهانی بر وضعیت ایران
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی خشکسالی با اشاره به گزارش ویژه‌ «پیامدهای افزایش ۱.۵ درجه‌ای دمای کره زمین»، گفت: به‌طور قطع ایجاد محدودیت برای افزایش دما از ۲ درجه به ۱.۵ درجه سانتیگراد - که مستلزم کاهش بیشتر مصرف سوخت‌های فسیلی است - در وهله اول ممکن است مشکلاتی برای ایران ایجاد کند اما به‌طور قطع به توسعه پایدارمنجر خواهد شد.
ضرورت الحاق به توافقنامه پاریس از زبان مشاور انرژی سازمان محیط زیست
پایگاه خبری راد: مشاور انرژی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه عدم اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، سالانه بیش از ۷ میلیارد دلار خسارت وارد می‌کند، گفت: هزینه هر تن کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن ۳۲۰ هزار تومان برآورد شده این در حالی است که میزان سودآوری حاصل از کاهش هر تن دی‌اکسید کربن ۴۲۰ هزار تومان خواهد بود.
تبعات عدم الحاق ایران به توافقنامه پاریس
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز امور بین‌الملل سازمان محیط زیست تاکید کرد: عدم الحاق ایران به توافقنامه پاریس باعث می‌شود که کشور ما در کنوانسیون تغییرات آب و هوا از یک عضو فعال و اثرگذار به یک عضو ناظر تبدیل شود. در این صورت دیگر نمی‌توانیم در اجلاس‌های کنوانسیون‌ تغییرات آب و هوا به عنوان یک عضو اصلی فعالیت داشته باشیم و حتی حق رای نخواهیم داشت.
افزایش ایمنی، ساماندهی مسکن، توسعه اقتصاد سبز
پایگاه خبری راد: محمد اسلامی گزینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی در برنامه خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی نظام گسترده حمل و نقل است آورده است: به منظوررفع کسری‌های موجود باید به روزرسانی زیرساخت‌ها را مد نظر قرار داد و در این مسیر ظرفیت سازی و برطرف‌سازی نیازهای کشور در این حوزه‌ها را جدی گرفت.
هشدار وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مدیران این وزارتخانه
پایگاه خبری راد: وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی معتقد است که این وزارتخانه برای رسیدن به اهداف خود باید مسائلی هچون اولویت‌بندی پروژه‌ها، کوچک‌سازی بدنه و تعامل بیشتر با بخش خصوصی را در دستور کار قرار دهد و در این راستا مدیرانی که کارامدی کامل ندارند عزل خواهند شد.
ابراز تاسف رئیس سازمان محیط زیست از خروج «توتال» از پروژه پارس جنوبی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با روسای گروه دوستی مجالس ملی و سنای فرانسه از خروج شرکت توتال از پروژه پارس جنوبی و انتقال نیافتن تکنولوژی‌های نوین خودروسازی از جانب شرکت‌های فرانسوی برای کاهش مصرف سوخت و افزایش کیفیت خودروها اظهار تأسف کرد.
آنگاه که یک پدیده «هواشناسی» به «آسیب اجتماعی» بدل می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان هواشناسی، تاثیر گرمایش جهانی روی سکونت‌گاه‌های انسانی اعم از شهری و روستایی را تایید می‌کند و معتقد است که گرمایش جهانی به عنوان یک پدیده مخرب هواشناختی، پتانسیل آن را دارد که به یک پدیده مخرب اجتماعی هم تبدیل شود.
اجرای برنامه مدیریت پایدار جنگل تا یک ماه آینده
پایگاه خبری راد: رییس شورای عالی جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: چارچوب اصلی برنامه مدیریت پایدار جنگل تهیه، به شورای عالی جنگل ارسال شده و تا ماه آینده آماده اجرا است.
وارد شدن خسارت به 123 هزار تن از محصولات باغی شمال استان کرمان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان این مطلب که حدود 10 میلیارد تومان به باغات پسته خسارت وارد شده است، گفت: امسال به بیش از 75 هزار تن پسته، 30 هزار تن خرما، 18 هزار تن گردو از میان رفته است.
مشکل آب‌رسانی با تانکر در شهرهای جنوبی باید حل شود
پایگاه خبری راد:عضو انستیوی آب و انرژی دانشگاه صنعتی شریف گفت:با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور برای ما ننگ است که در شهرهای جنوبی کشور با تانکر آبرسانی آب صورت گیرد، لذا لازم است تا این مساله در ایران حل شود.