07:12 | دوشنبه 28 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحلیل

تکذیب انتساب فایل صوتی خلاف واقع به کارمندان سازمان بورس
در پی انتشار فایل صوتی درباره شرایط بازار سرمایه و انتساب آن به کارمندان سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، طی اطلاعیه‌ای انتساب صوت مزبور به هر یک از کارکنان این سازمان را رد کرد و محتوای این فایل را خلاف واقع دانست.
کنفرانس شفاف‌سازی شرکت‌های پالایشی برگزار می‌‎شود
به‌منظور شفاف‌سازی برخی ابهامات در صورت‌های مالی ۶ ماهه شرکت‌های پالایشی، کنفرانس اطلاع‎‌رسانی این شرکت‌ها برگزار می‌شود.
ارتقاء رتبه اعتباری شرکت فولاد مبارکه اصفهان
شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا، رتبه بلندمدت AA با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت A1+ با درجه سرمایه‌گذاری را به شرکت فولاد مبارکه اصفهان (سهامی عام) تخصیص داد.
سه عامل جدید برای صعود قیمت دلار
بخشی از فعالان بازار اعتقاد دارند در صورتی که در روز جاری حواله درهم به بالای سطح 7 هزار و 500 تومان برود، خریداران ارزی قدرت خواهند گرفت و در غیر این صورت، قیمت دلار می تواند به سوی حمایت 27 هزار و 150 تومان بار دیگر حرکت کند.
دلایل افزایش قیمت قیر؛ از رشد قیمت جهانی تا معاملات تهاتری
قیمت قیر در بورس کالا متاثر از قیمت جهانی نفت و اثر آن بر نرخ پایه وکیوم باتوم، قیمت ارز و معاملات تهاتری دولت تعیین می شود از این رو نمی­توان رشد قیمت قیر را در بورس کالا ناشی از رفتار غیر منطقی و غیرعقلانی خریداران و یا رقابت­های غیرمعقول دانست.
فصلی نو در معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری
هفته گذشته و برای نخستین بار شاهد فراهم شدن امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین در سوپر اَپ «اسنپ» بودیم. اقدامی که در راستای فرهنگ‌سازی و تسهیل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه انجام شد و ورود به دوران جدیدی از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را رقم زد.
رشد قیمت‌های جهانی؛ شمشیری دو لبه
مدتی است، روند صعودی بازارجهانی کامودیتی ها و نفت، بیش از گذشته توجه سرمایه گذاران را به خود معطوف کرده است، طوری‌که آنها بیش از گذشته، برای ترسیم دورنمای سرمایه‌گذاری خود به دنبال ثبات و بررسی نوسانات این مهم می‌پردازند.
احیای برجام و ارزیابی آثار احتمالی آن بر بازار سرمایه
با روی کارآمدن دولت جدید و تأکید وزیر امور خارجه بر عملگرا و نتیجه گرا بودن مذاکرات احیای برجام با حفظ منافع و تأمین حقوق ملت ایران، امیدها بر بازگشت توافقات و پایبندی طرف مقابل به مفاد توافق هسته‌ای و تضمین در برداشتن تحریم‌ها زنده شده است.
از رشد قیمت نفت تا رشد قیمت فلزات پایه
رشد اخیر قیمت نفت که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان بحران قیمت انرژی یاد می‌کنند، سبب شد تا قیمت فلزات هم با رشد مناسبی در هفته گذشته مواجه شود.
رتبه اعتباری شرکت پلیمر آریا ساسول از -AA به رتبه AA ارتقا یافت
شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا رتبه AA بلندمدت و +A۱ کوتاه‌مدت را به شرکت پلیمر آریا ساسول (سهامی عام) تخصیص داد.
از اعتبار موسسات رتبه‌بندی تا اعتماد مردم
موسسه‌های رتبه بندی اگر به اندازه کافی بزرگ بوده و اعتبار کافی داشته باشند، برای حفظ یک مشتری، رتبه‌ نادرست به کسی نمی‌دهند.
مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی «بورس و رسانه» تمدید شد
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «بورس و رسانه» تا پایان مهرماه خبر داد.
تمرکز "شپدیس" بر فروش صادراتی
پتروشیمی پردیس در شهریورماه درآمد شناسایی‌شده خود را از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی به‌دست‌آورده که بیشترین میزان درآمد در بازار صادراتی بود.
هیچ ریسکی از درون، بازار را تهدید نمی‌کند
هیچ ریسکی از درون بازار سرمایه، تهدیدکننده آن نیست. تولید و فروش شرکت‌ها در شهریور ماه و همچنین عملکرد معقول آنها طی ۶ ماهه نخست سال، همگی حکایت از سودآوری بازار طی نیمه دوم سال دارند.
بازار سرمایه و واکنش‌ مثبت و منفی به متغیرهای کلان اقتصادی
اگر به هر دلیلی مولفه‌های کلان اقتصادی از حد استاندارد خارج شوند، بازار سرمایه نیز دچار ضرر و زیان می شود.