17:39 | دوشنبه 18 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بنادر

ترخیص بیش از نیمی از کالاهای اساسی در ۴۰ روز گذشته
نماد برتر- رئیس کل گمرک ایران گفت: در راستای اجرای تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، در ۳۷ روز گذشته بیش از نیمی از کالاهای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده است.
۹۱ هزار تن برنج ترخیص شد
نماد برتر- بعد از توافقات صورت گرفته در رابطه با تعیین تکلیف برنج‌های دپو شده در گمرک و حواشی که پشت سر گذاشت طی روزهای گذشته ۹۱ هزار تن برنج از بنادر و گمرکات ترخیص شده است.
احیای لیبی تولید اوپک پلاس را بالاتر برد
نماد برتر- جدیدترین نظرسنجی پلاتس نشان داد که تولید نفت اوپک پلاس در اکتبر ۲۱۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با سپتامبر افزایش یافت.
سه وزارتخانه ملزم به اقدام جدی برای کاهش قیمت‎ها شدند
نماد برتر- در جلسه عصر یکشنبه(۱۸ آبان) هیات دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، تحولات سیاسی خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و متناسب با تحولات جدید، سیاست‌های جدید اقتصادی و بین‌المللی بررسی شد.
آخرین وضعیت روغن و کالاهای اساسی در بنادر
نماد برتر- معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیچ مشکلی در زمینه کالاهای اساسی در بنادر وجود ندارد و هم اکنون موجودی روغن خام در مخازن بنادر و در حال تخلیه کشتی‌ها به بیش از ۴۹۵ هزار تن می‌رسد.
قیمت برنج، روغن و کره وابسته به ارز است
نماد برتر- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در صورت تصویب نهایی مصوبه تهاتر بدهی، بانک یا دستگاه پول ستان اجازه ندارد اقدامی حقوقی یا اجرایی علیه واحدهای تولیدی طلبکار از دستگاههای دولتی یا نهادهای عمومی انجام و یا محدودیت هایی علیه واحد تولیدی اعمال کند.
آخرین گزارش از موجودی کالاها در آستانه ترخیص میلیونی
نماد برتر- در حالی به دنبال مصوبات اخیر برای تسهیل ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک و بنادر ، ترخیص این کالاها در دستور کار قرار گرفته است که طبق اعلام معاون فنی گمرک، در حال حاضر حدود ۷.۳ میلیون تن کالای اساسی و غیراساسی و همچنین ۹۹ هزار کانتینر در گمرکات و بنادر موجود است.
تولید روزانه نفت لیبی از مرز یک میلیون بشکه گذشت
نماد برتر- لیبی تولید روزانه نفت را به بیش از یک میلیون بشکه رساند که نقطه عطفی برای این کشور عضو اوپک پس از تعطیلی صنعت انرژی تحت تاثیر درگیری جناحهای رقیب در ابتدای سال ۲۰۲۰ محسوب می شود.
افزایش قیمتی که هرگز وجود نداشت
نماد برتر- نفت هفته گذشته تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در موج جدید همه گیری که با کاهش مصرف، ناترازی میان عرضه و تقاضا در بازار را تشدید خواهد کرد، پایین ۴۰ دلار در هر بشکه ماند.
همه راه های ترخیص فوری میلیون ها تن کالا/ شروع از فردا
نماد برتر- آنطور که معاون فنی گمرک می گوید با تسهیلات و راهکارهایی که برای تسریع در ترخیص میلیون ها تن کالا پیش بینی شده و از روز شنبه اجرایی می شود حدود ۶۰ درصد کالاهای اساسی و ۷۰ درصد کالاهای غیر اساسی و مواد اولیه تولید امکان ترخیص فوری دارند، از این رو صاحبان کالا باید به سرعت نسبت به انجام فرایند ترخیص اقدام کنند.
ادامه حواشی ترخیص کالا/ این بار مناقشه ۲۰ میلیارد دلاری!
نماد برتر- ظاهرا قرار نیست حواشی پیرامون کالاهای دپو شده و ترخیص آن از گمرک و بنادر تمام شود و بار دیگر بین دستگاه های مربوطه اختلاف نظرهایی در رابطه با تامین ارز و ترخیص کالا وجود دارد؛ این بار برای تامین ارز ۲۰ میلیارد دلاری که بانک مرکز مدعی آن شده ولی گمرک مستندات آن را خواسته است.
قیمت گوشت قرمز در بازار 100 هزارتومانی شد
نماد برتر- در حالی واردات گوشت قرمز در سال جاری تا ۷۵ درصدکاهش داشته که مسئولان مربوطه دلیل گرانی‌های اخیر گوشت را به طور خاص میزان واردات اعلام نکردند.
واردات ۱۳۰هزار تن روغن / محموله ۵۰۰ هزارتنی تا پایان سال وارد می‌شود
نماد برتر- مدیرکل خدمات بازرگانی استان خوزستان از واردات بیش از ۱۳۰هزار تن روغن خام با هدف تنظیم بازار خبر داد و گفت : تا پایان سال محموله ۵۰۰ هزارتنی نیز وارد می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی ۲۴ پروژه را در بندر چابهار افتتاح کرد
عملیات اجرایی و افتتاح ۲۴ پروژه دریایی و بندری با ایجاد فرصت اشتغال برای بیش‌از ۱۰۰۰ نیروی بومی با حضور وزیر راه و شهرسازی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مسوولان محلی در بندر چابهار آغاز شد.
رسوبی شدن کالاها در بنادر به دلیل تخصیص ارز نامرغوب
نماد برتر- عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت:تخصیص ارزهای نامرغوب از سوی بانک مرکزی برای ترخیص کالاهای اساسی و مشکلاتی که در مسیر نقل و انتقال این ارزها وجود دارد، تاجران را در بازارهای بین المللی بی اعتبار می کند.