23:35 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برق آبی

علت زیاد شدن خاموشی‌ها چیست؟
پایگاه خبری راد: سالانه باید ظرفیت تولید برق معادل ۵۰۰۰ مگاوات در ایران ایجاد شود که سال گذشته و سال قبل از آن کمتر از نیمی از این ظرفیت وارد مدار شد. پر واضح است که با ادامه این روند مشکلات ناشی از خاموشی برق در سال‌های آینده بیشتر هم خواهد شد.
تعرفه برق مشترکین پرمصرف و بدمصرف افزایش یابد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وقتی در کشور تعرفه مشترکین پر مصرف و کم مصرف یکی باشد به طور طبیعی بدمصرفی و اسراف انرژی ظهور پیدا می‌کند.
پول آب و برق مشترکان پرمصرف تصاعدی محاسبه می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: ما دوست نداریم با ابزار قیمت، مشترکین آب و برق را جریمه کنیم، اما در صورت تداوم این وضعیت بهای آب و برق مصرفی پرمصرف‌ها تصاعدی محاسبه خواهد شد.
هشدار خاموشی جدی‌تر شد
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به این‌که دمای هوا تا روز سه‌شنبه در برخی از نقاط کشور به ویژه در تهران گرم‌تر می‌شود از مشترکان تقاضا داریم که به مساله مدیریت مصرف توجه بیشتری نشان دادند.
 مجبور هستیم در سطح کشور خاموشی‌هایی داشته باشیم
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: زمان خاموشی‌ها باید به شهروندان اعلام شود تا مردم برنامه ریزی لازم را برای انجام کار های خود داشته باشند.
 خاموشی‌ها تا پایان تابستان ادامه دارد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت که بر اساس قول وزارت نیرو، زمان‌بندی خاموشی‌از روز شنبه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 اعلام ساعات خاموشی جزء حقوق شهروندی است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: این جزء حقوق شهروندان است که در جریان قطعی برق باشند تا با برنامه‌ریزی با مشکل مواجه نشوند.
خاموشی صبر مشترکان را لبریز کرد
پایگاه خبری راد: این روز ها تب خاموشی در تهران بسیار داغ است و در بسیاری از محافل صحبت از خاموشی های پراکنده و غیر اعلام شده در تهران می‌شود. این در حالی است که پس از باران‌های بهاری به‌نظر می‌رسید شرایط تامین برق در تابستان بهتر باشد و قرار بود که خاموشی چندانی در تهران رخ ندهد.
خاموشی‌های مکرر در خانه‌ اصفهانی‌ها
پایگاه خبری راد: سناریوی قطعی و افت فشار آب در تابستان امسال این بار به خاموشی های مکرر خانه های اصفهانی ها رسیده است.
۳۴ میلیون نفر در دایره تنش آبی
پایگاه خبری راد: براساس ارزیابی صورت گرفته در سال جاری از میان ۱۱۵۷ شهر کشور حدود ۳۳۴ شهر با جمعیت ۳۴ میلیون نفر در شرایط تنش آبی هستند که از این ۳۴ میلیون نفر حدود ۱۷ میلیون نفر در وضعیت قرمز تنش آبی قرار دارند که با مصوبه هفته گذشته دولت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای ۱۱۹۵ پروژه در ۲۸۰ شهر کشور به منظور کاهش تنش آبی در نظر گرفته شده است.
مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری پایتخت ارزیابی می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: با همکاری مروجین صرفه جویی، مدیریت مصرف انرژی در ساختمان های اداری پایتخت مورد پایش و ارزیابیقرار میگیرد.
پیشروی ویلاها در جنگل‌های مازندران
پایگاه خبری راد: دکترای آب و سازه های هیدرولیکی، فقدان نقشه کاداستر و عدم رعایت نقشه اراضی را دو معضل بزرگ در مازندران دانست و خاطرنشان کرد: هیچ نقشه واضح و امروزی برای حدود و ثغور اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع وجود نداشته و مرزبندی بین این اراضی و بافت مسکونی مشخص نیست.
موتور نیروگاه های برق‌آبی به حرکت درآمد
پایگاه خبری راد: تا قبل از بارش های بهاری وضعیت نیروگاه‌های برق‌آبی وخیم گزارش می‌شد گرچه اکنون نیز شرایط کاملا مطلوب نشده اما نسبت به گذشته شرایط نرمال‌تر شده است، به طوری که در حال حاضر در بخش برق‌آبی ۳۰۰۰ مگاوات کمبود تولید وجود دارد که این کمبود در هفته های پیش ۴۵۰۰ مگاوات بود.
کشور به دام خاموشی می‌افتد؟
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن به فصل گرما چالش خاموشی بیش از گذشته رخ نمایی می‌کند همین مساله نیز دغدغه‌هایی را به وجود آورده در این بین وزارت نیرو تنها راه چاره را مدیریت مصرف عنوان کرده و بر اساس گفته‌های مسوولان برقی کشور در صورت عدم اصلاح الگوی مصرف در کشور و ادامه روند کنونی، حداکثر نیاز مصرف کشور تا سال ۱۴۰۵ به حدود ۸۴ هزار مگاوات نیز برسد.
نیروگاه‌های حرارتی، فرشته نجات خاموشی
پایگاه خبری راد: از ابتدای سال تاکنون تولید نیروگاه‌های حرارتی نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، تعمیرات لازم در این نیروگاه‌ها انجام شده؛ به‌گونه‌ای‌که این واحدها برای فصل تابستان آمادگی کامل دارند.