18:54 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بخش معدن

سیستان و بلوچستان از تهران جلو زد
نماد برتر- آمار سرمایه‌گذاری‌های خارجی مصوب تحت پوشش قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی نشان می‌دهد که در فروردین ماه امسال سیستان و بلوچستان بیش از 70 درصد حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب را به خود اختصاص داده که بیشترین حجم این سرمایه‌گذاری است.
ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در بخش معادن در طول ۲۸ ماه
پایگاه خبری راد: از ابتدای شهریور ۱۳۹۶ تا پایان تیر ماه امسال به ترتیب ۱۹۷۸، ۱۲۷۵ و ۱۲۹۰ فقره پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده و بیش از ۱۰ هزار شغل در بخش معدن ایجاد شده است.
سال گذشته ۷۰۶ محدوده امیدبخش معدنی شناسایی شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت اعلام کرد: ۷۶ پهنه اکتشافی در سال گذشته تعیین تکلیف شده و نهایتا ۷۰۶ محدوده امیدبخش در کشور شناسایی شد.
ادعای دو برابر شدن سود سهام تاصیکو
پایگاه خبری راد: مدیر عامل هلدینگ صدر تامین با اعلام خبر عرضه دو شرکت صنایع سرام آرا و ذغال سنگ پرورده طبس در بازار سرمایه در سال جاری، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) درآمد هر سهم (EPS) را به بیش از دوبرابر افزایش خواهد داد.
ایجاد ۳۰۰۰ شغل در معادن کوچک در سال ۹۸
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) با اشاره به وجود ۱۸۵ معدن غیرفعال قابل احیا در کشور، از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۳۰۰۰ شغل در حوزه معادن کوچک خبر داد.
بهترین دوره اقتصادی ایران سال‌های ۶۸ تا ۸۶ بوده است
پایگاه خبری راد: معاون پایش و پژوهش سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: بهترین دوره اقتصادی ایران طی سال‌های ۶۸ تا ۸۶ بوده است و سال‌های ۸۶ تا ۹۳ به دلیل مشکلات اقتصادی، اقدامات در خور توجهی در بخش بهره‌وری نیز انجام نشد.
دوراهی تولید یا واردات ماشین‌آلات سنگین
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راهسازی با بیان اینکه یافتن مسیر تولید قطعات این محصولات حداقل یک سال طول می‌کشد، گفت: وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت معتقد است این قطعات باید در داخل تولید شود اما تا آن زمان برخی از این ماشین‌آلات باید در کارگاه‌ها بخوابند.
۸ پیشنهاد برای کمک به صادرات در شرایط تحریم‌های فلزی
پایگاه خبری راد: به دنبال تحریم‌های آمریکا بر ضد صنایع فلزی ایران، رئیس خانه معدن ایران هشت راهکار برای کمک به امر صادرات در مواجهه با این تحریم‌ها ارائه کرده است.
تحریم صنایع فلزات کم اثرتر از محدودیت‌های داخلی است
پایگاه خبری راد: به گفته یک فعال معدنی، تحریم جدید آمریکا موضوع تازه‌ای نیست که بخواهد چندان بر عملکرد فعالان این حوزه تاثیرگذار باشد و برعکس سبب خیر شد تا مسئولان کمی بشتر به فکر باشند تا از محدودیت‌ها داخلی بکاهند.
۹ میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: رئیس هیأت عامل ایمیدرو از ۹ میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی در سال گذشته خبر داد.
خام فروشی مواد معدنی متوقف می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این وزارتخانه موافق خام فروشی نیست و در سال رونق تولید حتماً باید مواد معدنی را در داخل کشور به ارزش افزوده تبدیل و سپس صادر کنیم.
ثبت ضعیف‌ترین نرخ رشد اقتصادی یک دهه اخیر قطر
پایگاه خبری راد: با عملکرد ضعیف بخش معدن و تولید، رشد اقتصادی قطر کاهش محسوسی یافت.
۱۴ میلیارد دلار صادرات در بخش صنعت/ صادرات معدن بیش از ۹۷۰ میلیون دلار شد
پایگاه خبری راد: در ۹ ماهه ۱۳۹۷ ارزش صادرات بخش صنعت ۱۴ میلیارد دلار و صادرات بخش معدن ۹۷۰.۲ میلیون دلار شده است.
ارائه تسهیلات ۱۵ میلیاردی به معادن کوچک و متوسط
پایگاه خبری راد: طبق اعلام مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، با توجه به اینکه معدن از عمده‌ترین بخش‌های تأمین‌کننده مواد اولیه صنایع محسوب می‌شود، این صندوق با صدور بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری، تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیارد تومان را برای معادن کوچک و متوسط با دوره بازپرداخت سه تا پنج سال در نظر گرفته است.
توانستیم تحریم‌ها را مدیریت کنیم / تولید مس کاتد رکورد زد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توانستیم تحریم‌ها را مدیریت کنیم؛ چرا که تولید روی کار است.