18:47 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باکتری

تولید اسنک از ذرت حیوانی تکذیب شد!
پایگاه خبری راد: در حالیکه پیش‌تر سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرده بود که دو برند معروف تولیدکننده اسنک پف کرده از ذرت دامی در تولید محصولات‌شان استفاده کرده و مرتکب تخلف شده‌اند، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع چیپس و فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت، اظهار کرده که در این زمینه هیچ تخلف بهداشتی صورت نگرفته و سازمان غذا و دارو نیز این موضوع را تایید کرده است.
عرضه نانومواد ضدجلبکی که مانع رشد میکروارگانیسم‌ها می‌شوند
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه «شهید مدنی آذربایجان» موفق به تولید مواد نانو ساختار ضدجلبکی شده‌اند که با نفوذ در دیواره سلول میکروارگانیسم‌ها از رشد آنها در محیط جلوگیری می‌کنند.
با خودروی سران کشورهای جهان آشنا شوید
پایگاه خبری راد: سران کشورهای جهان در سال 2019 برای جابجایی از چه خودرویی استفاده می کنند؟
۵ نشانه کمبود "روی" در بدن
پایگاه خبری راد: عنصر "روی" به عنوان یک ماده معدنی ضروری، عملکردهای مختلفی در بدن دارد که تقویت سیستم ایمنی و کمک به تقسیم سلولی از جمله آن‌هاست.
اسنک پف کرده بخوریم یا نه؟!
پایگاه خبری راد: گزارش‌ها از بیماری‌زا بودن یا نبودن استفاده از ذرت دامی در تولید اسنک پف کرده متناقض است و این در حالی است که هنوز اطلاع دقیق و رسمی از نام برندهای متخلف و شرایط راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیکننده "اسنک پف کرده حیوانی" در اختیار عموم مردم قرار نگرفته است.
تاثیر بیماری‌ لثه در خطر ابتلا به آلزایمر
پایگاه خبری راد: محققان بر این باورند که بیماری لثه می‌تواند نقش محوری در ابتلا به بیماری آلزایمر داشته باشد.
ساخت چسب‌های آنتی‌باکتریال شفاف با هیدروژل زیست‌تخریب‌پذیر
پایگاه خبری راد: یک تیم پژوهشی دانش‌آموزی با سنتز نانو کامپوزیتی زیست‌تخریب‌پذیر موفق به ساخت چسب‌های آنتی‌باکتریال شفاف شدند.
حرف و حدیثی که برای "روشن و شهریار" در مازندران به راه افتاد
پایگاه خبری راد: چندی پیش خبر تولید رقم های جدیدی از برنج که کیفیت طارم و کمیت برنج های پر محصول را داشته است شگفتی بسیاری از محافل علمی داخلی و خارجی را به همراه داشت، اما پس از مدتی گمانه هایی مبنی بر تراریخته بودن این ارقام بر سر زبان ها افتاد.
کاهش مصرف آب در قالی‌شویی‌ها با نصب سامانه نانوساختار محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان غشاهای نانوساختاری را عرضه کردند که قادر است آب "خاکستری" را برای مصارف روزانه تصفیه کند و به گفته آنها در حال حاضر این سامانه برای برخی از کارواش‌ها و کارگاه‌های قالی‌شویی نصب شده و منجر به کاهش مصرف آب شده است.
درمان سینوزیت
پایگاه خبری راد: یک متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به این که سینوزیت یکی از شایع ترین بیماری‌های سیستم تنفسی است، گفت: مصرف زیاد مایعات گرم موثرترین راه درمانی سینوزیت است.
صادرات اولین محموله پوشاک هوشمند ایرانی به کویت
پایگاه خبری راد: پوشاک هوشمند محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان زنجان به ارزش یکصد هزار یورو به کشور کویت صادر می‌شود.
همه چیز درباره بزرگ‌ترین طرح محیط زیستی ایران
پایگاه خبری راد: عملیات اجرای طرح فاضلاب تهران، از سال ۱۳۷۴ در گستره‌ای به مساحت ۷۰ هزار هکتار در مناطق ۲۲‌گانه تهران و برای پوشش ۱۱ میلیون نفر جمعیت افق طرح ۱۴۱۰ آغاز به کار کرد. این طرح براساس اولویت‌های اجرایی به پنج فاز عملیاتی تقسیم شده و طبق برنامه حدود ۹۰۰۰ کیلومتر احداث شبکه جمع‌آوری، ۷۶کیلومتر تونل فاضلاب‌رو، نصب بیش از ۹۰۰ هزار انشعاب فاضلاب و احداث ۲۲ واحد تصفیه‌خانه در پروژه اجرا خواهد شد.
موضع سازمان استاندارد درباره تولید "اسنک پفک کرده" حیوانی
پایگاه خبری راد: سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه این نهاد فقط محصول نهایی را کنترل می‌کند، مسئولیت استفاده از خوراک دام در تولید "اسنک پفک کرده" را متوجه وزارت جهاد کشاورزی دانست.
رنگ‌های نانو آنتی‌باکتریال؛ از کسب ۲ جایزه فناوری تا راه‌اندازی خط تولید مشترک
پایگاه خبری راد: رنگ‌های پودری الکترواستاتیک نانو آنتی‌باکتریال تولیدی یکی از شرکت‌های فناور کشور علاوه بر آنکه در فن‌بازار دانشگاه آزاد به عنوان محصول برتر، انتخاب و خط تولید مشترک آن در کشور چین راه‌اندازی شد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در فصل زمستان
پایگاه خبری راد: اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین آلات کشاورزی، حفاظت از استخرهای پرورش ماهی در برابر کاهش دما، برداشت و حمل محصولات باغی به انبارهای استاندارد تا قبل از آغاز بارش بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۰ تا ۱۴ دی‌ماه) صادر شده است.