02:50 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بانک مسکن

وام مسکن ارزان‌تر شد
پایگاه خبری راد: قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ماه قبل بیش از 44 هزار تومان قیمت داشت اما در روزهای اخیر نوسان چندانی نداشته و حدود قیمت آن ۴۲ هزار تومان است که زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن و جعاله باید حدود ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان هزینه کنند.
شغل‌های خانگی پولساز را بشناسید
پایگاه خبری راد: برای شاغل شدن لازم نیست حتما تخصص داشته باشید. می‌توانید از قابلیتها و هنرهایتان در خانه استفاده کنید و با اندکی خلاقیت و نوآوری برای خودتان پول درآورید.
امید به خانه‌دار شدن را به زیر ۱۰ سال می‌رسانیم
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۱۰ هزار واحد مسکونی گفت: در نظر داریم با ایجاد جریان پایدار تولید و عرضه مسکن، امید خانه‌دار شدن در شهرهای بزرگ را به کمتر از ۱۰ سال و در سایر شهرها به کمتر از سه سال برسانیم.
بانک‌ها از پس "وام رهن مسکن" برمی‌آیند؟
پایگاه خبری راد: "وام رهن" وعده‌ای که اخیراً از سوی وزارت اقتصاد برای حمایت از مستاجران مطرح شده است، اما جزئیات آن و اینکه قرار است منابع آن از کجا تأمین شود هنوز اعلام نشده و بانک‌ها نیز در این زمینه اطلاع چندانی نداشته و آن را دارای مباحث زیادی عنوان می‌کنند.
فشار بازار اجاره بیشتر شد + قیمت
پایگاه خبری راد: با آغاز تابستان مراجعه‌ اجاره‌نشین‌ها به دفاتر املاک سه برابر شده، اما قیمت‌ها نسبت به خردادماه افزایش چندانی نداشته است.
زمین‌های دولتی در اختیار بازآفرینی قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که طبق قانون، دستگاه‌های دولتی مکلف به در اختیار گذاشتن زمین‌های مازاد خود برای پروژه‌های بازآفرینی هستند گفت: از هفته گذشته در بانک مسکن امکان ثبت درخواست متقاضیان نوسازی و بهسازی برای استفاده از تسهیلات فراهم شده است.
پیشنهاد اصلاح روش جریمه عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها
پایگاه خبری راد: معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ارائه پیشنهاد جدید به جای اعمال روش جریمه عدم پرداخت الکترونیکی عوارض خبر داد و اعلام کرد که این پیشنهاد به وزیر راه وشهرسازی ارائه و مورد موافقت قرار گرفته است و در راستای اجرای آن اقدام خواهد شد.
بانک مسکن برای خانه‌دار شدن مشتریان چه نوع تسهیلاتی می‌دهد؟
روابط عمومی بانک مسکن استان یزد خدمات و تسهیلات ارائه شده توسط این بانک در استان یزد را معرفی کرد.
چرخ تولید مسکن نمی‌چرخد
پایگاه خبری راد: بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری حوزه مسکن از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود؛ این در حالی است که سازندگان با حداقل شش مانع برای فعالیت مواجه‌اند.
وام مسکن همچنان کم‌تقاضا ماند
پایگاه خبری راد: رشد قیمت‌های مسکن از سال گذشته سبب شده رکود در این بازار ادامه‌دار شود و نتیجه این رکود در قیمت اوراق تسهیلات مسکن هم قابل مشاهده است، چراکه در این مدت تقاضا برای خرید این اوراق نیز کاهش یافته است.
شرایط پرداخت وام ۹ درصدی ساخت خانه اعلام شد
پایگاه خبری راد: مدیر امور اعتباری بانک مسکن نحوه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن در بافت فرسوده به سازنده‌ها را اعلام کرد.
رکود سنگین در انتظار بازار مسکن
پایگاه خبری راد: به دنبال کاهش ۳۷ درصدی معاملات، حالا آمار می‌گوید تسهیلات پرداخت شده در فروردین ماه ۱۳۹۸ برای خرید، ساخت و تعمیر مسکن در کل کشور نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته و در این بین، تهران در خط مقدم ورود به رکود سنگین معاملات قرار دارد.
افزایش وام مسکن، ضروری شده است
پایگاه خبری راد: عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: با توجه به جهش بیش از ۱۰۰ درصد قیمت‌ها در بازار مسکن، افزایش سقف تسهیلات متناسب با توان بازپرداخت متقاضیان، ضروری به نظر می‌رسد و از سوی دیگر سیاست‌های تولید خانه‌های کوچک متراژ باید در دستور کار قرار گیرد.
رشد بی‌سروصدای اجاره خانه در تهران
پایگاه خبری راد: واسطه‌های ملکی از افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی نرخ‌های پیشنهادی اجاره در اردیبهشت ماه خبر می‌دهند؛ گزارش‌های میدانی هم گویای آن است که عدم تناسب نرخ اجاره با درآمد مستاجرها، این اقشار را اجبارا به اولویت‌های بعدی سوق داده است.
از تعداد جرایم تا پیامک‌های اشتباهی عوارض الکترونیکی ۴ آزادراه
پایگاه خبری راد: معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن توضیح درباره‌ی پیامک‌هایی که اشتباها به مالکان خودروهای عبوری از آزادراه‌های دارای عوارض الکترونیکی ارسال شده است، اعلام کرد: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری ۲۶ میلیون خودرو از عوارض الکترونیکی چهار آزادراه تهران–ساوه، قزوین–زنجان، کرج–قزوین، تهران–قم عبور کرده‌اند و در مجموع تردد ۵.۵ میلیون پلاک خودرو ثبت شده است که از این تعداد کمتر از ۵۰ هزار خودرو به دلیل عدم پرداخت الکترونیکی عوارض، جریمه شده‌اند.