02:50 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باروری

افزایش ۲برابری تخت‌های بیمارستانی در خراسان جنوبی/۱۲۰ پروژه در حال احداث
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت با بیان اینکه ۱۲۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در خراسان جنوبی در حال احداث است، گفت: تاکنون ۴۹ پروژه با همکاری استانداری به بهره‌برداری رسیده و امیدواریم مابقی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند.
محاکمه یک ماما به اتهام نوزادفروشی!
پایگاه خبری راد: پرونده یک ماما که متهم به جعل، سرقت، صدور صدها گواهی جعلی ولادت و فروش غیرقانونی جنین است پس از ۱۰ سال تحقیق و بررسی به ایستگاه محاکمه رسید.
نوجوانان چه درکی از بارداری خود دارند؟
پایگاه خبری راد: مطالعات مختلفی در مورد پیامدهای جسمی و فیزیولوژیک بارداری در سنین نوجوانی انجام شده ولی در خصوص درک این نوجوانان از «بارداری» اطلاعات کمی وجود دارد. نتایج یک تحقیق نشان داد بارداری برای برخی مادران نوجوان منفی و چالش برانگیز و برای برخی دیگر مثبت و بهبود دهنده‌ زندگی است.
برنامه‌های اجراشده برای مدیریت آب اشتباه است
پایگاه خبری راد: پروفسور کردوانی با اشاره به اینکه سه تکنولوژی ساخت سد، حفر چاه و لوله‌کشی، آب‌های زیرزمینی را نابود کرده است، گفت: برنامه‌های اجراشده برای مدیریت آب اشتباه است و باید فکری اساسی کرد.
۱۰ زن "سرمایه‌گذار فرشته" در جهان
پایگاه خبری راد: هم‌اکنون سرمایه‌گذاران متعددی در جهان وجود دارند که در شرکت‌های فناوری نوپا سرمایه‌گذاری می‌کنند و "سرمایه‌گذار فرشته" نامیده می‌شوند.
چرایی افزایش ام.اس در شهرهای مدرن/از استرس دوری کنید
پایگاه خبری راد: یک متخصص مغز و اعصاب ضمن تشریح عومل بروز ام‌اس و چهار فاکتور مستعد کننده بروز این بیماری،گفت: این بیماری در زنان دو تا سه برابر مردان اتفاق می‌افتد.
راه اندازی پارک علم و فناوری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه/ وقتی کاشت چغندر مشکل‌ساز می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی از راه اندازی "پژوهشکده توسعه مدیریت و فناوری‌های سبز" و "پارک علم و فناوری تخصصی کشاورزی" در حوضه آبریز دریاچه ارومیه خبرداد.
ثبت اولین "رقص کروموزوم" در تاریخ علم
پایگاه خبری راد: دانشمندان دانشگاه تگزاس برای اولین بار با استفاده از مدل‌های شبیه‌سازی رایانه‌ای، نقشه جنبش کروموزوم را ثبت کردند که احتمالا می‌تواند اطلاعات مربوط به نقش حرکت‌های کروموزومی در عوامل ژنتیکی مرتبط با بیماری‌ها را کشف کند.
امید، توسعه و حرکت رو به جلو از اهداف جهاد دانشگاهی است
پایگاه خبری راد: رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی گفت: امید، توسعه و حرکت رو به جلو از اهداف جهاد دانشگاهی بوده است.
توجه به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی برای عبور از تحریم‌های ناعادلانه ضروری است
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند منشأ خیروبرکت در حل معضلات کشور باشد، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و محدودیت‌های سیاسی و اقتصادی ناشی از تحریم‌های ناعادلانه، توجه به توانمندی‌های جهاد دانشگاهی برای عبور از این شرایط ضروری است.
باروری ابرها بارندگی را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها گفت: موضوع بارورسازی ابرها یک مسئله شناخته‌شده در کل دنیا است که تاثیرات مطلوب آن نیز تاکنون شناسایی شده و نظراتی که از سوی منتقدان مطرح می‌شود، باید کارشناسی باشد.
سیاست‌های تامین آب روی بارورسازی ابرها متمرکز نیست
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور آب گفت: جایگاه بارورسازی ابرها برای کمک به منبع آبی کشور یک جایگاه تعیین کننده نیست که ما سیاست‌های تامین آب را بر بارورسازی ابرها بگذاریم.
سردرگمی برای حل ورشکستگی آب
پایگاه خبری راد: مروری بر وضعیت برداشت‌ آب‌های زیرزمینی، مصرف ۱۱۰ درصدی آب‌های تجدیدپذیر، کم‌بارشی ۱۱ ساله، گسترش خشکسالی در ۹۷ درصد مساحت ایران، خشکی تالاب‌ها و دریاچه‌ها، بحران کمبود آب شرب در تعدادی از شهرهای کشور نمایانگر وضعیت بحرانی آب کشور است.
شروط موفقیت تولید داخل
پایگاه خبری راد: رئیس جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: ایجاد و تقویت اعتماد در مصرف‌کننده، ارتقاء سطح کیفی تولیدات، بازاریابی در ابعاد ملی و جهانی، فراهم شدن امکان صادرات تولیدات ملی، ایجاد نقدینگی مناسب و عدم اتکاء بیش از حد به نفت و اقتصاد تک محصولی از مواردی است که در موفقیت و استمرار تولید داخلی تاثیرگذار محسوب می‌شود.
ظرفیتهای داخلی تحریم‌ها را به دوره طلایی تبدیل می‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی مهریز غدیر، گفت: مسئولان و دست اندرکاران کشور با استفاده از نیروهای متخصص بومی و ظرفیتهای داخلی دوران تحریم را به دوره طلایی تبدیل کنند.