09:56 | يكشنبه 13 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ایران

سودی که دست‌مایه توسعه می‌شود
نماد برتر- در بودجه سال آینده برای سپرده‌گذاری بلند مدت شرکت‌های حقوقی مالیات پیش‌بینی شده، با این اقدام امید است شرکت‌ها ملزم به درگیر کردن سودشان در پروژه‌های تولیدی و توسعه‌ای جدید شوند.
جهش قیمت نفت در پی افزایش تحریم‌ها علیه روسیه
نماد برتر- نفت روز دوشنبه جهش کرد، زیرا افزایش تلفات غیرنظامیان در اوکراین فشار بر کشورهای اروپایی را برای اعمال تحریم‌ها بر بخش انرژی روسیه افزایش داد و نگرانی‌های جدیدی را از سوی فعالان بازار در مورد عرضه محدودتر ایجاد کرد.
پالایشی ها در صدر معاملات بورس کالا قرار گرفتند
نماد برتر- سه شرکت پالایشی، یک پتروشیمی و یک فولادی در صدر ۵ شرکت برتر بورس کالا در هفته نخست کاری ۱۴۰۱ قرار گرفتند.
راه اندازی قرارداد جدید اختیار معامله زعفران از پس فردا
نماد برتر- قرارداد اختیار معامله زعفران با سررسید مرداد ۱۴۰۱ از چهارشنبه هفته جاری راه اندازی میشود.
"تماوند" اوراق اجاره "غدیر ۰۵"را متعهد می‌شود
نماد برتر- شرکت تامین سرمایه دماوند از پذیرش تعهدات جدید خبر داد.
تنوع عرضه محصولات صنعتی و معدنی در بورس کالا
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز دوشنبه ۱۵ فروردین ماه میزبان عرضه ۳۷۰ هزار و ۴۰ تن ورق گرم، ۷۵ هزار تن آهن اسفنجی، ۲ هزار تن هیدروکسید آلومینیوم، ۱۱ هزار تن مس کم عیار، ۵ هزار و ۱۸۰ تن مس کاتد، ۳۰۰ تن شمش سرب، ۳ هزار و ۴۳۰ تن شمش روی، ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن شمش آلومینیوم، ۸۷۰ تن بیلت آلومینیوم و ۳۰ کیلوگرم شمش طلا است.
سیاه و سفید تغییر نرخ تسعیر ارز واردات
نماد برتر- تغییر نرخ ارز مبنای محاسبه ارزش گمرکی، از یک طرف باعث افزایش هزینه تولید برخی از صنایع وابسته به مواد اولیه وارداتی می‌شود که می‌تواند موجب افزایش قابل توجه قیمت نهایی آنها شود اما از سوی دیگر تا حدودی سایه شوم قیمت گذاری دستوری را از سر آنها بر می‌دارد.
قیمت‌گذاری دستوری را حذف کنید!
نماد برتر - منتقدان آزادسازی قیمت اوره ادعا دارند اوره به برزیل صادر و در به جای آن، نهاده های دامی وارد کشور می شود.
طرح تسهیلات «انتخاب» در «وزمین» کلید خورد
نماد برتر - یکی از هدف‌های بانک ایران‌زمین در راستای بانکداری باز و مشتری‌مدار، طرح تسهیلاتی «انتخاب» را در معرض دید مشتریان خود قرار داده است.
دیدار نوروزی مدیرعامل بانک ایران زمین
نماد برتر - به منظور ایجاد ارتباط دوسویه بین کارکنان و مدیران ارشد بانک و طبق سنت سال های گذشته، مدیرعامل بانک ایران زمین در ابتدای سال جدید از شعب استان تهران دیدار کرد.
پیشنهاد شرکت بورس تهران برای تغییر دامنه نوسان در سال ۱۴۰۱
نماد برتر-بعد از نوسانات شدید ایجاد شده در بورس طی ٢ سال گذشته، اقدامات زیادی برای بازگشت آرامش به بازار و در راستای ایجاد تغییر در مسیر شاخص بورس در دستور کار مسوولان ارشد بازار سرمایه قرار گرفت؛ این در حالی است که با وجود تصمیمات اتخاذ شده به نفع معاملات بورس اما هیچ یک از آنها نتوانست با تاثیری مثبت بر روند بازار همراه شود و زمینه ساز روزهای خوش در بین سرمایه گذاران بازار سرمایه شود.
تغییر پارامترهای بازارگردانی «ثبات»
نماد برتر- مطابق اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، پارامترهای بازارگردانی در نماد معاملاتی صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی تراز ویستا تغییر نمود.
گواهی صرفه‌جویی انرژی، فرصتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان
نماد برتر- مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: نخستین اقدامی که می‌توان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان انجام داد، موضوع مربوط به گواهی صرفه جویی انرژی است که به عنوان ابزاری جدید با همکاری سازمان مدیریت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده و در بورس انرژی ایران عملیاتی می‌ شود.
«قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» برای اجرا ابلاغ شد
نماد برتر- رئیس جمهور «قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.
زمان بندی عرضه‌های بورس کالا در هفته آینده اعلام شد
نماد برتر- مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران با صدور نامه ای به کارگزاران از ابلاغ نحوه عرضه محصولات در هفته منتهی به ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.