08:40 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اندرویدی

اپلیکیشن‌های اندرویدی به ویندوز ۱۰ می‌آیند!
پایگاه خبری راد: مایکروسافت اعلام کرده است که اپلیکیشن های اندرویدی را با قابلیت screen mirroring به سیستم عامل ویندوز ۱۰ خواهد آورد.
اپلیکیشن‌های اندرویدی جاسوسی فیس بوک را می‌کردند؟
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بسیاری از اپلیکیشن های موبایلی اندرویدی اطلاعات کاربران را برای فیس بوک ارسال کرده و تحویل آن می‌دادند.
قابلیت جدید به مایکروسافت اج اضافه می‌شود
پایگاه خبری راد: مایکروسافت به تازگی قابلیت جدیدی را به نسخه اندرویدی مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج افزوده است تا کاربران بتوانند بدون نیاز به تسلط به زبان‌های خارجه، وب سایت‌های خارجی را مطالعه و مشاهده کنند.
تعلیق گوگل فوتوز به دلایل امنیتی
پایگاه خبری راد: گوگل اعلام کرده است که اپلیکیشن گوگل فوتوز (Google Photos) بر روی سیستم عامل اندروید را تحت تاثیر یک آسیب پذیری امنیتی به حالت تعلیق درآورده است.
گوگل و اپل نتوانستند حریف اپلیکیشن عربستانی شوند!
پایگاه خبری راد: ماه گذشته بود که اخبار و گزارش‌های متعددی منتشر شد که نشان می‌داد یک اپلیکیشن عربستانی به مردان اجازه می داده زنان و دختران خود را تحت تعقیب قرار داده و موقعیت جغرافیایی آنها را ردیابی کنند.
گوگل یک میلیون اپلیکیشن آلوده را از پلی‌استور حذف کرد
پایگاه خبری راد: گوگل به تازگی اعلام کرده است که تحت تاثیر دلایل امنیتی بالغ بر یک میلیون اپلیکیشن را در فروشگاه گوگل پلی‌استور را تعلیق و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کرده است.
حفره امنیتی در اپلیکیشن SHAREit دردسرساز شد
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی آسیب پذیری جدیدی را در نسخه اندرویدی اپلیکیشن SHAREit دریافته و کشف کرده اند که به هکرها اجازه می‌دهد اطلاعات کاربران موردنظر را به سرقت ببرند.
مشاهده قابلیت پینترست در اینستاگرام!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که اینستاگرام این بار بجای اسنپ چت، از قابلیت‌های شبکه اجتماعی پینترست بهره برده و می‌خواهد ویژگی کالکشن را به این پلتفرم محبوب بیافزاید.
بدافزاری که بسته‌ اینترنتی کاربران را می‌خورد!
پایگاه خبری راد: محققان به تازگی دریافته و اعلام کرده اند در صورتی که کاربران با اتمام زودهنگام و غیرقابل توجیه بسته‌های اینترنت همراه گوشی خود مواجه شده اند، احتمالاً گرفتار یک بدافزار جدید شده اند.
اگر آیفون نباشد، چه بر سر اپل می‌آید؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که اپل در سال‌های اخیر با توجه به رکود کم سابقه بازارهای جهانی موبایل به فکر تغییر استراتژی‌های خود در تولید و تمرکز بر محصولات مختلف خود افتاده است.
باید اپلیکیشن‌ها بطور خودکار آپدیت شوند
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که اپلیکیشن های اندرویدی طبق دستور جدید گوگل، باید قابلیتی را توسعه دهند که به واسطه آن به صورت خودکار به روزرسانی می‌شوند.
دزدی در روز روشن در اپلیکیشن‌های اندرویدی!
پایگاه خبری راد: گفته می‌شود برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی محبوب و پرطرفدار به صورت کاملاً مخفیانه اطلاعات کاربران را به سرقت برده و از آنها جاسوسی می‌کرده‌اند.
قابلیت جدیدی به واتس اپ اضافه می‌شود
پایگاه خبری راد: به تازگی واتس اپ اعلام کرده است که احتمالاً یک قابلیت جدید به پلتفرم این پیامر سان افزوده خواهد شد تا کاربران بتوانند جلوی درخواست‌های عضویت در گروه‌های واتس اپی را بگیرند.
بدافزاری که کیف پول مجازی کاربران را دزدید!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته‌اند که بدافزار جدیدی در پلتفرم فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور وجود دارد که ارزرمزهای موجود در کیف پول مجازی کاربران را به سرقت می برده است.
سرعت اینترنت‌تان چقدر است؟
پایگاه خبری راد: کاربران اینترنت پرسرعت می‌توانند با استفاده از ابزارهای تست سرعت و کیفیت، از وضعیت سرویس دریافتی خود اطمینان حاصل کرده و درصورت عدم تطابق سرویس ارائه‌شده با سرویس درخواستی، شکایت کنند.