13:53 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتقال پول

تلاش برای اخذ مطالبات برقی ایران از عراق
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر گفت: پیگیر اخذ مطالبات فروش برق از کشور عراق هستیم و برای وصول این مطالبات نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است.
این روزها صرافان چندان رغبتی به معامله ارز ندارند!
پایگاه خبری راد: این روزها صرافی‌ها کمتر خرید و فروش ارز انجام می‌دهند و پاسخ آن‌ها به مشتریان بیشتر مربوط به سیاست‌های اخیر بانک مرکزی است؛ موضوعی که در بلندمدت می‌تواند تاثیر منفی بر بخش ارزی و گردشگری کشور داشته باشد.
تلفن همراه معدنی از طلاست
پایگاه خبری راد: برای مهاجمانی که می‌خواهند هویت کاربران را سرقت کنند، تلفن‌های همراه همچون معدنی از طلا هستند.
مروری بر وضعیت صادرات نفت ایران در سال آینده
پایگاه خبری راد: اعطای معافیت به هشت مشتری نفت ایران که ازسوی آمریکا به این کشورها داده شده بود، از ابتدای سال میلادی جدید آغاز شده است. این درحالی است که براساس آخرین آمار، میزان صادرات نفت ایران کاهش یافته اما کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند احتمال افزایش آن با توجه به معافیت‌های آمریکا وجود دارد.
 فعال‌شدن ۴۸ ساعته کارت‌های بانکی پس از صدور تکذیب شد!
پایگاه خبری راد: برخی شعب بانک‌ها از برنامه بانک مرکزی برای فعال‌ شدن کارت‌های بانکی صادره ۴۸ ساعت پس از صدور خبر داده‌اند که بانک مرکزی این موضوع را رد کرد.
حرکت نقدینگی از معاملات سهام به اوراق با درآمد ثابت
پایگاه خبری راد: در دوره هایی که سهم های بزرگ بازار رشد چندانی ندارد، سهم شرکت های کوچک تر برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت و نوسان گیری جذاب تر می شود.
خواب سرمایه‌ پوشاک در صرافی‌ها!
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی صنعت پوشاک جهت تخصیص ارز از مدت ها قبل ریال خود را به صرافی‌ها داده‌اند، گفت: متاسفانه ریال تولیدکنندگان حوزه پوشاک در صرافی‌ها به خواب رفته است و این درحالی است که ارزی دریافت نکرده‌اند.
با محدودیت‌های عمومی انتقال پول مواجهیم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان این‌که کالاهای فناوری اطلاعات از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تحریم بوده و همیشه هم راه‌حلی پیدا شده است گفت: اکنون شرایط مقداری سخت‌تر شده و محدودیت اتفاق افتاده، محدودیت‌های عمومی برای انتقال پول است اما باید توجه داشته باشیم که در داخل برای خود دردسر درست نکنیم.
از کیفیت داروهای داخلی مطمئن باشید
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت ضمن محکوم کردن مجدد تحریم‌های آمریکا، به مشکل شرکت‌های دارویی برای خرید دارو و انتقال پول به آن سوی مرزهای کشور اشاره کرد و در عین حال از مردم خواست که از داروهای تولید داخل حمایت کنند و از کیفیت آن نیز مطمئن باشند.
 عوامل تاثیر گذار بر قیمت‌ ارز و طلا
پایگاه خبری راد: تا زمانی که بانک مرکزی به تعهدات خود عمل کند، روند کاهشی ارز و طلا تداوم خواهد یافت. هم‌اکنون دولت ذخایر ارزی کافی در اختیار دارد و می‌تواند با اتکا به آن بازار را مدیریت کند.
گسترش روابط ایران و هند در دوره تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: به تاکید رییس اتاق بازرگانی تهران، ایران و هند در مراوده با یکدیگر باید با استفاده از توانمندی‌ و ظرفیت‌های دو طرف از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند. هم‌چنین این‌که پول نفت ایران چگونه و به چه‌میزانی به ایران بازمی‌گردد، باید مشخص باشد؛ در مقابل به گفته سفیر هند، برابر معافیت موجود از خرید نفت، این کشور می‌تواند در شش ماه آینده روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت از ایران بخرد که نیمی از پول حاصل از فروش به ارز محلی روپیه به حساب بانک‌های ایران نزد بانک‌های هندی واریز می‌شود.
جزییات ذخایر دارویی ایران در "تحریم"
پایگاه خبری راد: رییس سازمان غذا و دارو ضمن تشریح وضعیت بازار دارویی کشور بعد از اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی حوزه دارو در نقل و انتقال پول و کالا است.
برخلاف ادعای آمریکایی‌ها، "غذا" و "دارو" نیز عملا تحریم شده است
پایگاه خبری راد: در حالی‌که مقامات آمریکایی می‌گویند که غذا و دارو مشمول تحریم‌های آن‌ها بر ضد ایران نیست، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی، با تاکید بر این‌که ایران روش‌های خود را برای تامین محصولات غذایی دارد و و دچار مشکل نمی‌شود، خاطرنشان می‌کند که " تنها کلمه "غذا" و "دارو" تحریم نشده و تحریم‌های بانکی، کشتیرانی و بیمه باعث بروز مشکلاتی می‌شود که به تبع آن‌ها واردات این کالاها همچون شرایط عادی گذشته انجام نمی‌شود".
دروغ آشکار آمریکایی‌ها درباره عدم تحریم دارویی ایران
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، تاکید آمریکایی‌ها بر عدم تحریم دارویی ایران را نه تنها یک بازی رسانه‌ای، بلکه دروغی آشکار توصیف کرد.
قیمت اتاق هتل ۳ستاره ایرانی اندازه همبرگر اروپایی!؟
پایگاه خبری راد: «قیمت کرایه یک شب اتاق در هتل‌های ۳ستاره ایران اندازه پول یک همبرگر در قاره اروپا است.» هتلداران معتقدند اقامت در ایران برای خارجی‌ها «مفت» شده، از طرفی با اعمال قوانین سختگیرانه، به خارجی‌ها برای خوابیدن در هتل‌های ایران یارانه داده می‌شود.