23:51 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اطلاعات کاربران

راهکار هواوی برای دور زدن تحریم اندروید
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که هواوی به منظور دور زدن تحریم‌های گوگل و لغو لایسنس استفاده از اندروید، قصد دارد سیستم عامل اختصاصی یکپارچه‌ای را برای محصولاتش ارائه و منتشر کند.
«شاهکار» احراز هویت کاربران
پایگاه خبری راد: اطلاع از تعداد سیم‌کارت‌های تلفن همراه، سرویس‌های مخابراتی شامل اینترنت پرسرعت ثابت، تلفن ثابت و اطلاع از شماره‌های تلفن همراه به نام مشترکین از جمله سرویس‌های "شاهکار" است و در آینده امکان احراز هویت در نظام بانکی و پرداخت نیز از طریق این سامانه فراهم خواهد شد.
چرا چینی‌ها نمی‌توانند اپل را تحریم کنند؟
پایگاه خبری راد: با توجه به اقدامات تلافی جویانه چین و آمریکا در طول یک سال اخیر، بسیاری از مردم چین خواستار تحریم محصولات اپل و ضربه زدن به اقتصاد ایالات متحده شده اند. این در حالیست که بسیاری از کارشناسان این اقدام را به ضرر چین می دانند.
گوگل پلی‌استور جایگزین می‌شود؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که هواوی از چندی پیش سعی داشته که یک فروشگاه آنلاین و اینترنتی برای توسعه و ارائه اپلیکیشن برای محصولات خود طراحی کند که جایگزین گوگل پلی استور شود.
حمایت کاربران چینی از هواوی
پایگاه خبری راد: بعد از تحریم هواوی و لغو لایسنس اندروید از سوی گوگل، موج جدیدی از سوی خیل عظیمی از کاربران چینی در شبکه‌های اجتماعی این کشور بوجود آمده است که به دنبال اقدام متقابل و بایکوت محصولات اپل هستند.
خداحافظی اجباری هواوی از اندروید!
پایگاه خبری راد: با توجه به آنکه شرکت چینی هواوی روز پنج شنبه در فهرست سیاه تجارت با آمریکا قرار گرفت، حالا گوگل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد ادامه همکاری و فعالیت خود را با این غول تکنولوژی بزرگ خاتمه بخشد.
هکرها ۶ سال مخفیانه به اطلاعات کاربران دسترسی داشتند!
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده اند که آسیب پذیری موجود در دستگاه‌های توسعه داده شده توسط شرکت سیسکو به هکرها اجازه می‌داده تا به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.
درگاه‌های پرداخت آنلاین هک شد!
پایگاه خبری راد: هکرها و مجرمان سایبری اطلاعات کاربرانی را که از درگاه‌های پرداخت آنلاین استفاده کرده‌اند، از بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ وب‌سایت به سرقت برده‌اند.
هواوی 5G را به خودروهای هوشمند می‌آورد
پایگاه خبری راد: شرکت چینی هواوی به تازگی از تامین سخت‌افزارهای مبتنی بر شبکه اینترنت ۵G برای ورود به صنعت خودروهای هوشمند خبر داده است.
دارندگان گوشی‌های شیائومی مراقب باشند!
پایگاه خبری راد: به تازگی کارشناسان امنیت سایبری هشدار داده اند که مرورگرMI browser که به صورت پیش فرض بر روی گوشی‌های هوشمند برند چینی شیائومی نصب شده، به هکرها اجازه دسترسی و نفوذ به اطلاعات کاربران را می‌دهد.
تورهای ارزان‌قیمت، تله‌ی کلاهبرداران است
پایگاه خبری راد: در ایام نوروز، مجرمان سایبری با تبلیغات دروغین تورهای ارزان‌قیمت داخلی و خارجی به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند، به همین دلیل کاربران باید هنگام مواجهه با موارد مشکوک، احتیاط کنند.
اپلیکیشن‌های اندرویدی جاسوسی فیس بوک را می‌کردند؟
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بسیاری از اپلیکیشن های موبایلی اندرویدی اطلاعات کاربران را برای فیس بوک ارسال کرده و تحویل آن می‌دادند.
هواوی از آمریکا شکایت می‌کند
پایگاه خبری راد: بعد از آنکه خبر شکایت منگ وانژو از دولت و پلیس کانادا منتشر شد، حالا منابع آگاه از تصمیم هواوی برای تنظیم دادخواستی علیه دولت ایالات متحده آمریکا خبر داده‌اند.
حفره امنیتی در اپلیکیشن SHAREit دردسرساز شد
پایگاه خبری راد: محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی آسیب پذیری جدیدی را در نسخه اندرویدی اپلیکیشن SHAREit دریافته و کشف کرده اند که به هکرها اجازه می‌دهد اطلاعات کاربران موردنظر را به سرقت ببرند.
چند نکته درباره شاهکاری که به دولت همراه اضافه شد
پایگاه خبری راد: اخیراً خبر اتصال سامانه شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی (شاهکار) به نرم‌افزار دولت همراه اعلام شد؛ سامانه‌ای که در پی مصوبه شورای عالی فضای مجازی به منظور تأمین کامل حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی و حقیقی در سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی و به تدریج سرویس‌های مختلف به آن اضافه شد.