09:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استعلام

پاسخ مستند گمرک به بانک مرکزی: سند ارائه کنید
نماد برتر-در جریان رسوب هزاران تن برنج و رو به فساد رفتن این کالا که عدم تخیص و تامین ارز از دلایل اصلی اعلام شد، در حالی بانک مرکزی این موضوع را رد کرده و عملکرد گمرک در ترخیص درصدی برنج را عامل این اتفاق می داند که گمرک با ارائه سند ادعای بانک مرکزی را رد کرد.
بانک‌ها حداکثر تا ۷ روز تسهیلات واحدهای تولیدی را پرداخت کنند
نماد برتر- استاندار کردستان با بیان اینکه این استان ظرفیت بیشتری درخصوص جذب تسهیلات رونق تولید دارد اعلام کرد که بانک‌ها باید حداکثر تا ۷ روز تسهیلات تصویب شده را به واحدهای تولید پرداخت کنند.
دستگاه‌ها نگرانند با ارائه داده، قدرتشان را از دست بدهند
نماد برتر- دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات درباره عدم تمایل برخی از دستگاه‌ها به ارائه خدمات آنلاین گفت: امروز امضاهای طلایی به داده‌های طلایی تبدیل شده و برخی فکر می‌کنند اگر داده‌هایشان را در اختیار قرار دهند، قدرت خود را از دست می‌دهند، برخی هم علاقه‌ای به تحول دیجیتال ندارند.
اخذ مجوز کسب‌وکار بدون نیاز به شماره اقتصادی
نماد برتر- معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: با حذف گام ۴۵ فرآیند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی، اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان مالیاتی مودی تلقی می شوند.
رئیسی دستورالعمل ساماندهی پرونده های بورس را ابلاغ کرد / شعب تخصصی
نماد برتر- رییس قوه قضاییه دستورالعمل ساماندهی رسیدگی به پرونده های بازار سرمایه در هشت ماده از جمله راه اندازی شعب تخصصی را ابلاغ کرد که از ۲۹ مهر لازم الاجرا است.
دستورالعمل ساماندهی رسیدگی به پرونده های بازار سرمایه اعلام شد
نماد برتر- رییس قوه قضاییه دستورالعمل ساماندهی رسیدگی به پرونده های بازار سرمایه را در هشت ماده مورد تصویب قرار داد که از ۲۹ مهر لازم الاجرا است.
ابلاغ مصوبه دولت به دستگاه‌ها به منظور انسجام در نظام صدور مجوز توسط جهانگیری
نماد برتر- معاون اول رئیس جمهور مصوبه ۲۷ مهر ماه هیات وزیران با هدف رفع موانع جهش تولید را جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.
ورود دیوان محاسبات به اخذ مالیات بر درآمد از تراکنش‌های بانکی در قبل از ۱۳۹۵
نماد برتر- دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان مالیاتی مطالبه مالیات بر درآمد عملکرد سال‌های قبل از ۱۳۹۵ ناشی از تراکنش‌های بانکی را غیرقانونی خوانده است.
روش کار صندوق های اختصاصی بازارگردانی
نماد برتر- سرپرست اداره امور صندوق‌های سرمایه گذاری روند فعالیت صندوق های بازارگردانی اختصاصی را تشریح کرد.
چرا بین تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر تبعیض قائل می شوید؟
نماد برتر- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر ضمن اشاره به زیان‌ده بودن تثبیت نرخ فروش تایر، به وجود تبعیض میان تولیدکننده داخلی که موظف به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز برای تامین مواداولیه خود با واردکننده‌ای که معاف از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز و قیمت‌گذاری دستوری است، اشاره کرد و تداوم این روند را مانع افزایش تولیدات ملی و تشویق سرمایه‌داران به سرمایه‌گذاری در واردات به‌جای توسعه تولید داخل دانست.
تولید سالانه ۷۶ هزار تن قیر طبیعی در کشور
نماد برتر- به گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع، میزان ذخیره شناخته شده قطعی قیر طبیعی (بیتومین) کشور تاکنون حدود ۱.۵ میلیون تن است و سالانه ۷۶ هزار تن قیر طبیعی در کشور تولید می‌شود.
تولید گسترده ماسک های پارچه ای برای تامین نیاز مردم در دستور کار
نماد برتر- در نشست هم اندیشی که پیرامون تامین مواد اولیه و نحوه توزیع ماسک پارچه ای در روز چهارشنبه مورخ 1399/07/16 با حضور تولیدکنندگان ماسک و معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت و برگزار شد، تمامی موضوعات پیرامون تولید ماسک پارچه ای با لایه داخلی ملت بلون بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.
شفاف سازی مدیرمالی بانک ملت درباره نرخ تسعیر ارز و نوید اتفاقات مثبت
نماد برتر- مدیر امور مالی بانک ملت گفت: نرخ تسعیر فعلاً در صورت‌های مالی ۶ ماهه بانک تغییر نمی کند اما بطور قطع در پایان سال برای صورت های مالی ۱۲ ماه ، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد .
فرآیند رسیدگی به شکایات
نماد برتر- هدی توانائی: «شکایت، ابزار اعلام نارضایتی فردی است که نیاز به رسیدگی و حل مشکل دارد. برای داشتن یک رویکرد موثر به شکایت باید ابتدا علت اصلی شکایت مشخص شود، چراکه برآورده نشدن انتظارات یا تأخیر در کیفیت ارائه خدمات، سبب عدم احساس رضایت توسط مشتریان می‌شود.»
"پارتا" درباره اخذ مجوز تاسیس شهرک صنعتی و آثار اقتصادی توضیح داد
نماد برتر- آرتاویل تایر درباره اخذ مجوزهای لازم ایجاد شهرک صنعتی رازی و بررسی آثار اقتصادی آن توضیح داد و برای دو روزکاری با توقف نماد روبرو شد.