00:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اردکان

مصرف ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب باکیفیت برای فضای سبز در تهران پایان می‌یابد
نماد برتر- وزیر نیرو از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و این وزارتخانه با هدف جلوگیری از مصرف آب‌های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز خبر داد.
ایران برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان افغانستان اعلام آمادگی کرد
نماد برتر- وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت مالیه افغانستان، آمادگی تهران برای ارسال کمک و تجهیزات لازم برای کمک‌رسانی و تعمیرات تاسیسات آب و برق افغانستان را که در پی سیل اخیر در این کشور متحمل آسیب‌های بسیاری شده است، اعلام کرد.
ایران بازار برق عراق را از دست نخواهد داد
نماد برتر- علی رغم اینکه کشور عربستان و ترکیه برای تامین برق عراق ابراز تمایل کردند و صحبت هایی نیز میان این کشورها صورت گرفته است اما طبق اعلام وزیر نیررو بازهم نگرانی برای از دست دادن بازار برق عراق وجود ندارد.
خبر خوش وزیر نیرو برای منابع آبی
نماد برتر- هر سال حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی که آب با کیفیتی است و با تصفیه آن، بخشی به مصرف شرب می‌رسد برای فضای سبز استفاده می‌شد، اما طبق اعلام وزیر نیرو برنامه‌ریزی شده تا از فاضلاب تصفیه شده در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد تا به کاهش بیلان منفی سفره کمک کند.
چطور از مزایای برق رایگان بهره مند شویم؟
نماد برتر- آن طور که رییس جمهوری مطرح کرده است این دولت قصد دارد در آخرین سال فعالیت خود برق مجانی را نیز به لیست کارهای انجام شده اضافه کند، اما مشترکان بدانند که مزایای برق رایگان یا همان برق مجانی تنها به کم مصرف ها میرسد.
امسال لایحه جدید قانون آب تدوین می‌شود
نماد برتر- وزیر نیرو گفت: امسال لایحه جدید قانون آب مبتنی بر بهره‌برداری پایدار و حفاظت از منابع آب کشور تدوین می‌شود.
ظرفیت تولید آهن اسفنجی به ۳۶.۳ میلیون تن رسید
نماد برتر- مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: امروز با افتتاح کارخانه احیای مستقیم اردکان، ظرفیت تولید آهن اسفنجی در کشور به ۳۶.۳ میلیون تن رسید.
جزئیات ارایه برق رایگان به مشترکان تشریح شد
نماد برتر- وزیر نیرو گفت: سازوکاری برای ارائه برق رایگان به مشترکان کم مصرف، تشویق مشترکان خوش مصرف و سوق دادن مشترکان پر مصرف به کم مصرف درنظر گرفته شده است.
اردکان یزد تنها سه‌گام تا ۵۰ درجه
نماد برتر- رییس شبکه پایش اداره کل هواشناسی یزد شهرستان اردکان را با ۴۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه امروز استان خواند و برای استان روزهای خنک‌تری را پیش‌بینی کرد.
جایگزینی کولر گازی فرسوده به کجا رسید؟
نماد برتر- در حال حاضر پنج میلیون دستگاه کولر گازی فرسوده در ایران وجود دارد که این تجهیزات دو برابر کولرهای پربازده برق مصرف می‌کنند. طبق گفته سخنگوی صنعت برق مطابق مجوز شورای اقتصاد، در فاز نخست یک میلیون کولر گازی پربازده از سازندگان داخلی تامین و برای جایگزینی با کولرهای پرمصرف در اختیار مناطق گرمسیر جنوب کشور قرار می گیرد.
درخواست نصب پنل‌های خورشیدی در پشت‌بام مدارس برای تولید برق
نماد برتر- با حضور وزیر نیرو و در دومین برنامه گفتگوی هفته، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش به طرح مسائل و چالش‌های آموزش‌وپرورش با حوزه وزارت نیرو پرداختند.
تخصیص ۲۶ میلیارد متر مکعب آب دریا برای مصارف صنعتی
نماد برتر- وزیر نیرو از تخصیص ۲۶ میلیارد متر مکعب آب شور دریا برای مصارف صنعتی در استان‌های ساحلی خبر داد.
منتظر تشویق مالی باشید
نماد برتر- وزارت نیرو به منظور ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی، پیشنهاد تسری طرح تشویق خانوارهای خوش مصرف برق به فصل زمستان و تعمیم طرح یادشده به مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی با هدف کاهش مصرف را به هیات دولت ارائه کرده است؛ سال گذشته نیز ۱۰۶ میلیارد تومان پاداش‌ خوش‌مصرفی از سوی وزارت نیرو به مشترکان تعلق گرفت.
تلاش می‌کنیم تا پایان این دولت 10 میلیون روستایی به آب سالم دسترسی داشته باشند
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم بیش از 10 میلیون نفر از روستاییان کشور به آب شرب سالم و پایدار دسترسی داشته باشند.
 همکاری ایران با کشورهای همسایه افزایش می یابد
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: برنامه‌های همکاری را با کشورهای افغانستان، ارمنستان و آذربایجان تدوین کرده‌ایم که در حال پیشرفت است. علاوه بر این با کشور عراق نیز موفق شدیم تا شبکه برق دو کشور را در نوامبر ۲۰۱۹ سنکرون کنیم.