08:44 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آفت

تدوین و اجرای طرح الگوی کشت هوشمند در اراضی دیم
نماد برتر- رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از تدوین و اجرای طرح الگوی کشت هوشمند به صورت پایلوت در سه استان کشور در آینده نزدیک خبر داد.
افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی قیمت برخی از اقلام آجیل و خشکبار
نماد برتر- رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به اینکه قیمت برخی از اقلام آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته با افزایش ۵۰ تا ۷۰ درصدی مواجه شده است، گفت: اگرچه امسال تولیدات خوبی داشتیم اما برخی از تولیدکنندگان محصولات خود را به دلیل تغییرات قیمت عرضه نمی کنند.
آیا حلزون های زینتی ناقل بیماری هستند؟
نماد برتر- عضو هیات علمی بخش تحقیقات جانورشناسی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور اثرات حلزون‌های زینتی بر سلامتی انسان و بخش کشاورزی را تشریح کرد.
کشت قراردادی ۲۰۰ هزار هکتار دانه های روغنی در سال زراعی جاری
نماد برتر- مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با دعوت از کشاورزان برای کشت این گیاهان در زمان مناسب باقی مانده، پیش بینی کرد: در صورت استقبال کشاورزان حدود ۹۰۰ هزار تن دانه های روغنی در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در کشور تولید شود
پیش‌بینی افزایش برداشت محصولات باغی در استان مرکزی/اعتبار بلاعوض برای کشت گیاهان دارویی
نماد برتر- مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی از پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی برداشت محصولات باغی در استان خبر داد.
کابوس پساکرونایی اوپک
نماد برتر- چشم انداز بلندمدت اوپک در هفته های اخیر با اعلام رسیدن تقاضا برای نفت به پیک خود از سوی بریتیش پترولیوم و موارد دیگری مانند ممنوعیت خودروهای بنزینی در کالیفرنیا تا سال ۲۰۳۵ و وعده چین برای صفر کردن آلایندگی کربن تا سال ۲۰۶۰ تیره شده است.
پیش بینی تداوم تقاضا و خطر قوانین خلق الساعه / اثر برد ترامپ و بایدن
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه ضمن اعلام مهمترین محرک بازار سهام، تداوم تقاضا و خطر قوانین خلق الساعه، تحلیلی از اثر برد دو نامزد انتخاباتی آمریکا بر بورس ارائه کرد.
پیش بینی طلوع آفتاب اقتصاد جهانی از مشرق در سال ۲۰۲۷
نماد برتر- دو تحلیلگر با واکاوی ارزش دلار ، پایان سیطره اقتصاد آمریکا در جهان، اصلاحات بسیار عمیق در بورس نیویورک و تغییر قدرت کنترل قیمت ها از غرب به شرق را تا سال ۲۰۲۷ پیش بینی کردند.
صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی به ۲۱ کشور
نماد برتر- کشورمان در پنج ماه اول امسال بیش از ۱۳ هزار و ۷۶۵ تن انواع محصولات بهداشتی به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۶۲۰ دلار صادر کرده است.
سه محصول شرکت آماده عرضه اولیه ۸.۵ تا ۱۷ درصد گران شد
نماد برتر- شرکت آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی سهام در بورس از دریافت مجوز افزایش ۸.۵ تا ۱۷ درصدی قیمت دانه، نهاده دامی و انواع روغن خام از سازمان تنظیم بازار خبر داد.
نرخ روغن خام شرکت بورسی هم بطور متوسط ۱۱ درصد گران شد/ زمان اجرا
نماد برتر- صنعتی بهشهر از متوسط افزایش ۱۱ درصدی نرخ روغن خام و زمان اعمال خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی نماد برای فردا شد.
نرخ مصوب روغن ذخایر استراتژیک اعلام شد / قیمت سه محصول
نماد برتر- وزارت صنعت با اصلاح نرخ عرضه ذخایر روغن استراتژیک اعلام کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار،نرخ روغن آفتابگردان ۵۵۰۰ ، روغن سویا و پالم نیز ۵۱۰۰ تومان اعلام شد.
بازار مسیر خود را پیدا می کند
نماد برتر- بازار سرمایه طی ۴ ماه نخست سال به واسطه ورود منابع نقدی افرادی که تا به حال بورس را تجربه نکرده بودند شاهد رشد فزاینده بود. این حجم جریان نقدی ورودی که به طور میانگین در ماه های تیر و مرداد به روزی هزار میلیارد تومان رسید، باعث شد طرف تقاضا نسبت به طرف عرضه در بازار سرمایه متورم شود. بنابراین رشدی که در ماه های گذشته تجربه شد، آفت بازار سرمایه محسوب می شود و اتفاقا شرایط بازار در حال حاضر غیرمنطقی و نگران کننده نیست.
حل شدن چالش فساد در مزایده‌ها با عرضه املاک در بورس کالا
نماد برتر- مزایده اغلب املاک، همواره با آفت سوءاستفاده و فساد همراه بوده که عمده علت آن هم ذات مخفی و پنهان مزایده‌هاست. به عقیده محمود فاطمی عقدا رئیس پیشین مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی، عرضه املاک در بورس کالا می‌تواند این ذات پنهان را بر هم زند و معاملات را به اتاق شیشه‌ای و شفاف ببرد. به‌این‌ترتیب با مشخص بودن طرف‌های عرضه و قیمت و شیوه قیمت‌گذاری، امکان بروز تخلفات به حداقل می رسد.
شناسایی آفت کشهای کم خطر/رشد آفت کشهای ثبت شده در سال ۹۸
نماد برتر- عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور از تهیه لیست آفت کش های کم خطر توسط این موسسه خبر داد و گفت: به زودی این لیست در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار خواهد گرفت و در سال جاری شرکت های ثبت کننده آفت کش‌ها می توانند از بین موارد معرفی شده نسبت به ثبت آفت کش های جدید اقدام کنند.