19:34 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آجیل

آغاز برداشت پنبه و آفتابگردان در گلستان
پایگاه خبری راد: رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان از آغاز برداشت پنبه و آفتابگردان در استان خبر داد و گفت: با توجه به بالاتر بودن قیمت بازار این دو محصول نسبت به خرید تضمینی، اغلب این محصولات به صورت توافقی به فروش می‌رسند.
پیشنهاداتی برای یک صبحانه‌ سالم
پایگاه خبری راد: بسیاری از مردم بر این باورند که صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است چرا که گرسنگی شبانه را رفع کرده و سوخت و ساز طبیعیِ بدن فرد را آغاز می‌کند.
۱۰ درمان خانگی برای زخم‌ معده
پایگاه خبری راد: زخم‌ها می‌توانند در بسیاری از بخش‌های بدن از جمله جداره داخلی معده ایجاد شوند. در این میان برخی از داروهای خانگی و طبیعی می‌توانند درد و سایر علائم مرتبط با زخم معده را از بین ببرند.
قدیمی‌ترین سند از وجود برنج در شمال ایران
پایگاه خبری راد: قدیمی‌ترین سندی که از وجود برنج در گیلان و مازندران خبر می‌دهد از طبیب طبرستانی علی‌بن‌ سهل‌بن الطبری است که زمانی دبیر مازیار بن قارن، اسپهبد طبرستان بود و بعد به خدمت معتصم بالله، خلیفه عباسی و متوکل درآمد.
۹ خوردنی برای کاهش اضطراب
پایگاه خبری راد: تغییرات در سبک زندگی بی‌تردید در مدیریت و کنترل اضطراب نقش به سزایی دارد و از این میان دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب سرشار از سبزیجات، میوه، حبوبات، غلات کامل و پروتئین خالص برای کاهش اضطراب بسیار موثر است.
توصیه‌های تغذیه‌ای برای مبتلایان به واریس
پایگاه خبری راد: واریس وریدی زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های فرد متورم و بزرگ شده و در برخی افراد ایجاد درد و ناراحتی می‌کند.
تلاش برای حفظ آب و کشاورزی یزد با اصلاح الگوی کشت
پایگاه خبری راد:رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد از کاهش قریب 24 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات پرآبخواه این استان و جایگزینی بیش از 14 هزار هکتار محصولات کم‌آبخواه متناسب با اقلیم استان و برخوردار از مزیت بالای اقتصادی در جهت کاهش آب مصرفی در بخش کشاورزی استان خبر می‌دهد.
واردات ۶ خوراکی معروف خارجی ممنوع شد
پایگاه خبری راد: گمرک ایران فهرست خوراکی‌های غیر مجاز وارداتی را اعلام کرد.
فواید استفاده از روغن دانه گلرنگ
پایگاه خبری راد: تحقیقات نشان می‌دهد روغن گلرنگ برخی از فواید سلامتی را به ویژه برای قند خون، کلسترول و التهابات پوستی به همراه دارد.
سودآورترین انواع آجیل کدامند؟
آمارهای ۱۲ ماهه سال گذشته گویای آن است که در این مدت یک میلیارد و ۷۱۹ میلیون دلار انواع خشکبار صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل آن هفت درصد کاهش داشته است.
کاهش هزینه‌ها در کشاورزی؛ دستاورد ۵ ساله دولت تدبیر و امید
پایگاه خبری راد: بررسی آمارهای مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که شاخص قیمت تولیدکننده یا هزینه‌های تولید در سال‌های بعد از روی کار آمدن دولت حسن روحانی کاهش چشمگیری خصوصا در حوزه‌های مربوط به بخش کشاورزی داشته است.
آجیل‌ وایتکسی هم داریم!؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل شایعه استفاده از وایتکس رقیق شده در آجیل‌های کهنه و قدیمی برای فروش دوباره و عرضه به بازار را تکذیب کرد.
حال و هوای بازار بزرگ تهران در آستانه نوروز
پایگاه خبری راد: بازار بزرگ پایتخت که قلب خرید و فروش انواع و اقسام کالاهاست، این روزها شلوغ‌تر از هر زمان دیگری است و مردم با سطح درآمدی مختلف در این بازار به دنبال تامین نیازهای شب عیدشان هستند.
آجیل شب عید چند؟!
پایگاه خبری راد: درآستانه فرا رسیدن سال نو بازار آجیل و خشکبار نیز داغ شده است.
بازار آجیل و خشکبار زودتر از موعد داغ شد!
پایگاه خبری راد: بررسی‌ها از بازار بزرگ تهران نشان می‌دهد که آجیل و خشکبار در فاصله کمتر از دو هفته به پایان سال از رونق زیادی برخوردار است و در میان انواع آجیل، آجیل های مخلوط و چند مغز طرفداران بیشتری دارد.