09:54 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

تلاش زنگنه برای حمایت از منافع ایران در اوپک
پایگاه خبری راد: نشست ۱۷۴ اوپک درحالی کارش را آغاز کرده که بیژن زنگنه - وزیر نفت ایران - پیش از نشست و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا توافق امروز منافع ایران را تضمین می‎کند؟ گفت: قطعا به هر آنچه منافع ایران را به خطر بیندازد، عمل نمی‎کنیم.
احتمال جهش قیمت نفت به ۱۰۰ دلار
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره شرکت "پایونیر نچرال ریسورس" که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی اوپک در وین بسر می‌برد، هشدار داد اگر این گروه و متحدانش تولیدشان را افزایش ندهند، این احتمال وجود دارد که نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه جهش پیدا کند.
وزیران نفت اوپک پیش از نشست تاریخی چه گفتند؟
پایگاه خبری راد: وزیران انرژی اوپک هفته جاری برای روشن کردن آینده توافق ۱۸ ماهه کاهش تولید نفت میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در وین گردهم آمدند.
افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت برای اعضا
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد کمیته‌ نظارت بر توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک که متشکل از شش کشور است، افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز را توصیه خواهد کرد.
مخالفت عربستان با محکومیت تحریم‌های ضدایرانی
پایگاه خبری راد: منابع آگاه به پلاتس اظهار کردند ایران در صورتی که اوپک رسما تحریم‌های آمریکا که تولید نفت این کشور را هدف گرفته است محکوم کند، با افزایش سهمیه‌های تولید اوپک موافقت خواهد کرد.
برگزاری کمیته مشترک نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه اوپک و غیراوپک
پایگاه خبری راد: جلسه کمیته فنی مشترک وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه با حضور وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برگزار شد.
ایران برای موافقت با افزایش تولید اوپک نرم شد
پایگاه خبری راد: احتمال اینکه اوپک در نشست روز جمعه برای افزایش سطح تولید به توافق برسد با ملایم شدن موضع ایران در این خصوص و پیشنهاد عربستان برای افزایش عرضه به میزان ۶۰۰ هزار بشکه در روز، قوت گرفت.
امارات: اوپک به مدیریت بازار نفت با روسیه ادامه می‌دهد
پایگاه خبری راد: سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی گفت: اوپک همچنان مصر است همکاری برای مدیریت بازار نفت با روسیه و سایر شرکای غیراوپک خود را دائمی کند.
چرخش سیاست تولید عربستان با یک پیام
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار گفت: به نظر می رسد عربستان سعودی رویکرد خود در قبال تولید نفت را بدنبال تکرار حملات توییتری رییس جمهور آمریکا تغییر داده است.
زمزمه افزایش نرخ سود بانکی به گوش می رسد
پایگاه خبری راد: سودهای موهوم بانکی به اعتقاد کارشناسان، عاملی برای رشد بازارهای سکه و ارز بودند؛ با این حال یک کارشناس اقتصادی معتقد است که افزایش نرخ سود بانکی در شرایط فعلی ضروری است.
روسیه خواهان پایان توافق نفتی با اوپک شد
پایگاه خبری راد: روسیه خواهان آن است تا بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان عمده کاهش تولیدی که کمک کرد بازار تثبیت شده و قیمت‌ها تقویت شوند را پایان دهند.
زنگنه: در نشست اوپک توافقی در کار نخواهد بود
پایگاه خبری راد: وزیر نفت در بدو ورود به وین برای حضور در نشست اوپک، به خبرنگاران گفت بعید است اوپک در نشست هفته جاری به توافقی در خصوص تولید نفت دست پیدا کند.
اوپک به ساز آمریکا می‌رقصد؟
پایگاه خبری راد: کاسه‌های داغ‌تر از آش اوپک که در ظاهر سنگ تعادل این سازمان را به سینه می‌زنند به بهانه کمبود عرضه نفت و افزایش تقاضا در بازار جهانی نفت ساز افزایش تولید را کوک کرده‌اند؛ به طوریکه بدون مشورت با بنیان گذاران اوپک و با وجود مخالفت تعدادی از بنیان گذاران و حتی بدون اینکه منتظر جلسه آتی اوپک که قرار است روز جمعه برگزار شود باشند تولید خود را افزایش داده اند.
روسیه در نشست وزیران اوپک شرکت نمی‌کند
پایگاه خبری راد: الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه که یکی از مهره های کلیدی در تصمیم‌گیری برای آینده توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک است، در سمینار روز جمعه اوپک حضور نخواهد داشت.
افزایش ملایم تولید اوپک برای جلب رضایت ایران
پایگاه خبری راد: اوپک پیش از برگزاری نشست رسمی خود در وین در حال رایزنی برای یک افزایش تولید نسبتا ملایم به منظور کاستن از شکاف بزرگی است که میان تلاش روسیه برای افزایش قابل توجه و مقاومت ایران برای عدم افزایش تولید ایجاد شده است.