07:49 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

ابراز امیدواری آمریکا به افزایش تولید نفت عربستان و روسیه
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی آمریکا گفت مطمئن است عربستان سعودی و روسیه می توانند تولید نفت خود را برای حفظ ثبات بازار و جبران کاهش عرضه ناشی از تحریمهای واشنگتن علیه تهران افزایش دهند.
هشدار ایران به عربستان برای پایبندی به توافق اوپک
پایگاه خبری راد: نماینده ایران در اوپک به عربستان سعودی هشدار داد به مفاد توافق اخیر اوپک پایبند بماند و از افزایش فراتر از سهمیه تولیدش خودداری کند.
روسیه چارچوب حقوقی واردات نفت ایران را ارزیابی می‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه در واکنش به اخباری مبنی بر اعمال فشار آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران، گفت: کشورش توافق با ایران برای واردات نفت خام در قبال کالا را از منظر حقوقی ارزیابی خواهد کرد.
تولید نفت عربستان به رکورد جدیدی صعود می‌کند
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی قصد دارد ماه میلادی آینده ۱۱ میلیون بشکه در روز نفت تولید کند که بالاترین رکورد در تاریخ این کشور و بالاتر از تولید حدود ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز در ژوئن است.
مذاکرات وزیر انرژی روسیه با وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه با استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا برای صحبت پیرامون مسائل انرژی و تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو دیدار کرد.
روسیه دو سوم تولید نفت را بازمی‌گرداند
پایگاه خبری راد: کشورهای عضو اوپک‌پلاس توافق کردند تا از ماه ژوئیه تولید نفت را افزایش دهند که سهم روسیه حدود دویست هزار بشکه خواهد بود.
درخواست آمریکا از روسیه برای حذف نفت ایران
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی آمریکا روز سه‌شنبه در حاشیه کنفرانس گاز جهان در واشنگتن با همتای روسی خود دیدار خواهد کرد و انتظار می‌رود از نواک برای عرضه بیشتر نفت به بازار درخواست کنند.
تلاش روسیه برای افزایش تولید نفت
پایگاه خبری راد: روسیه در نظر دارد تا میزان تولید نفت خود را با توجه به افزایش ظرفیت یک میلیون بشکه ای اوپک، ارتقا دهد.
یک توافق نفتی جدید در دستور کار اوپک و غیراوپک
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه پس از اینکه اوپک با افزایش تولید از ژوییه موافقت کرد، به شبکه سی ان بی سی گفت: اعضای اوپک و غیراوپک سرگرم بررسی یک توافق نفتی برای سال ۲۰۱۹ هستند.
خطر اعتصاب در بمباردیه
پایگاه خبری راد: شرکت هواپیماسازی بمباردیه و اتحادیه کارگران این شرکت در تورنتو به توافقی ابتدایی برای جلوگیری از وقوع اعتصاب کارگران رسیدند.
ادامه مخالفت ایران با فرصت طلبی عربستان
پایگاه خبری راد: اوپک با روسیه و سایر کشورهای مشارکت‌کننده در توافق کاهش تولید جهانی نفت، روز شنبه موافقت کردند تولیدشان را از ژوییه افزایش دهند و عربستان سعودی وعده داد میزان عرضه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد اما به رقم خاصی اشاره نکرد.
دعوت عربستان از روسیه برای حضور به عنوان ناظر اوپک
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: عربستان سعودی از روسیه دعوت کرده است عضو ناظر اوپک شود.
پیام اوپک به بازار نفت چه بود؟
پایگاه خبری راد: کشورهای عضو اوپک روز جمعه موافقت کردند کاهش تولیدی را که تاکنون اعمال می‌کردند کنترل کنند و تولیدشان را برای کمک به جبران کمبود عرضه در بازار جهانی بالا ببرند.
عربستان به هدف خود رسید؟
پایگاه خبری راد: نشست 174 اوپک با همه حواشی و گمانه زنی هایی که پیرامون آن وجود داشت به پایان رسید و قرار شد برای آنکه پایبندی اعضا به تعهد کاهش تولید که دهم آذرماه 1395 پایه گذاری شد از 150 درصد به صد در صد برسد، میزان عرضه یک میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.
نشست اوپک به تاخیر افتاد
پایگاه خبری راد: اوپک در بحبوحه تشدید تنش‌های سیاسی میان برخی از اعضای خود تلاش می‌کند در خصوص سیاست تولید نفت به توافق برسد.