05:46 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

عربستان: سهمیه تولید اعضای اوپک دیگر ملاک نیست
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد کمیته نظارت مشترک وزیران اوپک و غیراوپک دیگر پایبندی کشورها به سهمیه تولید را رصد نمی‌کند و این توافق اکنون بنا را روی سقف تولید جمعی می‌گذارد.
تهران به دنبال تقویت همکاری‌های اقتصادی با مسکو پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: همکاری‌های منطقه‌ای، مسائل دو جانبه،‌ قراردادهای تجاری و اقتصادی، برجام و موضوعات هسته‌ای مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوی فرستاده ویژه کشورمان به مسکو در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و وزیر انرژی این کشور بود.
نامه رییس اوپک به ایران درباره سهمیه تولید نفت
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی امارات متحده عربی در نامه ای به بیژن زنگنه، وزیر نفت نوشت: کمیته نظارت بر توافق عرضه اوپک و غیراوپک، نحوه اقدام این گروه ائتلافی برای کاهش سطح پایبندی به ۱۰۰درصد را مورد ارزیابی و رصد قرار خواهد داد.
اوپک خواهان نوسان قیمت نفت نیست
پایگاه خبری راد: رییس اوپک گفت نوسان بازار نفت مطلوب نیست و اوپک یک فضای قیمت باثبات‌تر را ترجیح می‌دهد.
داماد اردوغان وزیر دارایی ترکیه شد
پایگاه خبری راد: بر اساس تغییرات جدید، دوره ریاست بر بانک مرکزی از پنج سال به چهار سال کاهش پیدا کرد و همچنین داماد اردوغان وزیر دارایی شد.
کدام کشورها پای نفت ایران ایستاده‌اند؟
پایگاه خبری راد: بسیاری از مشتریان نفت ایران با وجود تهدیدها و تلاش‌های آمریکا در راستای حذف نفت ایران از بازارهای جهانی همچنان پای نفت ایران ایستاده و حمایت خود را از صادرات نفت ایران اعلام کرده‌اند.
دفاع رییس اوپک در برابر انتقادات ترامپ
پایگاه خبری راد: رییس اوپک گفت: این گروه را نباید برای قیمت‌های بالای نفت مقصر دانست و اوپک هر آنچه در توان دارد برای جبران کمبود عرضه به کار خواهد بست اما افراط نخواهد کرد.
تولید نفت روسیه افزایش یافت
پایگاه خبری راد: روسیه طبق توافق خود با اوپک، تولید نفتش را افزایش داد و در چهار روز نخست ماه میلادی جاری ۱۱.۱۹۳ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۱.۰۶ میلیون بشکه در روز در ژوئن تولید کرد.
تیر آمریکا علیه نفت ایران به هدف می‌خورد یا به‌سنگ؟
پایگاه خبری راد: چند ساعت بعد از خروج ترامپ از برجام، آمریکا تیر خود را به سمت نفت ایران نشانه گرفت، البته آمریکا در این حوزه از یک سو وارد میدان نشد و سعی کرد با نگاهی همه جانبه، راه‌ نفت ایران به بازارهای جهانی را ببندد. اقداماتی که کارشناسان بر این باورند که به دلایل مختلف مانند نیاز بازار به نفت ایران و تاثیری که ممکن است کمبود عرضه نفت ایران به بازار روی قیمت سوخت آمریکا داشته باشد، نتیجه دلخواه آمریکا را درپی نداشته باشد.
آمادگی امارات برای افزایش چند صد هزار بشکه‌ای تولید نفت
پایگاه خبری راد: شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) اعلام کرد در صورت لزوم برای مقابله با کمبود عرضه در بازار جهانی، قادر است تولید نفت خود را چند صد هزار بشکه در روز افزایش دهد.
نامه هشدارآمیز زنگنه خطاب به رییس اوپک
پایگاه خبری راد: وزیر نفت کشورمان در نامه‌ای خطاب به وزیر انرژی و صنعت امارات متحده عربی و رییس کنفرانس اوپک ضمن یادآوری تصمیماتی که در جلسه اخیر اوپک گرفته شد، با اشاره به اقدام برخی اعضای اوپک به افزایش تولید فراتر از توافق و انجام درخواست آمریکا هشدار داد:ما درخصوص واگذاری سهم تولید یک کشور به اعضای دیگر تصمیمی نگرفتیم.
موافقت عربستان با درخواست آمریکا برای افزایش تولید نفت
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز شنبه در توییتی اعلام کرد پادشاه عربستان سعودی با درخواست وی برای افزایش تولید حداکثر به میزان دو میلیون بشکه در روز به منظور ملایم کردن رشد قیمت‌ها موافقت کرده است.
تولید نفت کویت افزایش یافت
پایگاه خبری راد: کویت از روز یکشنبه در راستای توافق میان تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک برای افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز، تولید نفت خود را ۸۵ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.
تحریم‌های ضدایرانی در آمریکا قربانی گرفت
پایگاه خبری راد: یکی از تبعات ناخواسته طرح دونالد ترامپ برای متوقف کردن صادرات نفت ایران، بالا رفتن قیمت بنزین برای میلیون‌ها آمریکایی است.
اعلام آمادگی روسیه برای افزایش بیشتر تولید نفت
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه اعلام کرد روسیه اگر لازم باشد به تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک برای افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز کمک خواهد کرد و می‌تواند تولید نفتش را بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.