03:57 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

مرگ تدریجی توافق اوپک با تصمیم روسیه
پایگاه خبری راد: روسیه ممکن است در راستای تصمیم اخیر گروه اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت، حداکثر ۲۵۰ هزار بشکه در روز تولید خود را در ماه میلادی جاری افزایش دهد.
مهمترین گلوگاه‌های جهان برای تجارت نفت کدامند؟
پایگاه خبری راد: در حالی که همه در بحبوحه تنشهای رو به رشد میان آمریکا و ایران به تنگه هرمز چشم دوخته اند، گلوگاه دیگری در طرف دیگر شبه جزیره عربستان اکنون خبرساز شده است.
پایان صعودی قیمت نفت در هفته پر حادثه
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه به دنبال اظهارات وزیر انرژی روسیه که از احتمال تولید بیشتر نفت اوپک پلاتس خبر داد افزایش سه روزه خود را متوقف کرد و در قیمت پایین‌تری ایستاد.
صعود قیمت نفت در پی توقف حمل نفت سعودی از تنگه باب‌المندب
پایگاه خبری راد: قیمت نفت پس از اینکه عربستان سعودی حمل نفت از طریق تنگه استراتژیک باب المندب در دریای سرخ را متوقف کرد و همچنین انتشار آمار کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، در معاملات روز پنجشنبه برای سومین روز صعود کرد.
صادرات نفت عربستان از تنگه باب‌المندب متوقف شد
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی اعلام کرد حمل نفت از طریق خط کشتیرانی استراتژیک باب المندب دریای سرخ را در پی حمله حوثی های یمن به دو نفتکش بزرگ، موقتا متوقف کرده است.
روسیه نیم میلیارد تن نفت تولید می‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی روسیه اعلام کرد این کشور انتظار دارد امسال ۵۵۱ میلیون تن نفت خام تولید کند که بر مبنای سالانه ۰.۱ درصد افزایش خواهد داشت.
افزایش قیمت نفت با بسته شدن تنگه باب المندب
پایگاه خبری راد: امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل بسته شدن تنگه باب المندب و متوقف شدن حمل و نقل نفت سعودی‌ها، افزایش یافت.
قیمت نفت در 4 مرداد ماه
پایگاه خبری راد: قیمت نفت پس از اینکه عربستان سعودی حمل نفت از طریق تنگه باب المندب در دریای سرخ را متوقف کرد و همچنین انتشار آمار کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، در معاملات روز پنجشنبه برای سومین روز صعود کرد.
دیدار وزیر نفت با وزیر انرژی روسیه درباره همکاری انرژی
پایگاه خبری راد: بیژن زنگنه، وزیر نفت روز دوشنبه در مسکو با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیدار و پیرامون همکاری انرژی میان دو کشور گفت و گو کرد.
 دستور العبادی برای همکاری با عربستان در زمینه انرژی پس از به نتیجه نرسیدن با ایران
پایگاه خبری راد: یک منبع آگاه اعلام کرد که نخست وزیر عراق وزیران انرژی و برنامه ریزی را به عربستان می‌فرستد تا یادداشت همکاری در زمینه انرژی امضا کنند.
 دستور العبادی برای همکاری با عربستان در زمینه انرژی پس از به نتیجه نرسیدن با ایران
پایگاه خبری راد: یک منبع آگاه اعلام کرد که نخست وزیر عراق وزیران انرژی و برنامه ریزی را به عربستان می‌فرستد تا یادداشت همکاری در زمینه انرژی امضا کنند.
کاهش قیمت نفت در پی تصمیم جنجالی ترامپ
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه به دنبال فروکش کردن نگرانی‌ها نسبت به اختلالات عرضه و از سرگرفته شدن فعالیت‌های صادراتی بنادر لیبی و همچنین احتمال برداشت آمریکا از ذخایر نفت استراتژیک خود، کاهش یافت.
نامه نگاری‌های نفتی،سرنوشت ساز می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: انضباطی که اوپک بعد از چندین سال با تعهد اعضا به کاهش تولید به آن دست یافته بود در ظاهر با همدستی آمریکا و عربستان درحال از دست رفتن است اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که هرچند عربستان ادعای افزایش دو میلیون بشکه ای نفت را به گوش دنیا رسانده اما توانایی عمل به این ادعا را ندارد.
 ملاک  سهمیه تولید هر کشور بیانیه سازمان اوپک است نه وزیر انرژی عربستان
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته قراردادهای نفتی ایران گفت: ملاک سهمیه تولید هر کشور بیانیه سازمان اوپک است این بیانیه در اجلاس اوپک به تصویب همه اعضا رسیده و به تمام شرکت‌های نفتی و تولید کنندگان و مصرف کنندگان اطلاع رسانی شده است.
واکنش ایران به بازی جدید عربستان
پایگاه خبری راد: نماینده ایران در اوپک به وزیر انرژی عربستان سعودی که اخیرا اعلام کرده کمیته نظارت مشترک وزیران اوپک و غیراوپک دیگر پایبندی کشورها به سهمیه تولید را رصد نمی‌کند و این توافق اکنون بنا را روی سقف تولید جمعی می‌گذارد، پاسخ داد.