05:58 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گزارش

تغییر به موقع فرمول قیمت‌گذاری گاز: مانعی در برابر نوسانات بازار سهام
نماد برتر- اگر اصلاح سقف گذاری قیمت گاز صنایع اتفاق نمی‌افتاد، امروز شاهد بروز نوسانات جدی، تحت‌تاثیر قرارگرفتن فعالیت صنایع تولیدی به دلیل افزایش قیمت ناگهانی گاز در اروپا بودیم.
قیمت نفت عقب‌نشینی کرد
نماد برتر- قیمت نفت «برنت» دریای شمال و «وست تگزاس اینترمدیت» امروز در بازار جهانی با کاهش روبرو بوده است.
«وزمین» آماده اصلاح پایان سال!
نماد برتر - پس از گذشتن از بهمنی سبز، حالا سهامداران بانک ایران زمین چشم انتظار اصلاحی اندک برای ورود به سال 1401 هستند.
تکرار قصه سقوط بیت کوین ادامه دارد؟
نماد برتر- فیزیکدانان بر این باورند که هرچه بالا رود، باید پایین آید و این موضوع درباره ارز دیجیتال پرمعامله جهان یعنی بیت کوین نیز درست است. یک تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال هشدار داد که بیت کوین ممکن است با کاهش اندک و افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه مارس، به سطوح پایین‌تری سقوط کند.
صدور قبض مالیاتی برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانه لوکس و ۵۶۸ هزار خانه خالی
نماد برتر- سازمان امور مالیاتی در واکنش به گزارش دیوان محاسبات مبنی‌بر صفر بودن عملکردها در اجرای مالیات خانه‌های خالی و گران‌قیمت، اعلام کرد که این سازمان طبق قوانین به تکالیف خود عمل کرده و برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانه لوکس و ۵۶۸ هزار خانه خالی قبض مالیاتی صادر شده است.
تسریع بخشی در روند نقل و انتقالات مالی به شرط رفع تحریم‌ها
نماد برتر- اکنون به سبب تحریم‌ها نقل و انتقلات مالی با کندی و مشکلات متعددی مواجه است، در صورتی که با بر طرف شدن مسائل مربوط به تحریم، مشکلات تبادلات مالی نیز کمتر از گذشته خواهدشد.
 راه‌اندازی اداره «میز صنعت» در سازمان بورس برای رفع مشکلات صنایع
نماد برتر- اولین جلسه از سلسله جلسات دومین دوره آموزشی ویژه ناشران بازار سرمایه با حمایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت فرابورس ایران باهدف افزایش تعامل ناشران با بازار سرمایه و افزایش سطح سواد مالی در مرکز مالی ایران برگزار شد.
طلسم سرخابی‌ها شکست
نماد برتر- عرضه تدریجی سهام سرخابی‌ها در بازارپایه‌ فرابورس در کنار رفع ابهامات و بندهای مندرج در گزارشات حسابرسی و بازرسی آنها علاوه بر تأثیر در عملکرد آنها مدیریت این دو باشگاه را بهبود می‌دهد.
کسب سود از بازار ملک با حداقل پس‌انداز از کانال بازار سرمایه
نماد برتر- صندوق «افق آینده آشنا»؛ به عنوان اولین صندوق املاک و مستغلات بازار سرمایه، به زودی فرصت سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت مسکن را برای سرمایه‌گذاران فراهم خواهد آورد.
نیروگاه های برق برای تابستان آماده اند؟
نماد برتر- معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور از ابتدای مهرماه امسال همزمان با گذر از دوره اوج مصرف برق تابستان آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تعمیرات این واحدها خرداد ماه به پایان خواهد رسید تا نیروگاه‌های حرارتی برای تامین برق پایدار فصول گرم سال آمادگی کامل داشته باشند.
بورس باز هم اصلاح می کند؟
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که حداکثر افتی که در بدبینانه‌ترین حالت ممکن می‌توان برای بازار سرمایه در نظر گرفت، به طور متوسط پنج تا ۱۰ درصد است.
احتمال رشد اقتصادی ۱۲ درصدی با توافق در مذاکرات
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی گفت: آنچه که مردم در سال آینده از نظر اقتصادی حس خواهند کرد، همانند امسال است اما رشد تورم کمتر خواهد بود و اگر تحریم‌ها برداشته شود، با افزایش درآمد نفت می‌توان انتظار رشد اقتصادی ۱۰ تا ۱۲ درصدی را نیز داشت.
اهداف برنامه توسعه باید واقعی باشد نه امید و آرزو دولت‌ها
نماد برتر- یکسری تغییرات و اصلاحات در برنامه توسعه هفتم باید اعمال شود که یکی از این اصلاحات، برخورداری برنامه هفتم توسعه از چارچوب‌های کلان اقتصادی و در نظرگرفتن امکان تحقق اهداف است زیرا بسیاری از آنچه امروز نیاز اقتصاد کشور است چیزی فراتر از امید و آرزوی دولتمردان و برنامه‌ریزان اقتصادی است.
حمایت از بازار سرمایه و اصلاح بازار پول معطل دولت‌مردان
نماد برتر- در جریان جابه‌جایی دولت‌ها تغییراتی در روح و اجرای برنامه‌ها ایجاد می‌شود بنابراین اگر برنامه‌ها به نتایج مطلوبی نرسند دلیلی ندارد جز آنکه از نظر کمی و اراده در اجرا دچار مشکل بوده، به عنوان مثال بسیاری از برنامه‌ها برای حمایت از بازار سرمایه یا اصلاح نظام پولی_ بانکی به همین دلیل بر زمین مانده و اجرایی نشده است.
بهمن سبز برای «وزمین»/ عیدی سهامداران ایران زمین در راه است
نماد برتر – در حالی که کش و قوس های دولت و بازار سرمایه با سهامداران ریز و درشت همچنان ادامه دارد، سهامداران بانک ایران زمین گویا قرار نیست در چالش قرمزی بازار در گیر شوند.