11:23 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشاورزی

مشتریان خرد به آسانی از بورس کالا سیمان می‌خرند
معاملات گواهی سپرده سیمان سبب می‌شود کسانی که به صورت خرد به کالا نیاز دارند، بتوانند دسترسی بیشتری داشته و به آسانی خرید کنند.
عرضه ۵۰۰ کیلوگرم زعفران در بورس کالا
تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران روز دوشنبه ۲۲ شهریورماه عرضه ۵۰۰ کیلوگرم زعفران رشته ای بریده ممتاز (نگین) و زعفران رشته ای درجه ۱ (پوشال مرغوب) سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران را تجربه می کند.
تعیین تکلیف ۴ در هزار سود شرکت‌ها
با توجه به ماده «۱۳» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر پرداخت ۴ درهزار سود پس از مالیات شرکت‌ها به عنوان حق السهم اتاق‌های بازرگانی و یا اتاق تعاون، به دلیل وجود ابهام ها و چالش های بین فعالان اقتصادی و اتاق های یادشده، سازمان امورمالیاتی در پاسخ استفساریه اتاق بازرگانی کرمان به صراحت شمولیت ۴ درهزار کل سود شرکت‌ها پس از کسر مالیات را مورد تاکید قرارداده است
رکوردی جدیدی که "شیراز" برجای گذاشت
پتروشیمی شیراز در مردادماه میزان فروش محصولات خود را برابر با ۱۸۸.۲۴۵ تن اعلام کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای مردادماه نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی برابر با ۵۷۳.۶۶۹ تن گزارش‌شده است.
لبنیات "غفارس" گران شد
شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش را دریافت کرد.
عرضه صادراتی سه شرکت پتروشیمی در بورس کالا
تالار صادراتی بورس کالای ایران امروز، چهارشنبه ۱۰ شهریورماه، میزبان عرضه ۶۳۰ تن پلی وینیل کلرایدPVC شرکت پتروشیمی آبادان، ۲ هزار و ۹۷۶ تن پلی وینیل کلرایدPVC شرکت پتروشیمی غدیر و ۲۶۰ تن اسید نیتریک شرکت پتروشیمی کارون است.
اولویت بندی سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی
رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، همراه با افزایش سطح اشتغال، کنترل تورم و تعادل در تراز پرداخت ها به منظور افزایش رفاه، همواره از اهداف اقتصادی کشورها بوده است. در این یادداشت به اولویت های سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی پرداخته شده است.
عرضه نزدیک به ۲۰۰ هزار تن ورق گرم در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران روز دوشنبه ۸ شهریور ماه میزبان عرضه ۱۹۹ هزار و ۹۸۰ تن ورق گرم از سوی شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.
"قشرین" ۲۰ قطعه زمین با کاربری باغ مسکونی می‌فروشد
شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان مزایده برگزار می کند.
فروش زعفران خرید حمایتی در بورس کالا
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از عرضه زعفران خرید حمایتی سال ۱۳۹۹ در بورس کالا خبر داد.
قیمت گذاری دستوری سطح زیر کشت چغندر قند را پایین آورد
قیمت گذاری دستوری در صنعت قند و شکر از سوی دولت، باعث شده چغندرکاران تمایل چندانی برای کشت چغندر نداشته باشند و سطح زیر کشت این محصول کاهش یابد.
بورس کالا میزبان ۵۳۰ کیلوگرم زعفران رشته‌ای بود
تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران روز گذشته، میزبان دادوستد ۵۳۰ کیلوگرم زعفران رشته‌ای بود.
درآمد‌های "کرماشا" در تیرماه ۲۷ درصد کاهش پیدا کرد
صنایع پتروشیمی کرمانشاه در تیرماه میزان فروش محصولات خود را برابر با ۶۲.۳۰۳ تن اعلام کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای تیرماه نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی برابر با ۲۴۱.۶۱۴ تن گزارش‌شده است.
شورای رقابت فروش پسماند از طریق بورس کالا را تصویب کرد
شورای رقابت، دستورالعمل «تنظیم بازار پسماند» را با توجه به انحصاری تشخیص دادن بازار پسماند در حوزه جمع‌آوری و دسترسی فعالان صنعت بازیافت به انواع پسماند قابل بازیافت، مصوب کرد که براساس این دستورالعمل، بورس کالای ایران به عنوان اصلی‌ترین بستر فروش به شیوه مزایده عمومی مواد قابل بازیافت به طور تفکیک شده و قابل فروش معرفی شده است.