14:06 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وام

توسعه اقتصاد از مسیر شفافیت و حذف قیمت‌گذاری دستوری
اصلاح دو عامل شفافیت و قیمت گذاری عادلانه از طریق مکانیزم بازار به کارکرد اصلی اقتصاد که همان تخصیص و تجهیز بهینه منابع است، منجر می‌شود. اصلاح این دو عامل در هر اقتصادی ، بی‌تردید اثرات توسعه‌ای آن بر اقتصاد نمایان خواهد شد.
تحلیل نادرست از اثر بازار بدهی بر بازار سهام
با توجه به متفاوت بودن بازیگران دو بازار سهام و بازار بدهی و ظرفیت مجزایی که برای خرید اوراق دولتی توسط صندوق‌های درآمد ثابت درنظر گرفته می‌شود، مرتبط دانستن فروش اوراق دولتی در بازار به روند این روزهای بازار سرمایه، تحلیل دقیق و درستی نیست.
P/E  تاریخی بازار؛ فرصتی برای اهل صبر
در حال حاضر بازار از نظر قیمتی در شرایط مناسب و معقولی است و به نظر می‌رسد کلیت بازار و نه همه سهم‌ها برای خرید مناسب باشند، به شرط اینکه با سیاست­گذاری صحیح در بازار سرمایه اعتماد به خریداران برگردد.
" شکام " به ترکیه و عراق مواد دارویی صادر کرده است
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز گفت:
مقایسه اشتباه بین بازدهی بازار سرمایه و بازار بدهی
سهامداران با توجه به احتمال ریسک‌‎های مختلف در بازار سرمایه، به خرید اوراق بدهی روی می آورند، غافل از اینکه این اوراق در حقیقت یک سود ثابت و خطی می‌دهند. در حالیکه بازار سرمایه در روند بلندمدتی که تا به حال داشته همیشه بیشترین سوددهی را نسبت به سایر بازارهای موازی، نصیب سهامداران خود کرده است.
از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا تخلیه تومور اقتصادی
با حذف ارز ترجیحی، بازار سرمایه به ­عنوان ویترین بازار مالی کشور، از کاهش رانت و حذف نرخ‌های دستوری و در نهایت شکل‌گیری سرمایه‌گذاری ارزش محور و مبتنی بر تقاضای واقعی برخوردار خواهد شد.
  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
صفر تا صد یک ابزار جدید؛ از افزایش بهره‌وری تا پاداش صرفه‌جویی
اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی در دنیا به عنوان مشوق افزایش بهره‌وری، افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت به کار گرفته می‌شود و همان‌طور که از اسم آن مشخص است منجر به بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی می‌شود.
سه عامل جدید برای صعود قیمت دلار
بخشی از فعالان بازار اعتقاد دارند در صورتی که در روز جاری حواله درهم به بالای سطح 7 هزار و 500 تومان برود، خریداران ارزی قدرت خواهند گرفت و در غیر این صورت، قیمت دلار می تواند به سوی حمایت 27 هزار و 150 تومان بار دیگر حرکت کند.
دلایل افزایش قیمت قیر؛ از رشد قیمت جهانی تا معاملات تهاتری
قیمت قیر در بورس کالا متاثر از قیمت جهانی نفت و اثر آن بر نرخ پایه وکیوم باتوم، قیمت ارز و معاملات تهاتری دولت تعیین می شود از این رو نمی­توان رشد قیمت قیر را در بورس کالا ناشی از رفتار غیر منطقی و غیرعقلانی خریداران و یا رقابت­های غیرمعقول دانست.
فصلی نو در معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری
هفته گذشته و برای نخستین بار شاهد فراهم شدن امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین در سوپر اَپ «اسنپ» بودیم. اقدامی که در راستای فرهنگ‌سازی و تسهیل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه انجام شد و ورود به دوران جدیدی از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را رقم زد.
ضرورت بررسی اثر هزینه‌ای و درآمدی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
به باور فعالان بازار سرمایه، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، به شفافیت بیشتر و پیش‌بینی پذیری بالاتر شرکت‌های بورسی منجر می‌شود؛ اما لازم است میزان اثربخشی این امر در ابعاد افزایش هزینه‌ و درآمدهای شرکت‌ها محاسبه شود.
حرکت بازار و مولفه‌های بنیادی موثر؛ یک بام و دو هوا
شاخص بورس تهران طی مدت اخیر پس از رشد ۴۰ تا ۴۵ درصدی، با اصلاح مواجه شده است؛ اگرچه تمامی مولفه‌های بنیادی حکایت از شرایط مطلوب بازار سرمایه دارد.
 از تحریم‌ها تا توافقات؛ کدامیک بر بازار تأثیرگذارتر است؟
بیش از یک ماه از روند اصلاحی بازار سهام می‌گذرد؛ اتفاقی که به زعم کارشناسان بیش از هر چیز تحت تاثیر مؤلفه‌های اقتصاد کلان مانند نوسانات نرخ ارز قرار دارد.
هیچ ریسکی از درون، بازار را تهدید نمی‌کند
هیچ ریسکی از درون بازار سرمایه، تهدیدکننده آن نیست. تولید و فروش شرکت‌ها در شهریور ماه و همچنین عملکرد معقول آنها طی ۶ ماهه نخست سال، همگی حکایت از سودآوری بازار طی نیمه دوم سال دارند.