23:56 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عربستان

پیش بینی افزایش مصرف و تولید فولاد و مهم‌ترین فرصت های شرکت های ایرانی
نماد برتر- تحلیلگر ارشد بین‌المللی صنایع معدنی با اعلام پیش بینی رشد مصرف و تولید فولاد در سال ۲۰۲۱ ، مهم‌ترین فرصت های صنعت فولاد ایران در آسیا ، اروپا و خاورمیانه را معرفی کرد.
افزایش ۴. ۱۳درصدی تولید فولاد ایران و حضور در ۱۰ دنیا + دلایل
نماد برتر- طبق اعلام انجمن جهانی فولاد، ایران با تولید بیش از ۲۹ میلیون تن فولاد و رشد ۴. ۱۳درصدی در سال گذشته میلادی با پشت سر گذاشتن اوکراین، ‌ایتالیا و مکزیک در جایگاه دهم قرار گرفت.
احتمال عرضه ثانویه سهام آرامکو در صورت مساعد بودن شرایط بازار
نماد برتر- ولیعهد عربستان گفت: در سال‌های آینده سهام بیشتری از آرامکو در صورت مساعد بودن شرایط بازار، عرضه و منابع حاصل به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی منتقل خواهد شد.
درخواست رئیس جمهور فرانسه به حضور عربستان در مذاکرات برجام
نماد برتر- رئیس جمهور فرانسه با این ادعا که زمان برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح بسیار کوتاه است، خواهان حضور کشورهایی مانند عربستان در مذاکرات هسته‌ای شد .
قیمت نفت به روند صعودی بازگشت
نماد برتر- قیمت نفت خام در معاملات امروز، سه‌شنبه، پس از یک روز سقوط، بار دیگر با امید به کاهش تولید و عرضه به رشد بازگشت.
آمریکا پنج فرد حقیقی از سه کشور را به دلیل ارتباط با ایران تحریم کرد
نماد برتر- آمریکا در فاصله 8 روز تا خروج ترامپ از کاخ سفید ، 5 فرد حقیفی از سه کشور را به اتهام ارتباط با ایران در فهرست تروریست های خاص قرار داد و تحریم کرد .
واردات نفت آمریکا از عربستان به صفر رسید
نماد برتر- آمریکا که تا چند ماه پیش با سونامی صادرات نفت عربستان سعودی روبرو شده بود، هفته گذشته برای نخستین بار در ۳۵ سال گذشته واردات نفت از این کشور نداشت.
افزایش تولید ماهانه اوپک برای ششمین ماه متوالی
نماد برتر- طبق یافته های نظرسنجی رویترز، تولید نفت اوپک در ماه دسامبر برای ششمین ماه افزایش یافت که عمدتا به دلیل بهبود بیشتر تولید لیبی بوده است.
توضیح نیروی دریایی سپاه و واکنش کره جنوبی به توقیف نفتکش
نماد برتر- توقیف یک فروند نفتکش کره‌جنوبی در آب‌های خلیج فارس با توضیح و واکنش نیروی دریایی سپاه و وزارت خارجه کره جنوبی همراه بود .
اوپک پلاس ۲۰۲۱ را با افزایش تولید آغاز می‌کند؟
نماد برتر- با پایان یکی از پرآشوب ترین سالها در تاریخ بازار نفت، اوپک پلاس در سال ۲۰۲۱ با وضعیت ظریفتری روبرو شده است.
علت ریزش ۴۳.۶ هزار واحدی امروز شاخص / آمریکا ساعت ۹ بورس ایران را زد
نماد برتر- بازرس ویژه اسبق امور اقتصاد دفتر رییس جمهور و پژوهشگر اقتصادو حقوق با اعلام علت ریزش امروز ۴۳.۶ هزار واحدی شاخص گفت: آمریکا ساعت ۹ ، بورس ایران را زد !
بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران منتفی شد/ مخالفت ۱۴۲ کشور
نماد برتر- تلاش آمریکا برای قراردادن دو بند اضافه بر بودجه ۲۰۲۱ سازمان ملل که مختص به احیای کمیته تحریم ها علیه ایران بود با مخالفت ۱۴۲ کشور مواجه و شکست خورد.
کاهش ۱۰ درصدی صادرات نفت روسیه
نماد برتر- آمار گمرکی فدرال روسیه نشان داد صادرات نفت این کشور در فاصله ژانویه تا اکتبر تحت تاثیر تقاضای کمتر و توافق کاهش تولید اوپک پلاس، ۱۰.۴ درصد کاهش داشته است.
پیش بینی کارشناس انرژی از اثر کرونا بر نفت ۶۰ دلاری سال آینده
نماد برتر- طبق پیش بینی کارشناس انرژی ، تاثیر واکسن کرونا بر بازار نفت سریع نخواهد بود و در صورت رفع مشکلات، می توان انتظار قیمت ۵۵ تا ۶۰ دلاری را داشت.
کاهش 70 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی
نماد برتر- کاهش تولید ناخالص داخلی به علت تشدید تحریم‌های آمریکا نیز منجر به افزایش نرخ بیکاری و کاهش سرمایه‌گذاری خارجی به میزان قابل توجهی شده است.