18:13 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سجام

اولویت بندی سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی
رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، همراه با افزایش سطح اشتغال، کنترل تورم و تعادل در تراز پرداخت ها به منظور افزایش رفاه، همواره از اهداف اقتصادی کشورها بوده است. در این یادداشت به اولویت های سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی پرداخته شده است.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
یک بورسی در میان ۱۰ مدیر برتر دولت الکترونیک
در آخرین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان یکی از ۱۰ مدیر برتر دولت الکترونیک معرفی شد.
راه اندازی صندوق زمین و مسکن در نیمه دوم سال
سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران با همکاری وزارت راه و شهرسازی، صندوق زمین و مسکن را در دست راه اندازی دارند که در صورت صدور مجوزهای مربوطه از سوی سازمان بورس و طبق برنامه ها، این صندوق از نیمه دوم سال راه اندازی می شود.
آغاز پرداخت سود "فسازان" از مهرماه
شرکت غلتک سازان سپاهان زمان پرداخت سود به سهامداران را مشخص کرد.
زیان انباشته ۱۸ میلیارد تومانی "سجام"
هزینه‌های مالی "سجام" برابر با ٧ میلیارد و ۶۵٠ میلیون تومان ارائه شده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز کاهش ١١ میلیارد و ٢۵٠ میلیون تومانی داشته است.
امکان صدور و ابطال یونیت صندوق های سرمایه گذاری به صورت برخط
با ابلاغ دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بدون حضور در شعب بانک ها و به صورت آنلاین برای هموطنان میسر شد.
مرکز پاسخگویی تخصصی سمات راه اندازی شد
مرکز پاسخگویی تخصصی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با هدف پاسخگویی شفاف، سریع و همیشگی راه اندازی شد.
نتیجه دو مجمع آسان پرداخت مشخص شد / سود تقسیمی و زمان توزیع
در جریان برگزاری دو مجمع سالانه و فوق العاده آسان پرداخت، صورت های مالی، رقم سود تقسیمی و افزایش سرمایه ۱۰۹.۴ درصدی از محل سود انباشته تصویب شد.
ویرایش اطلاعات حقوقی ها در سجام فعال شد
امکان ویرایش اطلاعات سهامداران حقوقی و تغییر نماینده معرفی شده آنان در سامانه سجام فعال شد.
ایجاد سامانه ای برای انتقال سهام عدالت به وارثان
با برگزاری جلسات متعدد همکاران واحد حقوقی قوه قضائیه و واحد فناوری اطلاعات شرکت، سامانه ای در جهت انتقال سهام افراد فوت شده به وارثان آنان ایجاد خواهد شد.
سهام عدالت قابل انتقال نیست
حسنلو گفت: به لحاظ قانونی در بازار سرمایه موضوعی به عنوان انتقال سهام عدالت وجود ندارد، مگر آنکه سهامدار فوت کرده و سهام به وراث انتقال یافته باشد و یا اینکه خرید و فروشی انجام شود.
اصلاح قانون پرداخت سود سهام با قید فوریت انجام می گیرد
به گفته عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، اگر نیاز باشد تا برای بهبود وضعیت بازار سرمایه، اصلاح قانون تجارت انجام شود به طور حتم با قید فوریت در دستور کار مجلس قرار می گیرد و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را انجام خواهیم بود.
کام تلخ سهام داران از روش های دریافت سود
با آغاز فصل برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه شرکت های بورسی، دوباره پرونده پر حاشیه زمان و نحوه پرداخت سود شرکت ها به سهام داران باز شد، پرونده ای که سال هاست با وجود اعتراض و گلایه سهام داران، تقریبا شیوه سنتی خود را حفظ کرده و به نظر می رسد حتی در روزگاری که سایه کرونا بر سر مردم سنگینی می کند، قرار نیست تغییری در قانون پرداخت سود و مراجعه حضوری سهام داران به بانک ها، ایجاد شود.
تأخیر یک ساله در واریز سود، ظلم به سهامداران است
قانون به شرکت ها مهلت یک ساله ای برای پرداخت سود مجامع می دهد و بعضی شرکت ها از کل 365 روز مهلتی که قانون به آنها می دهد استفاده می برند تا یک سال بعد از سال مالی سود سهام به حساب سهامداران واریز شود. این اقدام ظلم آشکاری است که در حق سهامداران می شود.