12:24 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رگولاتوری

معدنکاران طلا مشتاق افزایش تولید نیستند
نماد برتر- بزرگترین معدنکاران طلای جهان پس از تعطیلی های مربوط به کووید ۱۹، با وجود صعود قیمت فلز ارزشمند در حال کاهش هزینه بوده و سود سرمایه گذاران را به رشد تولید اولویت داده اند.
بازار داغ دریافت مجوز حفاری نفت پیش از انتخابات آمریکا
نماد برتر- تولیدکنندگان نفت در مناطق شیل آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با نگرانی نسبت به احتمالا محدودیت حفاری در صورت پیروزی جو بایدن، به دنبال دریافت مجوزهای حفاری فدرال هستند.
الزام کمیته راهبری رجیستری برای ثبت گوشی مسافری
نماد برتر- مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری تنها با درج شماره سیم‌کارتی امکان‌پذیر است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعال‌سازی آن گذشته باشد.
پیش نویس بسته سیاستی ارتقای صنعت خودرو آماده شد
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تدوین سند سیاست های صنعتی کشور، برای صنایع پیشران بسته های سیاستی در حال تهیه است و در این راستا پیش نویس سند سیاست های ارتقای صنعت خودرو آماده شده است
برتری کاهش تعرفه داخلی در مقایسه با فیلتر محتوای خارجی
نماد برتر- به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاهش تعرفه داخلی نسبت به اجبار به میزبانی داخل یا فیلتر محتوای خارجی، تاثیر بیشتری در افزایش کیفیت محتوا و کاهش هزینه شهروندان دارد.
فیس بوک برای فیلتر محتوا دست به کار شد
نماد برتر- فیس بوک به کاربران اعلام کرد می تواند هر گونه محتوایی که ریسکهای رگولاتوری یا قانونی برای این غول شبکه اجتماعی را در سراسر جهان افزایش می دهند حتی اگر غیرقانونی نباشد را مسدود یا فیلتر کند.
تعرفه نیم‌بها برای تولیدکنندگان محتوای داخلی
نماد برتر- امکان اعمال تعرفه نیم‌بها و سرعت متفاوت برای تولیدکنندگان محتوای داخلی، فراهم شده است و تولیدکنندگان محتوای داخلی آموزشی می‌توانند با ثبت درخواست خود در سازمان فناوری اطلاعات ایران، از تعرفه ترجیحی اپراتورها برای مراجعه‌کنندگان خود استفاده کنند.
از رمز یک‌بار مصرف برای احراز هویت کاربران تا کدهای دستوری برای غیرفعال‌سازی اینترنت آزاد
نماد برتر- اجرایی کردن رمز یک‌بار مصرف برای احراز هویت کاربران در هنگام فعال‌سازی سیم‌کارت، الزام قانونی اپراتورها به ارایه خدمات ارزش افزوده در قالب بسته‌های اعتباری، پیش‌بینی کدهای دستوری جهت غیرفعال‌سازی مصرف آزاد اینترنت، از اقداماتی است که در یک سال گذشته در راستای ایجاد شفافیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و تقویت فضای رقابتی سالم بین اپراتورها انجام شده است.
توسعه تکنولوژی‌هایی برای توانبخشی از راه دور در روزهای شیوع کرونا/مشکلات صادرات محصول
نماد برتر- مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان این که شیوع کرونا باعث ایجاد رکود و ضرر برای شرکت‌های دانش‌بنیان فناور شد از روی آوردن این شرکت‌ها به توسعه تکنولوژی‌های روز برای توانبخشی از راه دور خبر داد.
تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به دغدغه‌ها و خواسته‌های شرکت‌های Servco
نماد برتر- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به دغدغه‌ها و خواسته‌های شرکت‌های Servco با حضور نمایندگان این ‌شرکت‌ها و رگولاتوری خبر داد.
آمازون زیر ذره بین رفت!
نماد برتر- رگولاتور ضد انحصارطلبی آلمان در حال تحقیقات درباره سوء استفاده شرکت آمریکایی آمازون از موقعیت برتر خود در بازار آنلاین برای تحمیل قیمت‌های مورد نظرش به فروشندگان است.
بازگشت بسته‌های پرمخاطب اپراتورهای همراه
نماد برتر- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: دو اپراتور تلفن همراه بسته‌های اینترنتی بلندمدت و پرطرفدار حذف‌شده‌ خود را باز می‌گردانند.
حذف برندهای چینی از شبکه‌های ۵G هند
نماد برتر- شرکتهای هواوی تکنولوژیز و ZTE Corp با تیرگی روابط سیاسی میان هند و چین پس از درگیریهای مرگبار مرزی، از برنامه های هند برای راه اندازی شبکه‌های ۵G کنار گذاشته شدند.
اینترنت آزاد را غیرفعال کنید
نماد برتر- اگر تاکنون به‌دلیل استفاده از اینترنت با تعرفه آزاد، با قبض‌های سرسام‌آور مواجه شده‌اید، می‌توانید اینترنت آزاد را غیرفعال کنید تا درصورت تمام شده بسته اینترنتتان، گرفتار هزینه‌های بالا نشوید.
ابلاغ جریمه ۲ میلیارد تومانی به اپراتورها
نماد برتر- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی به‌دلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه از سوی اپراتورها و تداوم تخلفی که صورت گرفته است، خبر داد.