19:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

۱۵ درصد افزایش

جابه‌جایی ۲۲ میلیون تن بار در جاده‌های کشور
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی از جابه‌جایی ۲۲ میلیون تن بار در شهریورماه امسال در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: تا پایان مردادماه امسال میزان جابه‌جایی بار از بنادر در حوزه ریلی ۲.۲ برابر بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته شده و مسلما به هدف گذاری صورت گرفته که ساخت و بهره‌برداری ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان جدید ریلی است، می‌رسیم.
تصمیمات کوتاه مدت دردسرساز بورسی
نماد برتر- شاید زمانی که وزارت نفت مخالفت خود با عرضه پالایشی یکم که باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه است را اعلام کرد، هرگز گمان نمی کرد که حرکت دومینووار نزول شاخص را آغاز کرده است؛ اتفاقی که در ابتدا باعث ریزش سهم های پالایشی و به تبع آن انواع سهم های کوچک و بزرگ بود و تصمیمات کوچک و بزرگی که برای بازگرداندن تعادل به بازار گرفته شد، تقریبا اثرگذار نبود. موضعی که یک تحلیلگر بازار سرمایه نیز به آن اشاره و از عدم هماهنگی در تصمیم گیری در دولت انتقاد کرد.
توصیه سه باره وزیر برای نخریدن مسکن
نماد برتر- در شرایطی که معمولاً در اولین روزهای هر ماه آمار ماه قبل بازار مسکن شهر تهران از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ارائه می شود، با گذشت هفت روز از شهریور ماه هنوز آمار مرداد اعلام نشده است. ظاهراً استدلال مسئولان دولتی این است که ارائه اطلاعات قیمت از تهران بر شهرستانها تاثیر می گذارد.
توصیه سه باره وزیر برای نخریدن مسکن
نماد برتر- در شرایطی که معمولاً در اولین روزهای هر ماه آمار ماه قبل بازار مسکن شهر تهران از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ارائه می شود، با گذشت هفت روز از شهریور ماه هنوز آمار مرداد اعلام نشده است. ظاهراً استدلال مسئولان دولتی این است که ارائه اطلاعات قیمت از تهران بر شهرستانها تاثیر می گذارد.
حدنصاب سرمایه گذاری در سهام صندوق های بادرآمد ثابت افزایش یافت
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از سهامداران نصاب سقف سرمایه ­گذاری صندوق­ های سرمایه­ گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس ­ها و نیز واحدهای صندوق ­های سرمایه ­گذاری را تغییر داد.
کرونا اقتصاد روسیه را زمین می‌زند؟
نماد برتر- به گفته بانک جهانی ۱۵ درصد جمعیت روسیه به خط فقر سقوط خواهند کرد.
افزایش حقوق بازنشسته‌ها به ۳۰ درصد رسید+ جزییات
نماد برتر- با مجموعه تصمیماتی که درباره افزایش حقوق و همسان‌سازی پرداختی به بازنشسته‌ها اخذ شده است، متوسط افزایش حقوق آنها در سال جاری به ۳۰ درصد می‌رسد.
بازگشت وحشت کرونا به بورس‌های جهان
نماد برتر- بیشتر شاخص‌های مهم بورسی جهان با ریزش سنگین بسته شدند.
قیمت رب گوجه‌فرنگی عمده‌فروشی پایین آمد
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان این‌که کمبودی در بازار مواد غذایی وجود ندارد، اظهار کرد: قیمت رب گوجه فرنگی در سطح عمده‌فروشی کاهش یافت، اما برچسب قیمت برای مصرف‌کننده نهایی تغییری نکرده است.
آغاز دور جدید تعرفه‌های چین و آمریکا علیه یکدیگر
پایگاه خبری راد: چین از روز یکشنبه وضع تعرفه‌های بیشتر روی واردات برخی از کالاهای آمریکایی را آغاز کرد و همزمان واشنگتن نیز اجرای دور جدید تعرفه روی واردات کالاهای چینی را آغاز کرد.
بورس‌های اروپایی نزولی شدند
پایگاه خبری راد: احتمال سقوط دولت ائتلافی ایتالیا باعث ریزش شاخصهای بورسی قاره سبز شد.
بزرگ ترین شرکت‌های چینی کدامند؟
پایگاه خبری راد: در سال های اخیر شرکت‌های چینی به طرز آشکاری وارد عرصه جهانی شده‌اند.
پیشروی نیرومند دلار در برابر رقبای جهانی
پایگاه خبری راد: دلار با بهره گیری از ضعف رقبای اصلی، خود را به بالاترین سطح ۱۶ روز اخیر رساند.
کم‌فروشی در نان همچنان ادامه دارد
پایگاه خبری راد: کم‌فروشی و گران‌فروشی برخی واحدهای نانوایی به بهانه‌هایی همچون افزودن کنجد، سبوس و سبزی همچنان ادامه دارد.
اصناف باید مالیات خود را پرداخت کنند
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف تهران می‌گوید که انتظارات اصناف در توافق مالیاتی جدید بین صنوف و سازمان امور مالیاتی تا حدودی برآورده نشد با این حال صنوف باید مالیات خود را پرداخت کنند.