23:47 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گزینه

عدالت مالیاتی، سرلوحه فعالیت وزیر پیشنهادی اقتصاد
وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی نباید در بحث مالیات فقط درآمد را مدنظر قرار دهد بلکه بهتر است عدالت مالیاتی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد و نباید به تناسب افزایش درآمدهای کشور میزان کسب مالیات افزایش پیدا کند.
سود دارو در جیب مافیا
یک برآورد غیر رسمی‌ حاکی از آن است که به سبب بحران کرونا و البته سومدیریت شدید در این زمینه، فقط ظرف ۹ ماه گذشته بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان روانه کیف دلالان شده است.
خاندوزی؛ احاطه و توانایی خوبی در اقتصاد دارد
وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی احاطه و توانایی خوبی نسبت به مسائل اقتصادی دارد اما آنچه بیش از همه مورد اهمیت است اجرا و نحوه برخورد با این برنامه‌هایی است که قرار است در دستور کار قرار بگیرد.
انصراف از فروش سهام عدالت امکان‌پذیر است
امکان لغو سفارش سهام عدالت از پیش ثبت شده برای سهامدارن سهام عدالت فراهم شد.
روی دیگر بر بازار ارز؛ فشار به قیمت دلار کم می شود؟
آیا اتفاقات مثبت هفته گذشته می تواند از فشار بر قیمت دلار و بازار ارز بکاهد.
سیگنال ضد تحریم چین به رئیسی
در حالیکه از سرگیری دور جدید مذاکرات وین در هاله ای از ابهام قرار داردف پیام های رد و بدل شده بین ایران و چین در حال ایجاد صحنه جدیدی از موازنه سازی است.
دیدگاه گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد دولت درباره بورس
گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد دولت جدید گفت: ارتقای جایگاه بازارسرمایه در اقتصاد ملی و تامین مالی تولید، انتخاب تشریفاتی نیست و یک الزام است.
ورود قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان در روز صعودی درهم
قیمت دلار از 26 هزار تومان عبور کرد و قیمت درهم امارات به 7 هزار و 200 تومان نزدیک شد. در صورت عبور درهم از این مرز، قرار گرفتن دلار بالای 26 هزار و 300 تومان محتمل است.
بهره مندی سرمایه گذاران از فروش اوراق دولتی و خصوصی
تشویق سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران به حضور در بازار بدهی از این جهت اهمیت دارد که بدانیم در مجموع در بودجه سال ۱۴۰۰ ، دولت نزدیک به ۱۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق برای فروش در نظر گرفته است.
ضربه نزولی به نوسان گیران دلار؟
در اولین روز هفته دو عامل می توانند به عنوان نیروهای مقاوم در برابر فشارهای کاهشی به قیمت دلار ایفای نقش کنند.
صندوق های اهرمی، گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاران خرد
سرمایه گذاران خرد به واسطه منابع محدودی که در اختیار دارند شاید قادر به دریافت اعتبار از کارگزاری ها نباشند اما می توانند وارد صندوق های اهرمی شوند و از این صندوق در جهت افزایش بازدهی خود استفاده کنند؛ بنابراین صندوق های اهرمی باعث جذب منابع بیشتری در بازار سرمایه می شود.
صندوق‌های اهرمی؛فرصتی مناسب برای سهامداران حرفه ای
صندوق های اهرمی، از انواع صندوق های سرمایه گذاری مشترکند که مخاطب آن ها ریسک پذیرتر از صندوق های سهام و سایر صندوق ها است.صندوق های اهرمی برای سهامداران حرفه‌ای که فرصت‌ها را به خوبی می‌سنجند و با دقت نظر بیشتری احتمالات را محاسبه می‌کنند، موقعیتی مناسب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
آشنایی با ۷ پلتفرم تأمین مالی جمعی برتر جهان
تأمین مالی جمعی از سال ۱۹۹۷ و با ابتکار گروه راک انگلیسی آغاز شد و اکنون پلتفرم‌های گوناگونی در تلاش هستند با استفاده از روش‌های بازاریابی مانند روابط عمومی، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کاربر را به سوی این صفحه‌ها هدایت کنند. در میان پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی، هفت پلتفرم با شعارهای مشخص، مدعی هستند در این زمینه بهترین هستند.
بیشترین بازدهی تا پایان سال متعلق به بازار سرمایه است
شرایط بنیادی با ثبات در کنار حذف ریسک های سیستماتیک از بازار به همراه نگاه مثبت دولت سیزدهم و مجلس به رونق بورس با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، مؤلفه های لازم برای اینکه بورس بیشترین بازدهی را تا پایان سال داشته باشد، فراهم است.
سیاست‌گذاران اقتصادی به ناکارآمدی قیمت‌گذاری دستوری پی برده‌اند
مهدوی معتقد است تبعات مخرب سیاست قیمت‌گذاری دستوری و مداخله در اقتصاد طی سال‌های گذشته آنقدر گسترده بوده که مدیران دولتی و سیاست‌گذاران اقتصادی همگی به ناکارآمدی این سیاست پی برده‌اند؛ براین اساس،آنها حل مشکلات بازار را به نظام عرضه و تقاضا و ورود گسترده کالاها به بورس‌کالا سپرده‌اند.