18:59 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کوچک

اوراق بدهی؛ از پیاده سازی طرح‌ها تا ایمنی پرتفوی سرمایه‌گذاران
اوراق بدهی تأمین کننده بودجه لازم برای پیاده‌سازی طرح‌های شرکت‌ها و نهادها و روشی برای کاهش ریسک سرمایه گذاری و ایمن کردن پرتفوی سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
کاهش اغواگری در بورس با اجرای عرضه اولیه به «روش ترکیبی»
قرار گرفتن یک شرکت کوچک با شناوری پایین در پرتفوی سهامداران، زمینه ایجاد تخلفاتی از نوع دستکاری قیمت، اغواگری و افزایش قیمت سهام بیش از ارزش ذاتی آن سهم را فراهم می کند و در نهایت سهام برخی از شرکت‌های کوچک به طعمه ایجاد تخلفات در بازار تبدیل می‌شوند.
پذیرش به شرط شفافیت مالی و تحلیل پذیری
شرکت‌های خواهان پذیرش در بورس و فرابورس شفاف سازی را سرلوحه کارهای خود قرار داده، فرار مالیاتی نداشته و ساختار مالی و ساختار کسب و کار خود را اصلاح کنند.
ابزار تشویقی سازمان بورس برای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
سازمان بورس تلاش دارد تا مشوقی را برای ترویج سرمایه گذاری غیرمستقیم در نظر بگیرد که در این راستا تصمیم به اجرایی کردن عرضه اولیه به روش ترکیبی گرفته است.
4 امتیاز مهم عرضه اولیه به «روش ترکیبی»
نکته اساسی و مهم در به کار گرفتن عرضه اولیه به "روش ترکیبی" تشویق مردم به خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها و روش غیر مستقیم سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.
«سبد مشاع»، ابزاری ویژه در راه بازار سرمایه
«سبد مشاع»، امکان سرمایه‌گذاری برای گروهی از افراد را فراهم می‌کند که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد، می‌تواند آینده سبدگردانی در کشور را تغییر دهد و به کارایی هرچه بیشتر بازار سرمایه کمک کند.
رفتار سرمایه گذاران حقیقی در فراز و فرود بازار سرمایه
سرمایه گذاران چنانچه استراتژی درست سرمایه گذاری در بازار سرمایه نداشته باشند، دچار رفتارهای هیجانی شدید، اضطراب و نگرانی دایمی می شوند.
تعادل در بازار با عرضه کل سیمان در بورس کالا
اقدام دولت برای عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا، سیاست مهم و منطقی بوده که با این اتفاق قطعاً بازار به تعادل خواهد رسید و قیمت‌های کشف‌شده به‌صورت منطقی و واقعی و در فضای سالم رقابتی، تعیین خواهد شد.
بهبود نقدشوندگی سهام شرکت های کوچک
اعمال دستورالعمل جدید بازارگردانی منجر به بهبود وضعیت نقدشوندگی بازار به خصوص در سهام شرکت های کوچک تر خواهد شد که برخی از آنها حتی تا پنج ماه قفل و در صف فروش بودند.
ورود قیمت دلار به کانال 28 هزار /واکنش سکه به رشد قیمت طلا
قیمت دلار 2 درصد رشد کرد و به کانال 28 هزار تومان وارد شد. از سوی دیگر قیمت دلار متشکل نیز 4 درصد افزایش یافت.
قیمت گذاری دستوری سطح زیر کشت چغندر قند را پایین آورد
قیمت گذاری دستوری در صنعت قند و شکر از سوی دولت، باعث شده چغندرکاران تمایل چندانی برای کشت چغندر نداشته باشند و سطح زیر کشت این محصول کاهش یابد.
نقش بازار سرمایه در تامین مالی حوزه زیست فناوری
سطوح تامین مالی از طریق بازار سرمایه از مراحل اولیه تا بلوغ انجام می‌شود و در هر مرحله، ابزارهای موجود در بازار سرمایه به تامین مالی بنگاه‌ها کمک می‌کنند.
بهره مندی سرمایه گذاران از فروش اوراق دولتی و خصوصی
تشویق سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران به حضور در بازار بدهی از این جهت اهمیت دارد که بدانیم در مجموع در بودجه سال ۱۴۰۰ ، دولت نزدیک به ۱۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق برای فروش در نظر گرفته است.
سودسازی درخشان صنایع بورسی در سال ۹۹
بررسی اجمالی سال مالی صنایع بورسی طی سال ۹۹ نسبت به سال پیشین نشان می دهد بیشتر صنایع بورسی توانستند در بازه زمانی مذکور سود خالص و سود تقسیمی بیشتری را نسبت به سال ۹۸ به ثبت برسانند. بر اساس آمار ها از میان ۴۷ صنعت فعال در بازار تنها ۴ صنعت از رشد سود خالص جاماندند و در زمینه سود تقسیمی نیز تنها یک گروه نتوانست در رالی صعودی EPS صنایع بورسی قرار داشته باشد. در این میان صنایع بزرگ بازار مانند فرآورده های نفتی، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی از گروه های برجسته صعودی در این دوران بودند.
چرا بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری صنعت برق کم انگیزه‌اند؟
طی سه دهه گذشته در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، تجدیـد سـاختار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و افزایش رقابت در صنعت بـرق مـورد توجـه قـرار گرفتـه اسـت.