20:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کود

آغاز عملیات اجرایی پارک های پایین دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن
مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) از انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای احداث پارک‌های پایین دستی اوره رزینی لردگان و پتروشیمیایی بروجن خبر داد و گفت این دو پارک در استان چهارمحال‌وبختیاری وارد فاز اجرایی می‌شوند.
شمشیر دولبه ای به نام نرخ بهره
افزایش نرخ بهره، سیاست مالی انقباضی است که در شرایط عادی برای کاهش تورم استفاده می شود. البته در شرایط عادی نه در اقتصادی که بخاطر نااطمینانی در سیاست و نبود ثبات اقتصادی، از کمبود سرمایه گذاری‌های مولد رنج می‌برد.
ضرر و زیان ۶۰ درصدی بازار سرمایه از قیمت گذاری دستوری
در صورتیکه بخواهیم از بازار سرمایه حمایت ویژه داشته باشیم، نیاز به تزریق پول و حمایت های غیر موجه از لحاظ اقتصادی نیست بلکه باید در جهت اجرای طرح لغو قیمت گذاری گام برداشته تا شاهد متحول شدن صنایع در کشور باشیم.
ترمز دستی قیمت گذاری دستوری کشیده شود
در صورتی‌که بخواهیم از بازار سرمایه حمایت ویژه داشته باشیم، نیاز به تزریق پول و حمایت های غیر موجه از لحاظ اقتصادی نیست بلکه باید در جهت اجرای طرح لغو قیمت گذاری گام مؤثر برداشته شود تا شاهد متحول شدن صنایع در کشور باشیم.
" دعبید " داروی ضد تب کودکان به بازار عرضه کرد
شرکت داروسازی دکتر عبیدی محصول جدید درد و تب کودکان را تولید و به بازار عرضه کرد.
اوره ایران از یونان تا آمریکای لاتین
ظرفیت تولید اوره ایران بیش از ۵.۶ میلیون تن در سال است که در شرکت‌های پتروشیمی پردیس، شیراز، کرمانشاه، خراسان، لردگان و شرکت پتروشیمی رازی واقع شده‌اند.
از استقرار شفافیت تا ناهمواری فرار مالیاتی
مسیر فراریان مالیاتی فقط از طریق شفافیتی که در بازار سرمایه وجود دارد ناهموار می‌شود.
پرونده ایران به شورای امنیت نمی‌رود
پیام واضح عضویت در پیمان "شانگهای"، این است که به احتمال زیاد پرونده ایران به شورای امنیت نخواهد رفت.
ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین کسری بودجه
دولت با کسری تراز عملیاتی مواجه است؛ بنابراین، باید از محل واگذاری دارایی‌های مالی یا سرمایه ای کسری بودجه عملیاتی خود را پوشش دهد.
راز و رمز افسار گسیختگی نقدینگی
نقدینگی و تورم از مهم‌ترین شاخص‌های کلان هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفتند و اقتصاددانان نیز رشد این دو شاخص را از معضلات اصلی اقتصادی می‌دانند. در شرایط تورمی، اقتصاددانان اغلب افزایش حجم نقدینگی را دلیل آن می‌دانند و در شرایط کنترل تورم هم راه حل را محدودسازی نقدینگی می‌دانند. در این یادداشت به راز و رمز افسارگسیختگی نقدینگی پرداخته شده است.
آینده بازار نیازمند اصلاح است
مدیران کشور برای ترمیم دوباره بازار سرمایه تلاش کنند تا شاهد تکرار دوباره رکود نباشیم.
حل بن بست‌های اقتصادی با تصمیم‌های درست
هر تصمیم اشتباه در حوزه اقتصادی می‌تواند به ضرر و زیان مردم تمام شود بنابراین نمایندگان مجلس باید در حوزه اقتصاد و همچنین بازار سرمایه ضمن داشتن دانش کافی با کلیات مسائل بازار آشنا باشند.
تولید روی در کشور با ۴۵ درصد ظرفیت اسمی
بیشتر واحدهای تولید روی در کشور به دلیل نبود دسترسی به میزان خاک مورد نیاز با عیار مناسب، کمتر از ظرفیت اسمی خود یعنی ۴۵ درصد، به تولید روی می پردازند.
اولویت بندی سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی
رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، همراه با افزایش سطح اشتغال، کنترل تورم و تعادل در تراز پرداخت ها به منظور افزایش رفاه، همواره از اهداف اقتصادی کشورها بوده است. در این یادداشت به اولویت های سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی پرداخته شده است.
اختلاف قیمت ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خودروها و علت گرانی دوباره محصولات
عضو اتاق بازرگانی با اشاره به اختلاف قیمت ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار دلیل گرانی اخیر محصولات را افزایش دوباره نرخ دلار در بازار آزاد اعلام کرد.