02:11 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمیسیون اجتماعی مجلس

بررسی بسته‌ها حمایتی دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امروز کمیسیون به بررسی موضوع پرداخت بسته‌های حمایتی از طرف دولت پرداخت و بعد از سنجش توان دولت و وضعیت مردم این مساله که کدام یک از دهک‌های جامعه باید این بسته‌هارا دریافت کنند مورد بررسی قرار گرفت.
دولت باید حقوق کارگران و کارمندان را افزایش دهد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عامل اصلی شرایط فعلی اقتصاد، مسائل خارجی نیست بلکه سوء‌مدیریت داخلی است و دولت باید در شیوه مدیریتی خود تجدیدنظر کند.
به‌جای تفکیک وزارت کار فکر معیشت کارگر باشید
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است در شرایطی که حفظ معیشت و سفره کارگران بزرگترین دغدغه در آشفته بازار ارز است، مطرح کردن موضوع تفکیک وزارت کار شایسته و به صلاح نیست.
کلیات طرح تفکیک وزارخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی تصویب شد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه موضوع طرح تفکیک وزارخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گرفت، خبر داد: کلیات این طرح توسط اعضای کمیسیون رای آورد.
«بیمه مهریه» مرد را از پرداخت مهریه نجات می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: «بیمه مهریه» پیشنهادی بود که ابتدای دهه ۹۰ به عنوان راه حلی برای پرداخت مهریه از سوی برخی مسئولان حوزه زنان و همراهی یکی از شرکت‌های بیمه‌ای مطرح شد؛ پیشنهادی که اگرچه هیچوقت عملی نشد اما با سیر صعودی قیمت سکه و ناتوانی مردان برای پرداخت مهریه، بار دیگر قوت گرفته است.
داغ سکه بر «مهریه» زنان
پایگاه خبری راد: درحالی که رئیس مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه هفته گذشته از «مطالبه مهریه» به عنوان پنجمین خواسته قضایی در کشور خبر داده، برخی از نمایندگان مجلس نیز به موضوع افزایش قیمت سکه و تاثیر آن بر پرداخت مهریه پرداختند. حالا مثَل قدیمی «چه کسی آن را داده و چه کسی آن را گرفته است؟» درباره مهریه، تبدیل به موضوع جدال حفظ حقوق زنان، در مقابل افزایش تعداد مردان زندانی ناتوان از پرداخت مهریه شده است.
 مسائل سیاسی مدیران وزارت کار از مسائل کاری پیشی گرفته است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مسائل آموزشی باید از مسائل سیاسی دور نگهداشته شود. . از پتانسیل نیروی جوان در کشور استفاده هدفمند انجام نمی‌شود.
چرا دو سوم بودجه سالیانه کشور در کمیسیون تلفیق بررسی نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اصلاحات واژه وحشتنک و غریبی نیست که رعب‌آور باشد؛ اصلاحات بخشی انشقاق ناپذیر از اقدام انقلابی ملت ایران است. اصلاحات یعنی ارائه نظرات کارشناسی برای بهبود زندگی مردم و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی که منجر به پویایی ارکان یک جامعه سالم می‌شود.
بررسی "طرح حمایت از اتباع" در مجلس/ فراهم شدن ارایه خدمات بیمه‌ای به اتباع
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از بررسی طرحی در راستای حمایت بیشتر از اتباع خارجی در کمیسیون اجتماعی مجلس خبرداد و گفت: طرحی در مجلس و در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی و رسیدگی است که بتواند امکانات، شرایط ، ضوابط راحت‌تر و تسهیلات بیشتری را برای رفع دغدغه‌های موجود برای اتباع ایجاد کند که این طرح به زودی در مجلس به نتیجه خواهد رسید.
کاهش سن مصرف مواد مخدر به ۱۱ سال!
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به کاهش سن مصرف مواد مخدر به ۱۱ سال از نبود آموزش‌های پیشگیرانه در مدارس انتقاد کرد.
 بهترین گزینه برای وزارت کار فقط می‌تواند وضع موجود را حفظ کند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر بهترین گزینه برای وزارت کار انتخاب شود فقط می‌تواند وضع موجود این وزارتخانه را حفظ کند.
طلاق صوری برای دریافت مستمری؟
پایگاه خبری راد: «تعدادی از زوج‌ها برای کسب درآمد بیشتر، دست به‌ طلاق صوری می‌زنند تا ماهانه مبلغی را به‌ عنوان مستمری زنان سرپرست خانوار دریافت کنند.» این خبری بود که «علی رستمیان»، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد و گفت: «برخی از بند ۳ ماده ۴۸ قانون حمایت از خانواده، سوء‌استفاده کرده و با طلاق صوری حرمت خانواده را از بین می‌برند تا درآمدشان افزایش پیدا کند.»
رستمیان: آقای ربیعی اشک شما برای کارگران "شوی تبلیغاتی" است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آیا با وجود ریخت و پاش‌های آقای بندپی و عدم رسیدگی شما به این موارد باید اشک‌های شما برای کارگران را باور کرد.
تصویب طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیسیون حقوقی و قضایی
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تصویب طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در این کمیسیون خبر داد.
 مسئولین رده بالا آتش جهنم را به مسئولین دزد نشان دهند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بانکداری به اصطلاح اسلامی ارمغانی جز ترویج ربا خواری در جامعه اسلامی نداشته است و اکثر سفره‌های مومنان را آلوده به ربا کرده است. سیستم غلط بانکداری باعث تعطیلی بسیباری از تولیدی‌ها و کارخانجات شده است.