05:43 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشورهای صنعتی

خطر انقراض نیمی از نهنگ‌های قاتل جهان به دلیل آلودگی‌
پایگاه خبری راد: بر اساس یک مطالعه جدید و بزرگ، حداقل نیمی از جمعیت نهنگ‌های قاتل جهان به علت آلودگی سمی و ماندگار اقیانوس‌ها محکوم به انقراض‌اند.
مقایسه مصرف برق در خانه‌های ایران و جهان
پایگاه خبری راد:میزان مصرف برق در هر کشور و در هرخانه بسته به میزان مصرف و شرایط مختلف متفاوت است، اما به طور میانگین باید گفت که بر اساس میانگین جهانی مصرف برق در خانه‌ها برابر با ۳.۳۷۰ کیلووات ساعت است.
روز جهانی خیریه، تلاشی برای ریشه‌کنی فقر جهانی
پایگاه خبری راد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد به منظور به رسمیت شناختن نقش مهمی که افراد و سازمان‌های خیریه در تسکین رنج‌ها و بحران‌های انسانی دارند، تحت قطعنامه‌ای پنجم سپتامبر را به عنوان "روز جهانی خیریه" تعیین کرده است.
کوپنی شدن کالاهای اساسی، راه‌حل کاهش مشکل اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با ادعای اینکه بر اساس برخی گزارش‌ها به دلیل شرایط اقتصادی جدید میزان ازدواج جوانان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است، گفت: دولت برای حل مشکل اشتغال جوانان به جای اعطای وام به سازمان‌های مردم نهاد باید از بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی حمایت کند تا بقای‌شان منطقی شود و آنها احساس کنند چشم‌انداز روشنی مقابل‌شان قرار دارد.
شناسایی ۳۰ هزار متخلف در بازرسی‌های مربوط به احتکار و گرانفروشی
پایگاه خبری راد: معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کشور ایجاد فضای دلالی بوجود آمده در حال حاضر را آفت بازار دانست.
خاموشی‌ها ۱۰ روز دیگر به پایان می‌رسد
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: علی رغم اینکه درجه حرارت کاهش زیادی پیدا نکرد، اما میزان خاموشی‌ها نسبت به دو هفته گذشته ۴۷ درصد و نسبت به هفته اخیر ۳۰ درصد کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که نهایتا تا ۲۰ مرداد ماه خاموشی‌ها به صفر برسد. البته این مسئله متاثر از برخی عوامل همچون درجه حرارت است.
"احتراق"، حلقه مفقوده بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارها در سال‌های 1390 و 1391 مصرف داخلی سوخت در کشور معادل حدود یک میلیارد و 600 میلیون بشکه نفت خام در سال بوده است که به اعتقاد محققان لازم است مسوولان کشور برای این میزان بسیار زیاد سوخت و مساله احتراق راهکارهای هوشمندان ارائه دهند.
مازندران، گورستان ماشین‌آلات کشاورزی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: در صورت وارد کردن ماشین های مکانیزه، اگر دانش آن کار وجود نداشته باشد طی سال های آینده شاهد گورستانی از ماشین های مختلف بی کیفیت که قابلیت هیج استفاده ای ندارند، خواهیم بود.
چرا تحریم‌های نفتی آمریکا این بار فرق می‌کند؟
پایگاه خبری راد: دولت ترامپ تلاش می‌کند استراتژی دوران اوباما را برای متوقف کردن صادرات نفت ایران به منظور اعمال فشار و دریافت امتیاز از تهران دنبال کند اما دلایل متعددی وجود دارد که چرا ترامپ موفق نخواهد شد.
در مراسم روز ملی صنعت و معدن چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: هرچند به نظر می‌رسید رییس جمهوری در مراسم روز ملی صنعت و معدن حضور یابد، اما در نهایت این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.
تاکید کلانتری بر مسئولیت تاریخی کشورهای صنعتی برای حفظ محیط زیست
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اجلاس دو روزه «وزرا برای اقدام زیست محیطی» بر مسئولیت تاریخی کشورهای صنعتی در خصوص تامین منابع مالی، انتقال فناوری و ظرفیت سازی برای کشورهای کمتر توسعه یافته در زمینه محیط زیست تاکید کرد.
یک اتفاق ناخوشایند در صورت افزایش تولید اوپک
پایگاه خبری راد: صنعت نفت در صورتی که اوپک و متحدانش هفته آینده با افزایش تولید نفت موافقت کنند، با بزرگترین کاهش ظرفیت تولید شناور خود در بیش از سه دهه اخیر روبرو خواهد شد و در صورت بروز اختلالات عرضه دیگر، بازار در معرض افزایش قیمت بیشتر قرار می‌گیرد.
هزینه ۱۰۰ میلیارد دلاری پولدارها برای سوخت‌های فسیلی
پایگاه خبری راد: در آستانه نشست گروه "جی ۷" در کانادا، یک گزارش نشان داد کشورهای صنعتی دنیا با وجود وعده‌ای که برای پایان دادن به یارانه‌های سوخت فسیلی تا سال ۲۰۲۵ داده‌اند، هر سال حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار برای مصرف نفت، گاز و زغال سنگ هزینه می‌کنند.
مصرف برق وسایل سرمایشی در قله صعود
پایگاه خبری راد: از مجموع ۵۳ هزار مگاوات اوج مصرف برق تابستان سال ۹۶ مقدار ۲۰ هزار مگاوات مربوطه به سیستم‌های سرمایشی بوده که این مقدار معادل برق مصرفی چهار کشور افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان است که البته برای امسال نیز همین عدد پیش‌بینی می‌شود.
سقوط ذخایر نفت جهان به کمتر از میانگین ۵ ساله
پایگاه خبری راد: یک منبع بلندپایه اوپک به "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفت ذخایر نفت سازمان توسعه و همکاری اقتصادی به پایین میانگین پنج ساله که معیار اوپک در توافق کاهش تولید بوده، سقوط کرده است.