17:14 | جمعه 15 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کسون موبیل

کاهش قیمت نفت در پی افزایش تولید آمریکا
پایگاه خبری راد: قیمت نفت امروز (چهارشنبه) تحت تأثیر پیش‌بینی افزایش تولید دو تولیدکننده آمریکایی بزرگ و رشد ذخایر نفت آمریکا، کاهش پیدا کرد.
بهبود دورنمای قیمت نفت در سال ۲۰۱۹
پایگاه خبری راد: بزرگترین بانک‌های دنیا با کمرنگ شدن واهمه نسبت به رکود اقتصادی، پیش‌بینی کردند قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ بهبود خواهد یافت.
پروژه‌های جدید نفت و گاز 5 برابر می‌شود
پایگاه خبری راد: طبق یک گزارش جدید، شمار پروژه‌های جدید نفت و گاز سال آینده در مقایسه با سال ۲۰۱۵ پنج برابر می‌شود اما مجموعه هزینه در این بخش برای تامین تقاضای آینده کافی نخواهد بود.
برد غول‌های انرژی آمریکا از تحریم‌های ضدایرانی
پایگاه خبری راد: خروج ترامپ از برجام، اگرچه باعث ناخوشنودی متحدان آمریکا شد اما این استراتژی به سود سهامداران شرکت‌های نفتی اکسون موبیل و شورون تمام شد.
آغاز حفاری نفت و گاز ترکیه در مدیترانه
پایگاه خبری راد: ترکیه با وجود تنش با یونان بر سر اکتشاف منابع هیدروکربن، یک کشتی را برای حفاری نفت و گاز به شرق مدیترانه فرستاد.
امضای بزرگترین قرارداد خرید LNG چین با قطر
پایگاه خبری راد: شرکت پتروچاینا در پی ادامه جنگ تجاری میان چین و آمریکا که آینده واردات از آمریکا را مبهم کرده است، بزرگترین قرارداد تامین LNG را با شرکت قطرگاز برای خرید سالانه ۳.۴ میلیون تن گاز طبیعی مایع امضا کرد.
مذاکره حضوری آمریکا با روسیه و عربستان در آستانه تحریم‌های ایران
پایگاه خبری راد: در راستای تلاش دولت ترامپ به تشویق کشورهای تولیدکننده نفت برای ادامه‌ افزایش تولید دو ماه پیش از این‌که تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت ایران به اجرا گذاشته شود، وزیر انرژی آمریکا هفته جاری با همتایان خود از عربستان سعودی و روسیه دیدار خواهد کرد.
بزرگترین برندگان و بازندگان جهش قیمت نفت
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت در سه ماهه دوم امسال به بالاترین حد در سه سال اخیر صعود کرد و به غول‌های نفتی که هزینه‌های عملیاتی خود را در دوران رکود کاهش دادند کمک کرد سودشان را دو یا سه برابر افزایش دهند.
بزرگترین اکتشافات نفتی امسال شناسایی شدند
پایگاه خبری راد: طبق تحلیل انجام گرفته از سوی شرکت "ریستاد انرژی"، منابع کشف شده از نفت و گاز طبیعی مرسوم در سطح جهانی در نیمه اول سال ۲۰۱۸ از مرز ۴.۵ میلیارد بشکه نفت فراتر رفت.
لابی صنعت نفت آمریکا علیه تشدید تحریم‌های روسیه
پایگاه خبری راد: صنعت نفت آمریکا علیه تشدید تحریم‌های دولت روی روسیه که ممکن است سرمایه‌گذاری‌های آمریکایی در این کشور را متاثر کند، لابی می‌کند.
تولید دومین صادرکننده بزرگ اوپک با ثبات ماند
پایگاه خبری راد: تولید نفت عراق با وجود گسترش اعتراضات در منطقه جنوبی این کشور که عمده صادرات نفت از آن انجام می گیرد، در سطح عادی انجام می‌گیرد.
گام بزرگ غول‌های نفتی در بازار انرژی
پایگاه خبری راد: غول‌های نفتی از جمله رویال داچ شل و BP سهم خود از تولید گاز طبیعی را افزایش و با این اقدام فاصله میان خود و اکسون موبیل را کاهش داده‌اند.
کنفرانس گاز بازیگران انرژی جهان تحت الشعاع جنگ تجاری
پایگاه خبری راد: بزرگترین بازیگران نفت و گاز جهان هفته جاری برای شرکت در نشستی در واشنگتن دی سی گردهم می‌آیند، اما این دیدار تحت‌الشعاع تغییر الگوهای تجاری به دلیل اختلاف تجاری میان آمریکا و چین قرار خواهد گرفت.
هشدار پاپ به غول‌های نفتی نسبت به یک خطر جهانی
پایگاه خبری راد: پاپ فرانسیس در دیدار با مدیران صنعت انرژی هشدار داد تغییرات جوی ممکن است بشریت را در معرض نابودی قرار دهد و از آنها خواست کمک کنند جهان به سوخت‌های پاک روی بیاورد تا از فاجعه اجتناب شود.
صندوق یک تریلیون دلاری نروژ در یک قدمی خروج از نفت
پایگاه خبری راد: صندوق سرمایه‌گذاری دولتی یک تریلیون دلاری نروژ یک مانع دیگر در مسیر خروج از سهام نفت و گاز را رفع کرد