02:26 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالا و ارز

کشف ۲۵ تن سموم و کود کشاورزی قاچاق
نماد برتر- فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف ۲۵ تن انواع سموم و کود کشاورزی قاچاق در شهرستان "پیشوا" خبر داد.
تدوین برنامه جامع برای مبارزه با قاچاق دام
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تدوین برنامه جامع و هماهنگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا از خروج ذخایر دام و ادوات جلوگیری خواهد شد.
برخورد با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در جهت حمایت از کالای ایرانی و احقاق حق واردکنندگان رسمی با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود.
گردش یک میلیارد دلاری قاچاق سیگار
نماد برتر - رئیس مرکز برنامه‌ریزی دخانیات گفت: گردش مالی قاچاق سیگار در کشور بالای یک میلیارد دلار است.
انتقاد از صدور مجوز تولید ۴۵ برند جدید دخانیات / وزارت "صمت" پاسخگو نیست
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزیر بهداشت، صدور مجوزهای جدید تولید مواد دخانی را مغایر با مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات دانست و خواستار پاسخگویی وزارت صمت در این خصوص شد.
۵۰۰۰ پرونده قاچاق تشکیل شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارجاع ۵ هزار و ۷ پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه به تعزیرات حکومتی، به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.
آیین‌نامه اصلاحی ورود و صدور فلزات گرانبها در شورای پول و اعتبار تصویب شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت از اصلاح آیین‌نامه ورود و صدور فلزات گرانبها در وزارت صنعت و تصویب آن در شورای پول و اعتبار خبر داد.
رد اتهام قاچاق از کانال مناطق آزاد/ گمرک مستقر است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: با کناره‌گیری کیاموتورز از چرخه تولید در ایران، هیچ ضرری متوجه مصرف‌کنندگان نیست چرا که ۱۰۰۰ دستگاه سراتو پیش از این تولید شده، قطعات و لوازم یدکی آن در انبارهای گروه خودروسازی سایپا ساماندهی شده است.
طرح مبارزه با فروش پوشاک قاچاق به خوبی اجرا نمی‌شود
پایگاه خبری راد: در حالیکه بیش از هفت ماه از آغاز طرح برخورد با فروشندگان پوشاک قاچاق می‌گذرد،‌ عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران معتقد است که برخوردها با فروشندگان کالای قاچاق در سال جاری به صورت جدی انجام نشده و شاهد آن هستیم که عده‌ای بدون ثبت برند، کسب نمایندگی و مجوز واردات؛ دوباره شروع به فروش پوشاک وارداتی کرده‌اند.
قیمت گوشت گوساله ۳۰ و گوسفند ۱۵ هزار تومان باید کاهش یابد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه دامداران گفت: با توجه به پایین آمدن قیمت دام زنده سبک و سنگین، قیمت گوشت قرمز نیز باید کاهش یابد بنابراین مسئولان دستگاه‌های متولی و نظارتی باید این موضوع را پیگیری کنند.
گزارشی از قاچاق خاک نداریم؛ خاک هرمز مصارف دارویی و رنگ‌آمیزی دارد
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که تاکنون گزارشی از قاچاق خاک نداشته‌ایم و همواره در این زمینه رصد و پایش می‌کنیم. در این رابطه خاکی که از جزیره هرمز استحصال و صادر می‌شود، مربوط به معادن این جزیره بوده و مصارف دارویی و رنگ‌آمیزی دارد.
تصاویر قاچاق ترانزیتی سوخت مربوط به گذشته است
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تصاویری که از قاچاق سوخت به صورت ترانزیتی در فضای مجازی منتشر می‌شود مربوط به گذشته است.
طرح‌های کنترل قاچاق و مصرف سیگار همچنان خاک می‌خورد
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه از سال ۱۳۹۴ طرح‌های گسترده‌ای برای مبارزه با عرضه سیگار قاچاق، ممنوعیت فروش سیگار به صورت نخی و فروش به افراد زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شده، اما مشاهدات از خرده‌فروشی‌های سطح شهر نشان می‌دهد طرح‌های مذکور تاکنون نتیجه عملی و ملموس نداشته‌اند.
مواد اولیه صنعت چرم قاچاق می‌شود
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن صنایع چرم ایران خام فروشی را یکی از معضلات صنعت چرم اعلام کرد و راه مقابله با قاچاق مواد خام صنعت چرم را شفاف‌سازی و تک نرخی شدن نرخ ارز دانست.
باید از ظرفیت مردم برای شناسایی و برخورد با محتکرین استفاده شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر این‌که استفاده از ظرفیت مردمی راهکار مقابله جدی و سریع با محتکرین است، گفت: با فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی و افراد داوطلب می‌توانیم در جنگ اقتصادی یک حمله همه‌جانبه به محتکرین و سودجویان داشته باشیم.