23:44 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالای وارداتی

پرداخت ۲۴ میلیارد دلار ارز دولتی و نیمایی به واردات + جزئیات
پایگاه خبری راد: در پی انتشار فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در نیمه اول امسال دولت ۲۴ میلیارد دلار ارز بانکی و نیمایی پرداخت کرده است که بیشترین ارز اختصاص یافته به واردات ۱۰ قلم کالای اساسی بوده است.
چطور صاحب ۹۸ درصد بازار ارز نمی‌تواند دو درصد را کنترل کند!؟
پایگاه خبری راد: بار دیگر بانک مرکزی برنامه‌های جدیدی را برای کنترل بازار ارز در دستور کار قرار داده است و این‌بار با اختیارات بیشتر برای ورود به بازار ارز. از نگاه برخی کارشناسان برنامه جدید هم حرف چندانی برای گفتن ندارد و مداخله و کنترل بازار ارز نیز اختیار تازه‌ای نیست، بلکه وظیفه ذاتی بانک مرکزی ازگذشته تاکنون بوده است. اما این موضوع جای تعجب دارد که وقتی به صراحت اعلام می‌شود که تا ۹۸ درصد ارز بازار را سیاست‌گذار ارزی تامین می‌کند، چگونه نمی‌تواند دو درصد دیگر را کنترل کند!؟
تراز تجاری ایران مثبت یک میلیارد دلار شد/ افزایش ۱۳ درصدی صادرات
پایگاه خبری راد: صادرات غیر نفتی ایران در نیم‌سال نخست سال‌جاری از مرز ۲۳ میلیارد دلار گذشت و به این ترتیب تراز تجاری ایران حدود یک میلیارد دلار مثبت شد.
کالاهای مجاز مشروط مشمول تخلفات گمرکی می‌شوند
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه ای شرایطی را تعیین کردند که به موجب آن کالاهای مجاز مشروط مشمول تخلفات گمرکی می شوند.
دولت به ۸۰ درصد جامعه سبد کالا بدهد
پایگاه خبری راد: استاد گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد است، دولت باید توزیع سبد کالا برای ۸۰ درصد جامعه، افزایش یارانه نقدی و افزایش دستمزد کارمندان را هم‌زمان انجام دهد.
صادرات کم نشده؛ صادرکنندگان "کم‌اظهاری" می‌کنند!
پایگاه خبری راد: طبق آخرین آماری که منتشر شده است، صادرات مواد معدنی از لحاظ ارزشی ۲۲.۹ درصد کاهش داشته که دبیر کل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی علت آن را "کم اظهاری صادرکنندگان" با هدف عرضه کمتر ارز در سامانه نیما می‌داند.
تعیین تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومان کالای ضبط شده تا پایان امسال
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اعلام این که تا پایان امسال تکلیف ۲۰ هزار میلیارد تومان کالای انبار شده در سازمان اموال تملیکی معین می‌شود، اعلام کرد: تعداد پرونده‌های کلان در اموال ضبط شده انبارهای سازمان جمع آوری اموال تملیکی محدود نیست و همه آن‌ها در حال بررسی در دستگاه قضایی هستند.
راهکاری برای حمایت از کالای ایرانی
پایگاه خبری راد: دولت در سال ۱۳۹۷ مکررا به مصرف‌کنندگان ایرانی توصیه می‌کند که برای رونق اقتصاد ملی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی کالای ایرانی بخرند. اگر نیم‌نگاهی به طیف مصرف‌کنندگان کالا در ایران داشته باشیم، در می‌یابیم که علاوه بر مردمی که مایحتاج خود را به صورت کالا و خدمت می‌خرند، این سازمان‌ها هستند که بخش عظیمی از خریدهای مربوط به کالا و خدمات را به خود اختصاص داده‌اند. سازمان‌هایی که بزرگترین مصرف‌کنندگان کالا در کشور به شمار می‌روند و مدیریت بخش قابل توجهی از آنها در اختیار دولت است.
جزئیات توزیع کالاهای اساسی از زبان وزیر کشاورزی
پایگاه خبری راد: مدیریت ناکارآمد، همواره بیشتر از مشکلات دیگر برای کشاورزی کشور چالش ایجاد کرده است اما این مدیریت ضعیف، خود را کمتر در آسیبی که کشاورزی و تولید بویژه در بیش از ۱۰ سال گذشته متحمل شد، مقصر می‌داند و خشکسالی بهترین بهانه‌ای شده که همیشه بار مشکلات کشاورزی به دوش آن انداخته می‌شود.
بخشنامه تامین ارز مصارف خدماتی ابلاغ شد + جزئیات
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی موارد ۴۵ گانه تأمین ارز بابت مصارف ارزی خدماتی را ابلاغ کرد.
تعرفه سنگین آمریکا به روی ۱۶ میلیارد دلار کالای چینی
پایگاه خبری راد: آمریکا دریافت تعرفه ۲۵ درصدی روی ۱۶ میلیارد دلار کالای چینی را از ماه میلادی جاری (۲۳ اوت) آغاز خواهد کرد.
هشدار کارشناسان به چین درباره تضعیف بیش از حد یوان
پایگاه خبری راد: پس از آن که ارزش دلار در برابر یوان به کمترین سطح 15 ماه اخیر رسید، بانک مرکزی چین برای نجات یوان از سقوط بیشتر وارد عمل شده است.
کالاهای چینی ۲۰ درصد گران شد
پایگاه خبری راد: کالاهای وارداتی از چین به ایران در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش قیمت ۲۰ درصدی همراه بوده‌اند.
تعرفه گذاری چین روی نفت آمریکا قوت گرفت
پایگاه خبری راد: امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی تحت تاثیر افزایش عرضه و بالا رفتن ذخایر نفتی آمریکا کاهش یافت در این میان چین در نظر دارد تا روی نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا تعرفه بگذارد که دراینصورت رقابت پذیری نفت آمریکا رنگ می‌بازد.
فضای مجازی نباید به ابزار نفوذ و سلطه فرهنگی دشمنان تبدیل شود
پایگاه خبری راد: معاون دادستان کل کشور گفت: با توجه به فرمایشات رهبری، دشمن در بستر فضای مجازی با تولید و ترویج شبهات و همچنین تولید محتوای ضد عفت و حیا به دنبال انحراف جوانان مومن و دریدن پرده های حیاست؛ لذا نباید این فضای غیر قابل کنترل و غیر منضبط در اختیار دشمن رها شود تا به ابزار نفوذ و سلطه فرهنگی آنان مبدل گردد.