03:54 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چوب

یکپارچه‌­سازی و نظارت بر اطلاعات سرمایه‌­گذارانِ بازار سرمایه
اطلاعات مربوط به مشتریان و سرمایه­ گذاران در بخش­ ها و بازارهای مختلف (اوراق بهادار، کالا و صندوق­ ها) با هدف جلوگیری از بروز مشکلات و چالش های نهاد ناظر متمرکز و یکپارچه می شود.
تحریم‌ های آمریکا باید به صورت موثر برداشته شود / به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم، گفت: برای دولت های دوازدهم و سیزدهم آنچه اهمیت دارد دستیابی به منافع عالیه مردم است.
«شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس» به "هابِ بازارسازی" در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازیِ بازار سرمایه تبدیل می‌شود
ارتقای سیستم های نرم افزاری، سخت افزاری و تجهیز مراکز آزمون و تکمیل زیر ساخت ها به صورت منطقی و معقول از اصلی ترین اولویت‌های شرکت در افق کوتاه مدت به شمار می رود. هدف گذاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تبدیل شدن به "هاب بازارسازی" در حوزه آموزش و فرهنگ سازی است.
زخم کاری قیمت گذاری بر پیکر اقتصاد در حال ترمیم است
کارشناس خبره بازار سرمایه معقتد است که تجربه دهه‌های اخیر اقتصاد ایران در اجرای قیمت گذاری دستوری باعث شده تا بورس کالا به بستر اصلی مبادلات کالاهای مهم و مواد اولیه مبدل شود که روند پرسرعت ورود کالاهای جدید به این بورس بیانگر اثبات ناکارآمدی قیمت گذاری در میان بسیاری از مسوولان و سیاست گذاران است و می توان گفت این زخم کهنه و کاری بر پیکیر اقتصاد با اعتماد به مکانیزم بورس کالا در حال ترمیم است.
رتبه بسیار بد ایران در ثبات اقتصاد و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها
طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ثبات اقتصاد کلان ایران بدترین رتبه را دارد و در میان ۱۴۰ کشور دنیا در از رتبه ۱۳۴ ایستاده و گویای فضای نامطمئن و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها است.
جاده تجارت از مسیر «بورس کالا» هموارتر است
بورس کالای ایران به عنوان یکی از مهم ترین ارکان بازار سرمایه به خوبی توانسته است نقش پررنگ و اثرگذاری در اقتصاد کشور به خصوص در زمینه برآورده ساختن نیاز صنایع و بخش های مختلف اقتصاد از قبیل صنایع فولادی، پتروشیمی، معدن و کشاورزی ایفا کند.
علل خاموشی برق به همراه ارائه راهکار مقابله با آن
پیشی گرفتن نرخ رشد تقاضای برق از نرخ رشد عرضه آن و از طرف دیگر نیاز به زمان زیاد و لزوم سرمایه گذاری فراوان برای توسعه ظرفیت های تولید، انتقال و توزیع از جمله مسائلی هستند که موجبات کمبود برق و بروز خاموشی را فراهم می کنند.
با 41 جزیره ایرانی در خلیج فارس آشنا شوید
نماد برتر - حدود ۹۵ جزیره در خلیج فارس وجود دارد که بیش از ۴۰ جزیره در جغرافیای ایران قرار گرفته است. بیشتر این جزیره‌ها زیستگاه گونه‌های جانوری، پایگاه نفتی و غیرمسکونی است و فقط در دو جزیره ایرانی زیرساخت گردشگری وجود دارد.
وزارت راه و امید به بازار سرمایه
نماد برتر - وزیر راه و شهرسازی از تلاش جهت تامین بودجه برای تمامی پروژه‌های در دست اجرای این وزارتخانه خبر داد و تاکید کرد که هیچ وقفه‌ای در روند فعالیت‌ پروژه‌ها نباید رخ دهد.
خوش خبری «چخزر» برای سهامدارانش!
نماد برتر - درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در این سال معادل ۲ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال بوده که ۷۸ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۸ است.
مراقب باشید، شاید برای آیندگان آبی نباشد
نماد برتر- هر سال از دوم فروردین به عنوان روز جهانی آب یاد می شود تا شاید از این طریق و گوشزد به اهالی این کره خاکی قدر این مایه حیات بیشتر درک و چاره ای برای حفظ آن و انتقال آن به نسل های آینده اندیشیده شود.
1400 برای زغالی سنگی ها فرصت است!
نماد برتر - زغال سنگ ایران حتی پتانسیل افزایش قیمتی تا ۴۰ درصد بالاتر از قیمت های فعلی را هم دارد.
حمله به سازمان بورس برای مجازات احتمالی متخلفان!
نماد برتر - یک حقوقدان گفت: مجازات را قاضی دادگاه تعیین می‌کند لذا صدور حکم مجازات در صلاحیت سازمان بورس یا شورای عالی بورس نیست.
۱۵ زیرمجموعه شستا در صف عرضه اولیه / علت پرداخت طلب ویلموتس
نماد برتر- مدیرعامل شستا ضمن اشاره به اقدامات مدیریت دو ساله ، درباره حضور ۱۵ زیرمجموعه در صف عرضه اولیه و علت پرداخت طلب ویلموتس از فدراسیون فوتبال توضیحاتی داد .
انتقاد ۱۱ مدرس و استاد حسابداری از نحوه امتحان گزینش داوطلبان حسابدار رسمی
نماد برتر- ۱۱ مدرس و استاد دوره های آموزشی حسابداران رسمی خواهان ورود وزیر اقتصاد و هیات تشخیص صلاحیت جامعه حسابداران رسمی به امتحان گزینش داوطلبان حسابدار رسمی شدند.