09:52 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پژوهشگاه

وزارت دفاع ایران، سازمان انرژی اتمی، ۲۷ شخص و... تحریم شدند + فهرست کامل
نماد برتر- آمریکا در تصمیمی جدید وزارت دفاع و سازمان صنایع دفاع ایران، سازمان انرژی اتمی ، شرکت ماموت، گروه صنعتی شهید همت و ۲۷ شخص حقیقی و حقوقی مرتبط با برنامه‌ هسته‌ای را تحریم کرد.
توسعه فناوری ساخت چسب دندانی در داخل کشور
نماد برتر- محققان یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد فناوری پلیمر با توسعه فناوری ساخت چسب دندان، امکان تولید این محصول را در داخل کشور فراهم کردند؛ این چسب حاوی نانوذراتی بوده که موجب استحکام چسب و بهبود عملکرد آن در دندانپزشکی می‌شود.
ظهور پرداخت‌های موبایلی با اینترنت اشیا
نماد برتر- بهره‌گیری از اینترنت اشیا، ظهور سیستم‌های پایانه فروش هوشمند به پذیرش فراگیر پایانه فروش بیومتریک، ظهور پرداخت‌های موبایلی از طریق پایانه فروش، رهگیری دیجیتال محصول و برچیده شدن صف‌ها و آسان شدن پرداخت از راه دور منجر می‌شود.
همکاری توانیر و مجلس برای اجرای طرح برق مجانی
نماد برتر- سه عضو کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی طی نشست تخصصی با مدیرعامل و معاونان شرکت توانیر، کلیات طرح "برق امید" را همسو با سیاست‌های کلان کشور در اصلاح الگوی مصرف و تحقق عدالت اجتماعی عنوان و همکاری طرفین برای نهایی شدن دستورالعمل‌ها و اجرای این طرح ملی را مورد تاکید قرار دادند.
سیستم مخابرات کشور دچار تأخر است
نماد برتر-رییس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به تأخر در سیستم مخابرات و شبکه ثابت در کشور در مقایسه با شبکه موبایل گفت: بخش عمده نیازهای ارتباطی کشور باید روی شبکه ثابت باشد و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم انجام شده تا بین این دو بخش توازن ایجاد شود.
پایان تست‌های عملیاتی "پیشرفته‌ترین" ماهواره‌ سنجشی ایران
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پایان تست‌های عملیاتی ماهواره‌ سنجشی "پارس۱" خبر داد.
بلوغ صنعت تولید، ادغام شرکت‌هاست
نماد برتر- به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بلوغ صنعت تولید حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که شرکت‌ها به سمت ادغام بروند، ظرفیت‌های تولید را افزایش دهند و فعالیت خود را تداوم بخشند.
فراخوانی برای جذب طرح‌ها در شتاب‌دهنده تخصصی نانوپل
نماد برتر- یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی فراخوانی برای جذب دانشجویان، پژوهشگران و فناوران در نخستین شتابدهنده تخصصی صنعت پلیمر، رنگ، رزین و کامپوزیت (نانوپل) با محوریت فناوری نانو منتشر کرد.
دکترمحمدتقی نظرپور، در این آیین که صبح امروز (سه شنبه) به صورت مجازی برگزار شد، به پروژه های قابل افتتاح مراکز آموزش عالی و پژوهشی در هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: این تعداد شامل ۸۱ پروژه ساختمانی با ۱۳۶۵۰۰ متر مربع زیر بنا و ۲,۸۶۰ میلیارد ریال هزینه ساخت، ۳۱ زمین روباز ورزش
نماد برتر- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در آیین افتتاح مجازی پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری و منتخب دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت انجام گرفت، اعلام کرد :در سال پایانی دولت، برنامه‌ریزی‌ها به صورتی خواهد بود که تعداد پروژه های ناتمام برای دولت آینده را به حداقل برسانیم.
بهره برداری از ۱۶۰پروژه عمرانی دانشگاهی در هفته دولت
نماد برتر- معاون اداری ، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در آیین افتتاح مجازی افتتاح پروژه‌های عمرانی قابل بهره‌برداری دانشگاه‌ها ومراکز پژوهشی و فناوری گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ۱۶۰ پروژه عمرانی در دانشگاه‌ها ، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری به بهره برداری می رسند.
حرکت سریع پژوهشگاه‌های کشور به سوی تجاری‌سازی
نماد برتر- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح مجازی پروژه‌های عمرانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور، گفت: در یک دهه اخیر پژوهشگاه‌های ما به‌خصوص پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم به‌صورت شتابنده به سمت تجاری‌سازی حرکت کرده اند.
ساخت نانوپوشش هوشمند بازدارنده خوردگی، خودترمیم‌شونده و دوستدار محیط‌زیست
نماد برتر- محققان دانشکده فنی دانشگاه تهران توانستند با ارائه طرحی برای به‌کار بردن یک پوشش هوشمند بر روی سازه‌های فلزی با جلوگیری از نیاز به جایگزینی زیرلایه‌های دارای پوشش آسیب‌دیده، اثر قابل‌توجهی در کاهش هزینه‌های تولید و نگهداری فلزات و آلیاژهای پوشش داده‌شده در صنعت ایجاد کنند.
باید و نباید تنظیم مقررات برای پلتفرم‌های اجتماعی
نماد برتر- پلتفرم‌های رسانه اجتماعی خدمات برجسته‌ای ارائه می‌کنند و امروزه نمی‌توانیم بدون آن‌ها زندگی کنیم، اما به اعتقاد کارشناسان، مانند صنایع دیگر، پیامدهای ناخوشایندی نیز وجود دارد که به رفاه اجتماعی آسیب می‌زند و لازم است مذاکراتی صورت بگیرد تا مشخص شود چگونه باید برای این پلتفرم‌ها مقرراتی را تنظیم کرد که به کاهش هزینه‌های اجتماعی کمک کند.
شناسایی و تعیین کاربرد معادن جدید کشور
نماد برتر- محققان پژوهشگاه مواد و انرژی معادن جدید را شناسایی کرده و جهت تعیین کاربرد آن، این مواد را مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهند.
تصفیه آب میادین نفتی با کنسرسیومی از باکتری‌های نمکدوست
نماد برتر- محققان دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به توسعه یک فرآیند زیستی یرای تصفیه آب تولیدی میادین نفتی ایران شدند که به گفته آنها در این پروژه از باکتری‌های نمکدوست بومی میادین نفتی ایران بهره برده شده است.