18:48 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هدفمندی یارانه

پیش نیازهای افزایش قیمت بنزین
پایگاه خبری راد:عضو حقوقی کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران معتقد است باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور برنامه‌ریزی برای رساندن قیمت بنزین به سطح فوب خلیج فارس به یک برنامه جامع و طرح زیرساختی فراتر از قانون هدفمندی یارانه ها نیاز دارد که همه ابعاد آن بررسی شده، همه زوایا و اجزا را پوشش دهد و به طورکامل اطلاع‌رسانی و تبیین شود.
مظلومیت آب‌بها در سبد خانوار!
پایگاه خبری راد: بر اساس آمار سازمان برنامه و بودجه کشور، سهم آب‌بها در سبد خانوار کم‌تر از نیم‌درصد است و درنتیجه، شهروندان برای استفاده از تجهیزات کم‌مصرف ترغیب نمی‌شوند و منابع مالی انجام پروژه‌های مدیریت مصرف آب هم تأمین نخواهد شد.
الزام به اخذ رضایت سایر مالکین برای تفکیک کنتور آب و برق و گاز غیر قانونی است
پایگاه خبری راد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال مصوبه شرکت ملی گاز اعلام کرد که الزام به اخذ رضایت سایر مالکین برای تفکیک کنتور آب و برق و گاز غیر قانونی است.
حساب یارانه‌بگیران از ۴.۵ میلیون رد شد
پایگاه خبری راد: با واریز نودونهمین مرحله از پرداخت یارانه‌های نقدی حساب هر یارانه‌بگیر از ۴.۵ میلیون تومان گذشت.
کلاهبرداری به اسم سازمان هدفمندی یارانه‌ها!
پایگاه خبری راد: دو سایت فیشینگ با هدف کلاهبرداری از مردم با گرفتن اطلاعات هویتی و بانکی افراد سعی در سوء استفاده از آن‌ها دارند.
خریداران گوشت در خراسان‌شمالی علاوه بر شناسنامه، کارت ملی ارائه دهند
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی با اشاره به حضور دلالان در بازار گوشت این استان گفت: شرایط توزیع گوشت را به منظور کوتاه کردن دست دلال‌ها سخت کرده ایم به طوری‌که متقاضیان گوشت علاوه بر ارائه کارت ملی باید شناسنامه خود را به منظور اینکه نشان دهند سرپرست خانوار هستند و یا خیر را نیز باید ارائه دهند.
برای افراد فاقد کارت سوخت کارت بانکی جایگزین می‌شود
پایگاه خبری راد: سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: برای افراد فاقد کارت هوشمند سوخت، کارت بانکی جایگزین می‌شود.
۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه از کجا می‌آید؟
پایگاه خبری راد: دولت سالانه حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداختی خود را از سه مسیر بودجه‌ای، فرا بودجه‌ای و یارانه پنهان تامین و توزیع می‌کند.
اولین یارانه ۹۸ فردا واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: نود و هشتمین مرحله از پرداخت یارانه‌های نقدی ساعت ۲۴ روز دوشنبه انجام خواهد شد.
حمام ایرانی منبع درآمد ترکیه / آخرین نفس‌های گرمابه‌های پیر تهران
پایگاه خبری راد: باوجود آنکه حمام و گرمابه‌های سنتی ایران قدمتی بسیاری دارند اما از بعد اقتصادی، گردشگری و فرهنگی هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌شود و کشورهای همسایه به‌ویژه ترکیه از این طریق جذب گردشگر و درآمد می‌کند.
جنجال حقوق در پرونده مالی ۹۷
پایگاه خبری راد: تحولات پیش آمده در حوزه بین‌الملل و داخلی در سال جاری با تحت تأثیر قرار دادن شرایط اقتصادی به طور طبیعی بودجه سالانه دولت را نیز درگیر خود کرد و بخش‌هایی از آن را به حاشیه کشید؛ حقوق کارکنان در اهم بخش‌های هزینه‌ای دولت در سال جاری بود که بارها در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت و تا انتهای سال نیز ادامه داشت.
حذف یارانه‌های پنهان منجر به "یارانه‌پاشی" نشود
پایگاه خبری راد: افزایش رانت‌های ایجاد شده برای گروه‌های خاص، پدیده‌ای است که پرداخت یارانه‌های پنهان در اقتصاد می‌تواند آن را تشدید کند. در این باره یک اقتصاددان ضمن تاکید بر ضرورت حذف یارانه‌های پنهان از اقتصاد اما با استفاده از اصطلاح "یارانه‌پاشی" نسبت به پرداخت یارانه مشابه آنچه در دولت‌ دهم اتفاق افتاد، هشدار داد.
یارانه‌ها ۲۰ اسفند واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: آخرین یارانه ی نقدی سال جاری چند روز زودتر از موعد و در ساعت ۲۴ روز ۲۰ اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از درآمد هدفمندی برای بیمه زنان سرپرست خانوار
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس درمصوبه‌ای مقرر کردند بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به بیمه زنان سرپرست خانوار اختصاص یابد.
تعیین مصارف هدفمندی یارانه‌ها/ یارانه نقدی تغییر نمی‌کند
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصارف هدفمندی را تعیین کردند، در سال آینده مبلغ یارانه نقدی نیز تغییری نمی کند.