03:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

میزان مصرف برق

خوش‌ به‌حال پرمصرف‌ها شد؟!
پایگاه خبری راد: از چندی پیش وزارت نیرو برنامه‌هایی را در راستای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف برنامه‌ریزی کرده بود و طبق گفته‌های مسئولان قرار بر این بود که با هدف اصلاح الگوی مصرف، قیمت تمام‌شده از مشترکان پرمصرف برق اخذ شود. اما طبق آخرین خبرها این دسته از مشترکان تنها با افزایش ۲۳ درصدی تعرفه برق مواجه شدند.
افزایش تعرفه برق تمامی مشترکان از اول اردیبهشت‌ماه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو برای کاهش میزان مصرف برق بخش خانگی در ایام پیک مصرف تابستان، گفت: در صورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در میزان برق مصرفی، ۲۰ تا ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می‌یابد.
ظرفیت نیروگاه‌های ایران به ۸۵ هزار مگاوات می‌رسد
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران به حدود ۸۱ هزار مگاوات رسیده، اما بر اساس گفته‌های مسؤولان برقی ۷۰۰ مگاوات نیروگاه جدید در فروردین‌ماه امسال وارد مدار می‌شود و طبق یش‌بینی صورت گرفته ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال به حدود ۸۵ هزار مگاوات خواهد رسید.
ظرفیت برق‌رسانی در کشور طی ۴۰ سال گذشته ۱۱ برابر شده است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر گفت: در ۴۰ سال گذشته جمعیت کشور ۲.۲ برابر شده و این در حالی است که ظرفیت برق رسانی ۱۱ برابر شده و وابستگی زندگی مردم به برق نیز روزانه در حال افزایش است.
نیاز به ۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی شبکه‌ی برق تهران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: برای گذر از پیک تابستان سال آینده، دو پروژه را در نظر گرفته‌ایم که یکی از آن‌ها آماده کردن شبکه برای گذر از شرایط بحرانی است و انجام این کار، به ۳۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.
نیاز به ۸۰۰۰ مگاوات برق جدید برای مقابله با خاموشی
پایگاه خبری راد: خاموشی های تابستان امسال با حواشی زیادی همراه بود؛ موضوعی که بحران آب در آن بی‌تاثیر نبود و نگرانی‌هایی را برای سال آینده به وجود آورده است، چراکه از هم‌اکنون ۸۰۰۰ مگاوات کمبود عملی برق پیش‌بینی شده است.
ماجرای توزیع کارت انرژی چیست؟
پایگاه خبری راد: مدتی است که موضوع توزیع کارت انرژی با هدف مدیریت مصرف برق مطرح شده، اما در این بین تضادهایی بین صحبت‌های مسوولان وجود دارد که آینده این طرح را مبهم کرده است.
تصمیم وزارت نیرو برای برق اداره‌های دولتی پرمصرف
پایگاه خبری راد: معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق تهران گفت: در تابستان سال جاری به منظور مدیریت مصرف برق در ساعات پیک برق، کلیه ادارات دولتی ۲۰ درصد گران‌تر محاسبه شد.
کمبود ۸۰۰۰ مگاواتی تولید برق در سال آینده
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها برای تابستان سال آینده ۸۰۰۰ مگاوات کمبود عملی برق خواهیم داشت که ۵۲۲۳ مگاوات آن توسط نیروگاه‌های حرارتی و مابقی توسط نیروگاه‌های برق آبی تجدیدپذیر و هم‌چنین مدیریت مصرف تامین می‌شود.
تهران در تابستان ۴۲ ساعت خاموش شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: در تابستان امسال دو هفته شاهد خاموشی بودیم که براساس برآوردها باید گفت که ۴۲ ساعت خاموشی در تهران در زمان پیک بار اتفاق افتاده است.
تولید ۲۲ درصد برق بدون استفاده از سوخت فسیلی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: شاخصی که امسال و سال گذشته روی آن متمرکز بودیم تولید ۲۲ درصد نیاز برق کشور بدون استفاده از سوخت فسیلی است. اگر بتوانیم روی ۷۵ هزار مگاوات تولید برق متمرکز شویم با تبدیل نیروگاه‌های ساده به سیکل ترکیبی می‌توانیم در سال دو میلیارد دلار صرفه‌جویی سوخت را شاهد باشیم.
مصرف برق سیستم‌های سرمایشی به ۲۴ هزار مگاوات رسید
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو گفت: در تابستان سال جاری میزان مصرف سیستم‌های سرمایشی به ۲۴ هزار مگاوات رسید که این مسئله بیانگر میزان هدر رفت انرژی است؛ لذا باید تدابیری در نظر گرفته شود تا شاهد این میزان مصرف برق نباشیم.
ایده توزیع کارت انرژی برای کنترل مصرف
پایگاه خبری راد: رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: ایده توزیع کارت انرژی به منظور مدیریت مصرف در بین مشترکان داده شده که اگر مورد تایید مجلس قرار بگیرد وارد مرحله اجرا خواهد شد.
چقدر از باد و خورشید برق تولید شد؟
پایگاه خبری راد: تولید روزانه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور شامل نیروگاه‌های برق‌آبی، بادی و خورشیدی برای روز گذشته ۴۱۴۷ مگاوات ثبت شده است.
جهش ۵ هزار مگاواتی اوج مصرف برق نسبت به سال گذشته
پایگاه خبری راد: پیک مصرف برق کشور روز گذشته ۴۸ هزار و ۱۹۴ مگاوات گزارش شد که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته حدود ۵ هزار مگاوات افزایش داشته است.