20:01 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مواد آلی

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با محوریت کاهش مصرف آب
پایگاه خبری راد: ماعمال روش‌های صرفه‌جویی آب در باغ‌ها یا پخش پوشش‌های حفاظتی نظیر مالچ، کاه و کلش و براده چوب روی خاک به منظور کاهش تبخیر و تعرق از سطح خاک، انجام عملیات آبیاری در ساعات خنک روز و کوتاه‌تر کردن دور آبیاری جهت مقابله با گرما و خشکی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۹ مردادماه) است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی مرداد
پایگاه خبری راد: جلوگیری از تحرک مرغ‌ها در ساعات گرم روز، رنگ آمیزی کندوها برای کاهش اثر گرمای هوا به رنگ‌های سفید یا زرد و مبارزه با سفیدک سطحی در باغات انگور از توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی مردادماه است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پایانی تیر
پایگاه خبری راد: مبارزه با آفت کنه در باغات میوه، نصب تله‌های نوری در مزارع گوجه فرنگی، در نظر گرفتن منابع آبی در نزدیکی زنبورستان و تامین پوشش سقف استخرهای پرورش ماهی سردآبی جهت جلوگیری از گرم شدن آب و آفتاب سوختگی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا روز سه‌شنبه ( ۲ مرداد) صادر شده است.
از انتقال کندوها به جای خنک تا آبیاری شبانه در مناطق شور
پایگاه خبری راد: مبارزه با سفیدک سطحی در باغات سیب، جلوگیری ازسوزاندن بقایای گیاهی گاه و کلش، جابجایی کندوهای عسل و انتقال آن‌ها به مناطق خنک‌تر و آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شور از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که با توجه به افزایش دما از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
آخرین و اولین توصیه‌های هواشناسی برای کشاورزان
پایگاه خبری راد: انجام عملیات هرس در باغات میوه، غرس نهال و ضدعفونی ریشه نهال‌های در حال غرس با سموم قارچ‌کش و مبارزه با نرم‌تنان به خصوص راب و حلزون‌ها از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه است.
مجاز و غیرمجاز در پرواز
پایگاه خبری راد: قوانین حمل اشیاء‌ مجاز و ممنوع معمولا در تمام فرودگاه‌ها یکسان است، بیشتر شرکت‌های هواپیمایی نیز از قوانین یکسانی در این باره تبعیت می‌کنند، اما گاهی برخی ایرلاین‌ها قوانین ویژه‌ای در ارتباط با وزن بار و یا حمل تکنولوژی‌ها دارند که لازم است پیش از پرواز، اطلاعات مربوط را بدست آورد.
اعلام آخرین زمان هرس درختان انار و پسته
پایگاه خبری راد: آخرین فرصت هرس فرم درختان انار و پسته، مبارزه با آفت شته روسی در مزارع غلات و استفاده از کودهای پتاسیمی همراه آبیاری از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا سه شنبه ۱۷ تا ۲۲ اسفندماه است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای هفته دوم اسفند
پایگاه خبری راد: سرویس و بازبینی سم‌پاش‌ها در نقاط گرم به منظور کسب آمادگی لازم برای مبارزه با علف‌های هرز، ادامه هرس سبک درختان مرکبات و کاهش عوامل استرس‌زا در مزارع پرورش ماهی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۷ تا ۱۱ اسفندماه) است.
توصیه‌های ۶ روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: تسریع در برداشت نارنگی‌های پیش‌رس، خودداری از تردد دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و جابجایی کندوها به مناطق گرمسیر از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای روزهای پنجشنبه تا سه‌شنبه (۶ تا ۱۱ مهرماه) از سوی اداره هواشناسی کشاورزی صادر شده است.
صفحه قبل | صفحه بعد