08:06 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

منابع زیرزمینی

استان یزد در وضعیت فوق بحرانی منابع آبی/توسعه کشت در دشت‌های ممنوعه
پایگاه خبری راد: مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد گفت: توسعه کشت در دشت‌های ممنوعه همزمان با کاهش چشمگیر ارتفاع منابع آبی سفره‌های زیرزمینی این مناطق در 40 سال گذشته از دیگر موارد بحرانی شدن آب در استان است.
به تعاونی‌ها اعتماد کنید
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها خواست تا ظرفیت‌های بخش تعاون را به کار گرفته و برابر ماده ۲۶ برنامه ششم، طرح‌ها و پروژه‌های خود را به تعاونی‌ها واگذار کنند.
نرخ دلار را دولت تعیین‌ می‌کند؛ نه بازار
پایگاه خبری راد: در حال حاضر نرخ دلار در بازار آزاد و حتی بازار ثانویه بالاتر از نرخ منطقی است که فعالان اقتصادی عنوان می‌کنند و یکی از اعضای اتاق بازرگانی فاصله دو برابری برای آن اعلام کرده و می‌گوید "نرخ معقول دلار روی کاغذ نهایتا ۳۵۰۰ تومان است. اما قیمت دلار بر مبنای هزینه‌های دولت تعیین می‌شود. البته در آشفتگی بازار، دیگران نیز با ایجاد تنش، بازار را ملتهب می‌کنند ولی بازهم بازیگر اصلی دولت است، چون ۹۰ درصد عرضه ارز از سوی دولت صورت می‌گیرد".
البرز نشست می‌کند؟
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: هم اکنون در برخی مناطق استان البرز، سالانه با نشست 15 سانتیمتری زمین مواجه هستیم و اگر جلوی برداشت بی‌رویه و غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی گرفته نشود این نشست بیشتر هم خواهد شد.
دنبال حل چالش‌های کشور از طریق "فناوری‌های نوین" هستیم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ما به دنبال حل یکسری مسائل و چالش‌های کشور با استفاده از فناوری‌های نوین هستیم و امروز در کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند 2018 باید به کمک همدیگر راهکارهای حل این مشکلات را پیدا کنیم.
کشاورزی آب سمنان را می‌بلعد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: از 1164.7 میلیون متر مکعب مصرف منابع آب سطحی و زیرزمینی در استان سمنان بالغ بر 1024.4 میلیون متر مکعب معادل 86 درصد در بخش کشاورزی، 46.9 میلیون متر مکعب معادل 5 درصد در بخش صنعت و 93.4 میلیون مترمکعب معادل 9 درصد در بخش شرب مصرف می‌شود.
ظرفیتهای داخلی تحریم‌ها را به دوره طلایی تبدیل می‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی مهریز غدیر، گفت: مسئولان و دست اندرکاران کشور با استفاده از نیروهای متخصص بومی و ظرفیتهای داخلی دوران تحریم را به دوره طلایی تبدیل کنند.
ایجاد وقف‌های جدید با نیت تامین آب شرب
پایگاه خبری راد: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با هدف تامین آب شرب منعقد شد که در تشویق خیرین و ایجاد وقفهای جدید با نیت تامین آب شرب از مفاد این تفاهم‌نامه است.
۴۵۰۰ مگاوات برق در سازمان‌های دولتی صرف خنک سازی می شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی ۴۵۰۰ مگاوات برق را صرف بهره‌برداری از دستگاه‌های سرمایشی خود می‌کنند که درصدد کنترل این وضعیت هستیم.
تمام رودهای فارس خشکیده است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس با اشاره به میزان ورودی و خروجی آب در این استان، از کم‌آبی شدید در فارس خبر داد و با تاکید براینکه برای جبران کمبود آب از ذخایر استراتژیک استفاده می‌کنیم، لزوم مشارکت مردم در کاهش اثرات بحران آب را خواستار شد.
در بحران آب به‌جای مقصر بیرونی، مقصر درونی را پیدا کنیم
پایگاه خبری راد: معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور مشکلات ناشی از کمبود منابع آب در کشور را ناشی از برخی سومدیریت ها برشمرد و گفت: اگر همین منابع آبی موجود در کشور را درست مدیریت و مصرف کنیم، بسیاری از مشکلات حل می شود.
دو راهکار آبفا برای رفع شوری آب خوزستانی‌ها
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: به منظور رفع شوری آب خوزستان دو طرح در دستور کار قرار گرفته است که در صدد هستیم در سریع ترین زمان ممکن این طرح ها را اجرایی کنیم.
تعرفه‌های مناسبی برای پرمصرف‌های آب و برق به دولت ارائه می‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو اعلام کرد: ما در نظر داریم که تعرفه مناسبی را برای پرمصرف‌های آب و برق به دولت ارائه کنیم تا به این ترتیب از مصرف فراوان این دو منبع جلوگیری کنیم و در واقع به نحوی عمل کنیم که به خاطر پرمصرف بودن همه برق نیروگاه‌ها وارد چرخه مصرف نشود.
پیشروی ویلاها در جنگل‌های مازندران
پایگاه خبری راد: دکترای آب و سازه های هیدرولیکی، فقدان نقشه کاداستر و عدم رعایت نقشه اراضی را دو معضل بزرگ در مازندران دانست و خاطرنشان کرد: هیچ نقشه واضح و امروزی برای حدود و ثغور اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع وجود نداشته و مرزبندی بین این اراضی و بافت مسکونی مشخص نیست.
راهکارهای جبران اشتباهات مدیریت منابع آب
پایگاه خبری راددانشیار هیدروژئولوژی دانشگاه تبریز با تأکید بر این‌که در زمینه توسعه، راه را اشتباه رفته و فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیگر را نیز از دست داده‌ایم، گفت: می‌توانستیم توسعه صنعتی انجام دهیم، چون مصرف آب در صنعت پایین بوده و توسعه حاصل نیز پایدارتر است و به خصوص این‌که ایران، کشوری دارای مواد اولیه، منابع عظیم نفت و گاز و منابع طبیعی و انسانی متخصص بوده و ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد، که این‌ها از نقاط قوت کشورمان هستند که می‌توانستیم در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کرده و آن را محور توسعه قرار دهیم، با وجود این، تا این حد به سمت توسعه کشاورزی رفته‌ایم و عجیب‌تر این‌که هنوز مثل زمان مادها کشاورزی می‌کنیم.