16:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معکوس

آغاز دور جدید صعود طلای جهانی
نماد برتر- نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نشان داد که بازار طلا ممکن است شاهد رشد بیشتر قیمتها در کوتاه مدت تحت باشد.
والوهای استراتژیک زیرمجموعه فولاد مبارکه بومی‌سازی شد
نماد برتر- کارشناس تعمیرات مکانیک و هیدرولیک فولاد سبا از بومی‌سازی والوهای استراتژیک سرو والو و پرپرشنال‌ والو خبر داد و گفت: این دستاورد با همکاری شرکت سامان صنعت پویا ناطق شکل گرفت.
صادرات تولیدکنندگان نفت خلیج فارس کاهش یافت
نماد برتر- صادرکنندگان نفت عضو اوپک در منطقه خلیج فارس در نوامبر که سه تولیدکننده از میان چهار کشور به کاهش تولید بیشتر پرداختند، نفت کمتری صادر کردند.
طلای جهانی صعودی شد
نماد برتر- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ که خوش بینی به تولید واکسن را تحت الشعاع قرار داد، صعود کرد.
۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی با افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها
نماد برتر- افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها در سال‌های اخیر سبب شد مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها از ۴۳ درصد در سال 1392 به ۱۰ درصد برسد و طبق اعلام معاون وزیر نفت با افزایش مقدار خوراک گاز نیروگاه‌ها معادل ۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی رقم خورد و ایران از واردکننده گازوئیل به صادرکننده آن تبدیل شد.
اثرات کرونا بر اقتصاد ایران و جهان
نماد برتر- یک کارشناس مسائل اقتصادی در یادداشتی با اشاره به اثرات کرونا بر اقتصاد جهان، دو سناریو را برای ادامه این وضعیت ترسیم کرده و به بررسی هر دو حالت پرداخته است.
کم واکنشی به خبرهای مثبت و بیش واکنشی به خبرهای منفی، عامل ضرر و زیان در بازار سرمایه
نماد برتر- در رویکرد بنیادی، یکی از منابع اطلاعاتی مهم جهت به روز رسانی تحلیل ها و برآوردهای قیمتی صورت های مالی و گزارشات میان دوره ای شرکت ها است.
تلاش ترامپ برای تسهیل حفاری نفت آلاسکا پیش از آمدن بایدن
نماد برتر- دولت ترامپ درست پیش از روی کار آمدن دولت دموکرات بایدن، احتمالا اقدامات کلیدی را برای نهایی کردن فروش لیزینگ حفاری نفت در منطقه آلاسکا که پناهگاه ملی حیات وحش قطب شمال است، انجام خواهد داد.
برگزاری نمایشگاه تستای امسال به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری
نماد برتر- سومین نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) به دلیل شیوع کرونا به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری برگزار می‌شود.
موفقیت در ایجاد اقتصاد مدور با الهام از طبیعت
نماد برتر- نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اقتصاد مدور راهی برای ساختن جهانی بدون زباله است، مدل‌های کسب‌وکار مدور، در دهه‌های آینده، ۴.۵ تریلیون دلار فرصت ایجاد می‌کنند و دنیای طبیعی می‌تواند درباره ایجاد اقتصاد مدور راهکارهای موثری ارائه دهد.
تشخیص کرونا در ۲۵ دقیقه امکان پذیر شد / آزمایش های رایگان در استان ها
نماد برتر- معاون وزیر بهداشت از پیگیری تولید کیت‌های آزمایش سریع خبر داد و گفت: این آزمایش ها در اختیار استان ها قرار گرفته و جواب ها بصورت رایگان طی ۲۵ دقیقه حاضر می شود.
پنج عامل در روند فعلی بورس / ارزش معاملات خرد رکورد منفی ۱۰ ماهه زد !
نماد برتر- پنج عامل ، مسبب روند فعلی بورس و ادامه سقوط شاخص به کانال ۱.۲ میلیون واحدی شده و ارزش معاملات خرد به کمترین سطح در ۱۰ ماه اخیر رسیده است.
تاثیر استفاده از گوشی‌های هوشمند بر افسردگی سالمندان
نماد برتر- یافته‌های یک مطالعه نشان داد که سالمندانی که از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، افسردگی کم‌تری نسبت به دیگر سالمندان دارند و استفاده از این ابزار نقش مثبتی در کاهش افسردگی سالمندان دارد.
شیب ریزش قیمت نفت تندتر شد
نماد برتر- قیمت نفت پس از سقوط حدود یک درصدی در روز گذشته، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و طولانی شدن روند شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از دو درصد ریزش کرد.
حمایت چهار عضو اوپک پلاس از تمدید کاهش تولید نفت
نماد برتر- سه عضو اوپک و روسیه موافق تمدید محدودیت عرضه فعلی نفت در سال میلادی آینده هستند.