03:53 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فعال کارگری

رانندگان کامیون از یارانه دولتی بهره‌مند می‌شوند
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری با اشاره به تشکیل کارگروه بررسی و پیگیری مشکلات کامیون‌داران، گفت: رانندگان از یارانه‌ای که دولت در شرایط خاص در نظر گرفته، بهره‌مند می‌شوند.
کارگران زیرپله‌ای از حقوق قانون کار محرومند
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری می‌گوید: افرادی که به شکل زیرپله‌ای به انجام شغل‌های کاذب مشغولند، از کمترین حقوق و مزایای قانونی برخوردار نیستند و در تعریف بیکاری پنهان قرار می‌گیرند.
اتباع بیگانه فضای کار جوانان را اشغال کرده‌اند
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری معتقد است ساماندهی اتباع بیگانه در کشور به عزم ملی و هماهنگی همه دستگاههای مسئول نیاز دارد. او می‌گوید وزارت کار باید از ظرفیت همه تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی کارگری برای انجام بازرسی کار استفاده کند.
پول در کارهای خدماتی بیشتر است
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه کار می‌گوید کارهای خدماتی چون پول و سودآوری بیشتر و دردسر کمتری دارد، ‌بیشتر افراد و حتی فارغ التحصیلان به سمت این دسته مشاغل رفته‌اند.
حمایت از کارفرما مانعی برای امضای قرارداد موقت
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری ابراز امیدواری کرد که آغاز تدوین آیین نامه تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار در وزارت کار و تفکیک مشاغل دائم و موقت، گام موثری در جهت حفظ امنیت شغلی کارگران باشد.
مهاجرت به منزله اعزام نیروی کار نیست
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار کار را در بیکاری نیروهای انسانی موثر می‌داند. او می‌گوید مهاجرت افراد به خارج به معنای اعزام نیروی کار نیست و اعزام نیروی کار مقدماتی می‌خواهد که به وزارت امور خارجه و مراودات ما با کشورهای دیگر برمی‌گردد.
سال ۹۷ باید سال ریشه‌کن کردن بیکاری و بزهکاری باشد
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری ریشه تمام ناهنجاری‌ها را در فقر و بیکاری می‌داند و امیدوار است که در سال ۹۷ بیکاری و بزهکاری ریشه کن شود و بانک‌ها از سودای سود و اصل پول دست بردارند.
بنگاه‌های خاموش را احیا کنید
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار احیای بنگاه‌های خاموش و راکد و حمایت از تولید داخلی را مهمترین اولویت‌های سال ۱۳۹۷ عنوان کرد.
روزانه چند کارگر جان خود را از دست می دهند؟
پایگاه خبری راد: سالانه ۳۴۰ میلیون حادثه شغلی در جهان اتفاق می‌افتد و روزانه ۶۳۰۰ کارگر در دنیا بر اثر حوادث و بیماری‌های ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند. برآوردی که از خسارت این قبیل حوادث می‌شود رقم ۲۸۰۰ میلیارد دلار معادل چهار درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان است.
مزد منطقه‌ای با شرایط اقتصاد ایران نمی‌خواند
پایگاه خبری راد: از نگاه یک کارشناس حوزه کار مطرح شدن موضوع مزد منطقه‌ای در جلسات شورای عالی کار یک بحث انحرافی است و با شرایط امروز اقتصاد ایران نمی‌توان چنین سناریویی را اجرایی کرد.
بازنشستگان تامین اجتماعی را هم دریابید
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری می‌گوید دستمزد سال آینده کارگران باید به سمتی برود که قدرت خریدشان را بیشتر و سفره آن‌ها را رنگین‌تر کند. او از هیات امنای سازمان تامین اجتماعی خواست تا در جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وارد عمل شوند.
۱۳ میلیون کارگر ایرانی چشم انتظار رقم دستمزد
پایگاه خبری راد: جلسه نهایی تعیین مزد سال آینده کارگران در حالی به موعد خود نزدیک می‌شود که در روزهای اخیر پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران، واکنش‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی را در پی داشته است.
شرایط اقتصادی اجازه دهد، دستمزدها بالا می‌رود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است که دستمزد کارگران قابل افزایش یافتن است؛ به شرطی که شرایط اقتصادی اجازه دهد و در حال رونق باشیم. او معتقد است فشار وارد کردن بر دستمزدها ممکن است به کاهش نرخ اشتغال و تعدیل نیروهای کار منجر شود.
کسب و کارهایی که وام دریافت می کنند
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی به متقاضیان وام روستایی پیشنهاد کرد کسب و کار مورد نظرشان را در قالب شرکتهای تعاونی یا سهامی دنبال کنند. او رعایت سود پایین تسهیلات و مهلت زمانی در بازپرداخت اقساط را خواستار شد.
افزایش قیمت حامل‌ها به سمت اشتغالزایی نخواهد رفت
پایگاه خبری راد: تحلیلگر بازار کار معتقد است افزایش قیمت حامل‌های انرژی به سمت طرح‌های اشتغال نخواهد رفت. او تاکید دارد که طرح‌های وزارت کار دولت را در تحقق اهداف اشتغال ناکام گذاشته و بهتر است دولت با رویکرد متفاوت‌تری به دنبال طرح‌های جدید برود.