14:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عرضه های اولیه

بازگشت "مداران" به بورس بعد از برنده شدن در مناقصه یکی از بانک ها
نماد برتر- شرکت بورسی داده پردازی ایران در مناقصه فروش، نصب و راه اندازی، آموزش و ضمانت تجهیزات رده بزرگ یکی از بانک ها با مبلغ ۸۹.۶ میلیارد تومان برنده و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای امروز شد.
"وسپهر" با ۹۵۰ تا۱۰۱۰ تومان کشف قیمت شد / اتفاق کم سابقه +عدم ثبت رکورد
نماد برتر- با آغاز فرایند عرضه اولیه ۲۰ درصد سهام سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات و در اتفاقی کم سابقه در ورود شرکت های جدید ، هرسهم آن با دامنه ۹۵۰ تا ۱۰۱۰ تومانی کشف قیمت شد.
اوراق تبعی و سهام خزانه عامل بازگشت تعادل/ خط پایان دور هیجانی بازار سرمایه / زمان تصمیم های جدید، در امر سرمایه گذاری است
نماد برتر- در چند ماه گذشته بورس با فراز و نشیب کم سابقه ای روبرو شد و در چنین شرایطی بازگشت تعادل شاخص، به زمان نیاز داشت. اکنون دوران هیجانی بازار سرمایه به خط پایانی رسیده و زمان تصمیم های جدید در امر سرمایه گذاری است.
تاسیس بورس آتی عربستان تا پایان سال میلادی
نماد برتر- بورس عربستان سعودی در نظر دارد تا قبل از پایان سال، معاملات قراردادهای آتی را در بازاری مستقل راه اندازی کند.
تحلیل کارشناسان از کاهش دامنه نوسان بورس
نماد برتر- بازار سرمایه در روزهای پایانی سال با تصمیمات جدید سازمان بورس و اوراق بهادار رنگ دیگری به خود گرفته است. تصمیماتی که هرچند مورد انتقاد برخی سرمایه گذاران واقع شده است، اما کارشناسان بر این باورند که این تصمیمات از هیجانات مقطعی و غیر منطقی بورس چه در شرایط رشد و چه در زمان‌های ریزش بازار جلوگیری می کند.
بورس اولین گزینه برای تأمین مالی می شود
نماد برتر- وزیر امور اقتصادی و دارایی نوید داد روزی خواهد آمد که اولین گزینه برای تأمین مالی، بازار سرمایه خواهد بود.
پتانسیل های آینده بازار سرمایه
نماد برتر- مدیر مجامع و امور سهام هلدینگ هزاردستان، تغییرات نرخ ارز را به صورت تاریخی موثر بر بورس دانست و گفت: از آنجا که ۷۰ تا ۷۵ درصد شرکت های بورسی کامودیتی محور، صادراتی یا سرمایه گذاری هستند، طبیعتا رشد نرخ برابری ارز و ریال، قیمت ها را در بازار سرمایه صعودی می کند.
چرا از عرضه اولیه خبری نیست؟
نماد برتر- با وجود وعده هر آخر هفته یک عرضه اولیه در فرابورس و همچنین از بین بردن موانع عرضه اولیه شرکت‌های بزرگ در بورس، ۲۰ روز از آخرین عرضه اولیه در بازار سرمایه می‌گذرد و همچنان خبری از عرضه اولیه دیگری نیست. البته هم بورسی‌ها و هم فرابورسی‌ها از پیگیری برای عرضه اولیه شرکت‌ها خبر دادند و اعلام کردند از عرضه اولیه استقبال خواهند کرد.
ترافیک عرضه‌های اولیه در بازار سهام
پایگاه خبری راد: بازار سهام در هفته اخیر شاهد ترافیک عرضه‌های اولیه بود که این موضوع توانست بازار را با تحرک بیشتری روبرو کند. همچنین پایان تسویه اعتباری کارگزاری‌ها نیز در معاملات تاثیرگذار بود شاخص کل در این چند روز توانست بیش از ۶۰۰۰ واحد رشد کند.
استقبال از عرضه های اولیه
پایگاه خبری راد: برای فعالان بازار سرمایه، عرضه های اولیه بسیار مهم بوده و به همین دلیل با چشمان بسته نیز برای خرید این سهام صف می کشند.
خرید و فروش عرضه‌های اولیه در بورس نیازمند تحلیل
پایگاه خبری راد: معاون عرضه و پذیرش شرکت بورس می‌گوید سعی داریم تا پایان سال ۱۳۹۷ عرضه اولیه بیش از ۱۲ شرکت را داشته باشیم. او به سرمایه‌گذاران توصیه کرد در این عرضه‌ها نیز تحلیل و رصد مداوم بازار را در نظر بگیرند و سپس اقدام به معامله کنند.
با ریسک سوداگرانه و بدون ایده نو نمی‌توان بورسی شد
پایگاه خبری راد: نه ریسک شان معقول است نه ایده نویی دارند؛ سرمایه‌گذاران حرفه ای حاضر به سرمایه‌گذاری بر روی آن ها نمی‌شوند اما با این حال به بورس و فرابورس ایران درخواست پذیرش داده‌اند تا شاید سرمایه‌گذاران غیرحرفه ای بدون توجه به ریسک زیاد شان در عرضه های اولیه اقدام به خریداری سهامشان کنند.
چند شرکت در سال ۹۶ بورسی شد؟
پایگاه خبری راد: شرکت بورس در سال ۱۳۹۶ برنامه داشت که ۱۵ شرکت را وارد بورس کند، اما در نهایت تنها ۷ شرکت بورسی شدند و تلاش‌ها برای بورسی کردن یک شرکت دیگر در هفته‌های پایانی اسفند ماه بی نتیجه ماند.
دلایل فراری بودن شرکت ها از تالار بورس
پایگاه خبری راد: شرکت بورس در ابتدای سال ۱۳۹۶ اعلام کرده بود که امسال ۱۵ تا ۲۰ شرکت را بورسی می‌کند، اما تاکنون که کمتر از یک ماه به پایان سال ۱۳۹۶ مانده نصف این آمار نیز محقق نشده است.
خوب و بد ورود شرکت های جدید به بورس؛ در برخی عرضه های اولیه،گرانفروشی می شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه گاهی شرکت های عرضه شده در بازار سرمایه، بالاتر از ارزش ذاتی خود قیمت گذاری شده اند، گفت: ورود شرکت های جدید به بازار سرمایه می تواند به افزایش عمق بازار کمک کند، اما همگام با آن نیاز به نظارت هر چه بیشتر در پذیرش شرکت هاست.
صفحه قبل | صفحه بعد