10:59 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عرضه مس

مهمترین نکات طرح تحول مجلس برای تنظیم بازار خودرو با محوریت بورس کالا
نماد برتر- طرح تحول صنعت و بازار خودرو درباره تغییر روش قیمت‌گذاری و عرضه محصولات در بورس کالا، واردات، ورود رسمی صنایع نظامی و اسقاط فرسوده‌ها توسط نمایندگان محلس ارائه شد.
جزییات ساخت ۲۱ هزار مسکن برای کم درآمدها
نماد برتر- عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری گفت: در قالب تفاهم نامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی که بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شده احداث حدود ۲۱ هزار مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه در دستور کار قرار گرفته است.
مجلس هفته آینده وضعیت بازار مسکن و بورس را بررسی می‌کند
نماد برتر- یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت مسکن و خودرو گفت: قیمت خودرو پرواز کرده و به عرش رسیده و در این شرایط آقایان تنها تماشاچی هستند.
راهکار اصلی کاهش قیمت مسکن در شرایط کنونی
نماد برتر- یک کارشناس بازار مسکن، با بیان اینکه "بیش از ۷۰ درصد قیمت واحدهای مسکونی مربوط به هزینه های تامین زمین مورد نظر برای ساخت است"، از تامین زمین ارزان قیمت توسط دولت به عنوان راهکار اصلی در کاهش قیمت مسکن نام برد.
موافقت هیات دولت با واگذاری اراضی مازاد دستگاه ها برای تامین مسکن کارکنان دولت
نماد برتر- رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با قدردانی از وزارت آموزش و پرورش، معلمان، مدیران و سایر عواملی که زمینه بازگشایی مدارس را در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فراهم کرده اند، گفت: نهاد مدرسه دارای کارکردهای مختلفی است که آموزش تنها یکی از آنهاست و لذا آموزش مجازی، جایگزین کاملی برای نهاد مدرسه محسوب نمی شود.
توصیه سه باره وزیر برای نخریدن مسکن
نماد برتر- در شرایطی که معمولاً در اولین روزهای هر ماه آمار ماه قبل بازار مسکن شهر تهران از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ارائه می شود، با گذشت هفت روز از شهریور ماه هنوز آمار مرداد اعلام نشده است. ظاهراً استدلال مسئولان دولتی این است که ارائه اطلاعات قیمت از تهران بر شهرستانها تاثیر می گذارد.
توصیه سه باره وزیر برای نخریدن مسکن
نماد برتر- در شرایطی که معمولاً در اولین روزهای هر ماه آمار ماه قبل بازار مسکن شهر تهران از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ارائه می شود، با گذشت هفت روز از شهریور ماه هنوز آمار مرداد اعلام نشده است. ظاهراً استدلال مسئولان دولتی این است که ارائه اطلاعات قیمت از تهران بر شهرستانها تاثیر می گذارد.
بعضی مصالح ساختمانی از بورس خارج می شود؟
نماد برتر- ظاهراً با توجه به رشد قیمت مصالح ساختمانی در بورس که منجر به افزایش قیمت تمام شده مسکن می‌شود، قرار است بخشی از نهاده های ساختمانی از بازار سرمایه خارج شود.
۲۵۰۰ هکتار گلخانه امسال به بهره برداری می رسد
نماد برتر- معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال ۲۵۰۰ هکتار گلخانه به بهره برداری می رسد و ۴۶۰۰ هکتار گلخانه هم امسال پایه گذاری می‌شود.
هدایت نقدینگی به ساخت مسکن از مسیر بورس کالا/ پیش فروش متری مسکن برای جوانان جذاب است
نماد برتر- بند ۱۹ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر ایجاد بسترهای شفاف‌سازی اقتصادی و جلوگیری از زمینه‌های بروز رانت و فساد در اقتصاد تاکید دارد که در همین راستا عرضه اموال دولتی در مکانیسمی شفاف و قابل نظارت برای همه مردم در دستور کار قرار گرفته است. از این رو هفته گذشته نخستین ملک در بورس کالای ایران به شکلی شفاف مورد معامله قرار گرفت تا رفته رفته واگذاری اموال و املاک دولتی به شیوه مزایده که همواره دارای ابهام و شائبه بود جای خود را به تالاری شفاف و شیشه ای دهد.
تالار محصولات صنعتی و معدنی، میزبان عرضه مس مفتول
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز دوشنبه ۲۸ مردادماه میزبان عرضه یک هزار و ۹۰۵ تن مس مفتول است.
کریمی: کمبود شدید عرضه، دلیل افزایش قیمت مسکن در اراک است
نماد برتر- نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی علت اصلی افزایش قیمت مسکن در اراک را کمبود شدید عرضه مسکن در شهر اراک عنوان کرد و گفت: قفل شدن محدوده طرح جامع و تفضیلی اراک و عدم پیش بینی هیچ منطقه قابل توجهی برای توسعه و ساخت و سازهای آینده در این شهر، عواملی است که به طور منطقی گران شدن مسکن و اجاره خانه در اراک را رقم می زند.
موقتا جلو صادرات تخم مرغ گرفته شد
نماد برتر- سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: برای جلوگیری از کمبود تخم مرغ جلوی صادرات این کالا موقتا گرفته شده است.
باید سوداگران را از بازار مسکن بیرون کنیم
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید سوداگران را از بازار مسکن بیرون کشیده و فقط کسانی در بازار مسکن بمانند که مصرف کننده هستند.
عرضه مستقیم لوازم خانگی به زوج‌های جوان در مرحله اعلام جامعه هدف
نماد برتر- سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که طرح عرضه مستقیم لوازم خانگی به زوج‌های جوان در مرحله اعلام جامعه هدف از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.